tisdag, november 27, 2007

Intervju med Computer Sweden

Jag blev tillfrågad av Computer Sweden, vilka jag anser borde få IT-priset guldmusen i år. Jag hittar inte artikeln på nätet, så här är mina svar:

Årets person: Pseudonymet Johan Larsson på Knuff.se
En person som på egen hand, och utan större vinstintresse, förenklat och förbättrat kollen på bloggar för oss alla. Skulle haft priset redan förra året.

Årets företag: The Pirate bay.
Dömda på förhand, trots suddig lagstiftning. Får mycket skit, trots att de är hjältar hos hundratusentals människor.

Årets produkt. Joost. Det är många som slutat titta på TV-program i TV:n. Joost kommer bli tillräckligt innehållsrikt för att locka över ännu fler. Inte helsvenskt förvisso.

Jag valde även att svara på en kategori som jag inte blivit tillfrågad om:

Årets IT-främjare: Andreas Viklund. Från en stuga i Jokmokk, sitter Andreas och designar gratismallar till bloggar som väldigt många människor får nytta av. Har listats som den bloggare med mest inlänkar i världen, av Technorati.

Nu är Andreas förvisso en vän, men jag vill alltid uppmärksamma hans fina gratistjänster!

Vem tycker ni borde få ett IT-pris i år?
Bloggtoppen.se