torsdag, juni 29, 2006

Tjuvlyssnat gossip

Det har hänt massor kring tjuvlyssnat idag. Jag är sjukt glad.Vi är dels på gång med ny logga och design, dels så...Fan, jag kan inte berätta det än. Men jag lovar att bloggens läsare ska bli först att få reda på den stora bomben! Jag blir alldeles febrig bara jag tänker på det. Dessutom har vi diskuterat lite kring innehållet. Röstningssystemet på bidragen har lett till någon sorts hysteri, vilket leder till att man värderar en tjuvlyssning i antalet upptummar. Det var inte det som var meningen från början. Jag skiter egentligen i vad majoriteten tycker, den bästa tjuvlyssningen är i mitt tycke inte alltid de roliga. Det är de mer finurliga eller djupa. Så vi ska se till att vi får in lite större bredd på tjuvlyssningarna framöver, även om det kommer innebära massa nertummar. Tjuvlyssnat ska inte enbart vara en humorsajt, det ska vara en samhällsspegling och en djupdykning i en helt främmande människas vardag. Vad de dumroliga tjuvlyssningar gör i princip är en feelgood-känsla för läsaren som bekräftar att det finns de som är dummare och/eller har större problem. Men visst det ena behöver inte utesluta det andra. Jag skrattar minst lika mycket som alla andra (vet inte om det innebär att nyssnämnda teori även kan appliceras på mig), men jag menar bara att innehållet bör och skall breddas. Även om det innebär att sajten blir mindre populär.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ni ska väl inte sälja?

2006-07-06 22:58  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se