onsdag, december 12, 2007

Palmyra - Stockholms bästa kebab!

Idag hade jag tänkt att skriva Allt om Iran - del 2. Men det går lite segt. Anledningen till det är att jag fortfarande är mätt efter gårdagens middag. Jag är helt galen i kebab och är mycket nitisk, när det gäller att bedöma såser, köttet, brödet eller pommes fritesen som serveras till.

Bland många kebabkännare (flashigt ord) rankas Palmyra kebab i Årsta som det absolut bästa stället i Stockholm. Det är riktigt gott, superfräscht och enorma portioner. Man betalar 75 kronor för en tallrik, men man får då mat som räcker till 2-3 personer! Att då slänga i sig en sån portion själv, kan ha vissa efterspel. De har även fina kycklingfiléspett och shishkebab. Ännu ett plus är en fin sallad- och såsvagn, så att man kan ösa på med så mycket vitlöksaioli man vill!
Nu kanske någon undrar varför jag gör så mycket reklam för detta ställe. Helt enkelt för att tipsa andra kebabälskare, som inte upptäckt denna pärla. Det är en omväg, men väl värd. Jag tog tåget ut hit mitt i kallaste vinterkvällen förra året, för att få mig en fix.



Kanske har någon ett kebabtips till mig?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

vanak i akalla för joje

2007-12-13 15:08  
Anonymous Anonym said...

oh tack damon. you made my day.

2007-12-14 13:18  
Blogger Damon Rasti said...

Anonym: Ja, har varit där ett par gånger, det är bra, men lite långt bort för mig bara!
Lina: You owe me, big time!

2007-12-16 13:01  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se