tisdag, januari 23, 2007

Oh Joy!

Som om det inte var nog med all succé för boken, så har jag blivit erbjuden jobb som krönikör för Innerstadspress. De har tidningar för olika stadsdelar, här i Stockholm, som t.ex. Södermalmsnytt, en tidning jag själv läser när den dimper nr i brevlådan på lördagar. Jag var tveksam först och hade ett möte med chefredaktören, där jag förklarade att jag inte är någon kåseri-kille. De andra krönikörerna verkar mest skriva om sina småproblem, jag skriver om sånt jag brinner för. Men det var tydligen vad de sökte, så jag känner att formatet passar mig perfekt. Det är inte för stort, men jag når ändå ut till en hel del männskor i innerstan.
Jag har väl egentligen absolut inte tid, men det är bara en gång i månaden, och det ska bli kul att prova på det här sättet att skriva.


Dessutom slog Tjuvlyssnat besöksrekord och hade förra veckan 73 343 unika besökare, och var Sveriges 84:e största sajt. Större än Stureplan.se, NRJ och lika stor som Svenska fotbollsförbundets sida. Dubbelt så stor som Hotspot och nästan tre gånger så stor som Engla. Stor cred till dem, för fina besökssiffror ändå!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Schysst, då får man en anledning att öppna dom där blaskorna..känns som att man drunkar i lokalblaskor, inte nog med att dom kommer ofta, det finns dessutom två olika.

Ingen press ;), men då får du se till att skriva lika bra där i som dina långa inlägg här :P

/Elsa

2007-01-23 23:40  
Anonymous Anonym said...

Vill bara säga grattis till att det går så bra för er på tjuvlyssnat.se! Det är en riktigt bra sida som jag besöker flera gånger per dag. Det är bra att ni uppdaterar med inlägg ofta! *Ger två tummar upp*

2007-01-24 11:54  
Anonymous Anonym said...

Hoppsan, Wallgren glappar om lillebror Schulman. Det var ju inte så proffsigt. Hoppas bara inte brorsan Schulman ser det här. Det här var ju inte alls bra.

2007-01-24 15:04  
Anonymous Anonym said...

Grattis Damon! Det förtjänar du och Gloria verkligen, ni har gjort ett sanslöst bra jobb! :D

2007-01-24 16:30  
Anonymous Anonym said...

Vilka goda nyheter! Det var på tiden att du fick ett lite större forum, som visserligen inte kommer att vara lika fritt som din blogg, men ändå. Lycka till!

2007-01-26 17:54  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se