tisdag, april 08, 2008

Han är gravid!

Igår kväll såg jag något högst ovanligt. En gravid man framträdde på Oprah och berättade att han var i 6:e månaden. Frågorna var många, publikens hängande käkar fler.

Innan jag avslöjar mer kan ni se inslaget här på Popcrunch

Det visar sig alltså att det handlar om en kvinna som bytt kön, men ändå behållt sin livmoder. Juridiskt sett (och i mångas ögon) är det en man och det hela är inte såå otroligt om man tänker efter, men det är ändå högst ovanligt och det måste nog väcka en hel del rabalder.

Jag blir mest intresserad av hur fysiken fungerar, och hur födseln kommer att se ut. Moral och etiken finns det väl inget att fundera över. Han har tydligen fått skit för att ha visat upp sig på Oprah, även av HTB-organisationer, då många menar att "America's not ready".

Fuck America och alla intoleranta människor, ut och visa er kärlek i alla dess former, och låt inga dinosaurier stoppa er. Det där meningen borde egentligen vara lika meningslös som att jag skulle skriva att jorden inte är platt, men likväl kommer det tragiskt nog sluta med att Thomas blir misshandlad p.g.a. att han inte passar in i "normen".


Av ett red neck (oavsett hudfärg), religiös dåre eller allmänt hatfull misslyckande till människa. Såna som det finns gott om runt både dig och mig.

3 Comments:

Blogger Ellinor said...

Jag tycker att de kan få skaffa barn precis hur de vill. Problemet här är att han anses vara en man, men han kan föda barn... Hur ska man kunna skilja på män och kvinnor om gränserna flyter ihop?

I så fall kan ju jag likagärna säga "Jag vill vara en man", skita i testosteron och könsbyte men ändå kräva att jag ska ses som en man av de statliga myndigheterna. -Var går gränsen?

2008-04-10 11:05  
Blogger Damon Rasti said...

Ellie: Varför måste man kunna skilja på kvinnor och män?

2008-04-10 11:31  
Anonymous Anonym said...

HAHA han ger ramsan "X's mamma är en pappa" ett ansikte

2008-04-12 15:29  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se