fredag, juli 07, 2006

Stuck in the middle

Från nästa vecka (läs efter fotbolls-VM) ska jag börja blogga lite mer seriöst. Men innan det måste jag fortsätta på samma tema som föregående post. Var ute i onsdags och hamnade på Riche en kort stund. Såg Bloggudfadern Sigge Eklund i baren, och skulle gå fram och snacka bloggar när jag insåg att jag hade hamnat i ett mellanläge. Mitt nyktra jag är väldigt social. Mitt onyktra jag är påträngande. I vilket fall, har jag ändå väldigt lätt för att snacka med folk. Men du vet när man hamnar i mittläget; Man har druckit men inte blivit onykter och det känns som om alla andra är fulla utom du. Och du dricker mer, men det hjälper inte. Så du är i ett tillstånd där du inte riktigt vet vart du befinner dig. I Nykterland eller Fylland. Och så blir du osäker, och du vågar inte prata med folk. Och kvällen är dömd att misslyckas. Fast iförsig jag kan tänka mig hur snacket gått om jag

1. Varit nykter: "Tjena Sigge. Jag driver en blogg, jag vet inte om du har hört talas om den...Bla bla bla. Jaha, är det sant? Bla bla bla. Ok, ha det bra! Tja!"

2. Varit mindre nykter: Tja! Du har ju blogg. Jag har också en blogg. Varpå vederbörande ler artigt och vänder sig om.

Har f.ö. flertalet gånger fått frågan om jag använt Tjuvlyssnat som raggninsknep någon gång. Och svaret är ett fet NEJ! För det första, vilken tjej skulle tycka att det gjorde mig mer het, för det andra skulle jag inte vilja ha en tjej som faller för sleaziga lines. Det har snarare skrämt iväg en del tjejer på fester när någon har nämnt det. Folk har en tendens att inte vilja stå närmare än, om de är rädda att bli tjuvlyssnade på. Fast fester är iförsig ett grymt ställe att tjuvlyssna på. Så passa dig...
Bloggtoppen.se