söndag, februari 25, 2007

Socialstyrelsen varnar

Några kommer tycka att det här är larvigt. Men jag måste varna för något som jag bitter fått uppleva den hårda vägen. Jag vet att det kommer massor av larmrapporter och att man får cancer av allt nuförtiden. Men det här är ett dubbelproblem. Eller det finns två faror med detta till synes harmlösa nöje.

HA INTE DIN BÄRBARA DATOR I KNÄT!

Det står tydligen i manualerna, men jag har lyckats missa det. Det är ju lite det som är grejen med en laptop. Man kan ha den i famnen. Vet inte hur många gånger jag har somnat med den och vaknat i skedställning. Men nu är det slut med det. Jag har blivit bränd. Bokstavligen alltså.

Dessutom så utsätter man sina intima delar för en onödig strålning om man surfar trådlöst. Läs den här rapporten om ni inte tror mig. Men det finns hjälp. På en fest nyligen kom jag i kontakt med en kille som säljer en specialdesignad bricka som man kan ha i knät. Jag kommer inte ihåg vad företaget hette, men jag har messat honom nu, och så fort jag har testat den ska jag återkomma med mer info.

Tills dess blir det avhållsamhet för mig. Åtminstone från att han den i knät...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Holy Moses, jag som ligger med datorn i knät just i denna stund. Nä, det blir till att genast stänga av den trådlösa routern och sätta nätverkskabeln direkt i datorn istället. Usch, nu ångrar jag att jag att jag lät sambon övertala mig om att koppla in trådlöst bredband...

Angående den där brickan så låter det som något för mig, tror inte att Libers Världatlas som jag för tillfället använder som skydd mellan mig och datorn gör någon större skillnad ;-)

2007-02-25 21:46  
Anonymous Anonym said...

Det hade jag inte heller tänkt på. Och det är ju inte bara strålningen som utgör fara. Det är värmen från batteriet! Akta nötterna! Kan säga att datorn förflyttades till bordet nu. Dock inte blivit bränd...dags o byta din Dell från -87 Damon =) hehe

2007-02-26 08:58  
Blogger Damon Rasti said...

Sour: Det blir svårt att klara sig utan det trådlösa, det slutar jag aldrig med. Haha, och jag har användt en kudde, som varit väldigt otymplig.
Anonym: Jag kräver att få veta ditt namn. Och dessutom är den från -06 ;)

2007-02-26 13:50  
Anonymous Anonym said...

Om man använder en kudde eller annat lite mjukare under kan datorn överhettas och plasten under datorn kan i sig bli för varm och "smälta", detta hände min förra dator. Det beror såklart lite på var insug och sådant sitter men det kan klart vara en till sak att ha i åtanke.

2007-02-26 21:03  
Anonymous Anonym said...

Frågan lyder väl; varför gör dom en bärbar dator om man ändå måste ställa den på ett bord för att inte drabbas av diverse problem då?
Sist jag kollade så var inte "lap" & bord synonymer... Hmm

2007-02-27 07:56  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se