fredag, november 09, 2007

Hyckleriet fortsätter

Det visade sig att det fanns viss nyhetsvärde. En av de påkörda personerna hade många "artistvänner" och hans bror var Mogge, känd musiker och programledare. Jag hade träffat killen någon gång, och våra mammor känner varandra. Djupt tragiskt och jag ska väl inte älta det här längre.

Men det här kommer att hända om och om igen. Och jag fortsätter att bevaka pressens bevakning. Undrar om någon kommer bry sig om jag blir knivhuggen? Det är den stora frågan vi får ställa oss dessa dagar. Ironiskt nog kommer det kanske finnas lite nyhetsvärde i mig som mediasvarting då.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tråkigt när media förstör tragedier på det här sättet, som om det är mer synd om dem har två killarna eller deras familjer för att dem är C-kändisar. Påminns varje gång om hur dem fick tag på ljudupptagningen från SOS Alarm när Monica Zetterlund ringde in till brandkåren. Hennes "sista ord" skanderade pressen stolt. Hon dog för att hon rökte i sängen. Hur svinig kan man vara på en skala om man publicerar en utskrift på en person som vaknat av att det brinner i sängen och som pga röken är för svag för att ta sig ut..

Man undrar ju vart alla dem riktiga journalisterna är, eller finns dem alls?

2007-11-09 16:25  
Anonymous Anonym said...

Sant men frågan är ändå om det är en "nyhet" att media inte behandlar oss "vanliga" svenskar som dessa kändisar, b-kändisar, mördare, våldtäktsmän eller andra som säljer rubriker. Frågan är om det inte är vi "vanliga" svenskar som bär skulden, det är vi som vill läsa skiten.

2007-11-09 16:26  
Anonymous Anonym said...

Jag bryr mig inte riktigt om vad medierna gör för att få mer uppmärksamhet sålänge som det fungerar. Det är så fruktansvärt onödigt att något sånt här händer och om genom att öppna människors ögon för detta kan på något sätt minska sånt här så är det värt det.

2007-11-09 20:53  
Anonymous Anonym said...

Jag förstår att du vill vara anonym...Pinsam kommentar!

V.I.F Banji

2007-11-14 10:23  
Blogger Damon Rasti said...

Tobbe: Tack! Jag orkade inte mata trollet ;)

2007-11-14 11:11  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se