lördag, mars 03, 2007

Vilken natt!

Jaha, då blev jag av med kröniköroskulden! Jag flög upp ur sängen när tidningen damp ner i brevlådan, och även om min bylinebild inte var särskilt smickrande, så är jag rätt nöjd. Det var min första krönika, och jag kan ärligt säga att jag har långt kvar till toppformen. Dessutom var det ett litet tryckfel i intervjun med mig, det stod att boken hade sålt i 150.000 exemplar, när det skulle stå 15.000! Ni kan läsa krönikan, fr.o.m. imorgon söndag (edit: det verkar dröja till måndag tyvärr), på den här länken.

Så fort jag har fått ok, så ska jag publicera den även här. Det känns kul att jobba för den intressanta, mer fräscha lokaltidningen. Hade konkurrenten hört av sig, så hade jag troligen sagt nej. Så nu kommer jag terrorisera folks brevlådor var fjärde vecka. Håll ut!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tjena Damon! Du verkar vara en soft snubbe så grattis till krönikörjobbet! MEN, varför tror alla krönikörer att man måste lacka ur på något, vad som helst, för att det ska vara intressant läsning. Jaha, 11åringen hade en Lacoste tröja och spelade gitarr. Upprörande (slå på käften?!)? Hm, nej.

För övrigt noterar jag att:
jag håller på Inter, är 27, bor på söder, (integrerad) invandrare, läst Overheard in NY i flera år (men har nu bytt till tjuvlyssnat), och tycker också den andra lokaltidningen suger.

2007-03-04 01:34  
Blogger Damon Rasti said...

Andreas: Fan, vi måste ju börja hänga, haha! Ska försöka dra ihop en matchträff till Milanoderbyt!
Angående 11-åringarna, så pratade de bl.a. om vilket tjejer i klassen som var horor, det var det jag ville ge de en örfil för.
Det var självklart inte för kläderna jag lackade. Jag kanske var lite otydlig, sorry!

2007-03-04 11:11  
Anonymous Anonym said...

är det bara jag som inte kan hitta krönikan??

2007-03-04 14:20  
Blogger Damon Rasti said...

Precious: Nej, den har inte kommit upp än tyvärr! Jag ändrar i texten, tack!

2007-03-04 14:22  
Anonymous Anonym said...

Du råkade säga 150.000....haha. roligt. bojkotta tjuvlyssnat.

2007-03-04 22:04  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se