onsdag, maj 02, 2007

Festival Re:publik

När Popaganda lades ner på universitetet i år, så fick jag se till att vi fick en ersättare, då jag ju varit en av kritikerna till festivalen. Det hela höll på att rinna ut, men jag hittade i sista stund två duktiga bandbokare som nu kommer att ge universitetet en bred festival som tilltalar långt fler studenter, och som bättre motiverar att festivalerna går back med en sisådär 150.000 per år. Som de skriver på flyern, det blir allt från samba till hårdrock.

Festivalen äger rum den 1-2 juni i år, och är du i Stockholm tycker jag att du definitivt ska komma förbi detta evenemang som är helt gratis. Jag ska göra mitt yttersta för att hjälpa festivalen med exponering. Bland banden som spelar finns bl.a. Tjuvlyssnatvännerna Daniel Boyacioglu och Navid Modiri och gudarna. Nu på lördag är det dessutom förfest inför festivalen och då spelar bl.a. Laura som just nu är heta med singeln "Release me", och jag upptäckte faktiskt först igår att sångerskan där är en gammal skolkompis till mig.

Mer information om festivalen hittar du här. Vi ses där i juni! (Gäller även herr Sol om du läser detta)
Bloggtoppen.se