onsdag, maj 14, 2008

I'm going home

Allt gott måste komma till ett slut.

Jag känner mig trött. Trött på att göra dåliga val. Fokusera på fel saker. Vill inte skrika efter uppmärksamhet. Vill inte längre synas.

Drömmer om att klä ut mig i natten och rensa staden från patrasket. Rasister, kvinnnoförtryckare och homofober. Folk som prioriterar 15 min i ljuset framför 15 min av upplysning.

Den här bloggen tillhör mitt förflutna. Men är ändå en del av min identitet. Ett ansikte utåt som gett mig massor med jobb och möjligheter de senaste två åren. Men även tvingat mig att skriva i många stunder, då jag inte har velat själv. Enbart varit ute efter att behaga läsaren. Och ett sånt förhållande får mig att må dålig.

Nu ska jag inte vara dramaqueen, utan jag har några viktiga saker att säga först, och för att vi ska hinna säga hej då, slutar jag blogga 6:e juni. Då kan vi fira bloggens död istället för nationaldagen.

Så det här är början på slutet. Men inte för mig. Och inte för er. Vi möts igen. Nån gång. Hojta med tankar och frågor. Så det blir några spontana inlägg innan vi släcker det som är Damons lista!

15 Comments:

Blogger Wille said...

Jag kommer inte att tro på att du håller tyst någon längre stund innan jag ser det Damon!

Och om så skulle bli fallet, dvs att du lägger ner den här bloggen, så får jag säga att det var tråkigt men kul så länge det varade!

2008-05-14 14:17  
Blogger Kajsa said...

vafan damon :(

2008-05-14 15:23  
Anonymous Anonym said...

Håller med föregående talare. Tråkigt, men roligt så länge det varade. Jag har nu följt din blogg sen jag upptäckte tjuvlyssnat.se och jag kan lugnt säga att du är den bästa bloggaren som jag har mött på (hittills) i den stora blogg-djungeln därute. ;)

Lycka till med dina framtida projekt. De blir säkert lika lyckade som denna blogg.

2008-05-14 15:50  
Blogger Ellinor said...

Synd att det verkar kännas mer som ett tvång än som en glädje att skriva. Då förstår jag att man lägger av. Kommer sakna det.

Sedan har jag en fråga. Det näst sista stycket får mej att fundera lite: Tycker du inte att man ska fira nationaldagen..?

Mach's gut

2008-05-14 16:01  
Anonymous Anonym said...

Oj, det var tråkigt :-( Fast jag anade det, du har ju inte bloggat lika ofta på senaste tiden. Lycka till med andra projekt i framtiden!

2008-05-14 18:54  
Anonymous Anonym said...

vafaan, jag hade precis hittat din blogg och börjat gilla den :/ , synd asså, det blir ju tråkigt, på helgerna längtar jag efter vardagar så jag kan se vad du skriver, damp asså

2008-05-14 19:16  
Anonymous Anonym said...

Den här dagen blir bara värre och värre ju. Har redan vurpat med cykeln idag, vilket resulterade i ett blåmärke där solen inte lyser... Och nu det här. Men hoppas du gör rätt val! Man måste må bra av det man gör.

2008-05-14 19:19  
Blogger Emanuel Karlsten said...

Tråkigt.
Men det där med regelbundet bloggande är ett riktigt skrubbsår, i know.
Men samtidigt: du vet att du bara behöver blogga när du vill, va?

2008-05-14 21:02  
Anonymous Anonym said...

Hum, om nöjet att skriva här har försvunnit ska du självklart sluta skriva. Jag vet själv hur det är när man fortsätter något alldeles för länge "bara för att". Själv kommer jag att sakna din blogg, en av få bloggar som tilltalar mig. Lycka till i framtiden! :)

2008-05-14 21:45  
Anonymous Anonym said...

*ledsen*

2008-05-15 09:17  
Anonymous Anonym said...

Tur att jag upptäckte din blogg i tid, du har skrivit mycket intressanta inlägg Damon.

Lycka till med Tjuvlyssnat o allt annat!

2008-05-15 11:49  
Anonymous Anonym said...

Tråkigt att du lägger ner bloggen, men samtidigt förstår jag dig. Har kännt av pressen att skriva trots att min blogg inte var i närheten så välbesökt som din. Vill bara säga lycka till i framtiden och att du är en av mina stora förebilder!

/Johan

2008-05-15 17:34  
Blogger Damon Rasti said...

Wille: Just här kommer jag nog vara rätt tyst ;)

Kajsa: Jag får läsa din instället!

Sofia: Stort tack!

Ellie: Nej, jag tycker inte att man behöver fira nationaldagar, då dessa är kopplade till nationalist och patriotism, sånt som ofta leder till ett vi och dem tänkande.
Jag behöver inte ha mer gemensamt med en person som är född i Luleå, än en i Köpenhamn.

Karen: Tack, ja jag har inte känt mig motiverad att skriva.

Shadi: Cheers! Du får väl läsa lite gamla alster.

angie: En tröst är att jag planerar att skriva ett par superinlägg innan jag drar.

emanuel: Ja, men jag har känt pressen ändå. Och då blir reultatet därefter.

lilo, anna, anonym, Johan: Puss!

2008-05-15 20:19  
Anonymous Anonym said...

jag hittade precis din blogg å när jag läst ditt nyaste inlägg, ( inte detta utan ett nyare) tänkte lägga din länk i favoriter, å så läser jag att du ska sluta nu :S illa illa

2008-05-16 11:38  
Anonymous Anonym said...

vet inte om någon har sagt detta tidigare men... varför måste du stänga ned bloggen? du kan väl ha den kvar och skriva i den lite då och då när du får lust? måste det alltid vara allt eller inget?

2008-05-17 20:48  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se