torsdag, april 26, 2007

Fylle- och reklamvideo

Jag läser en artikel om ungdomsfylla i SVD, och kom att tänka på en liten video som jag spelade in igår kväll efter att jag varit en snabbis på universitetspuben, och skulle vidare in till stan. Minst tre personer låg ner utslagna, varav en person som syns väldigt dåligt i rött längst bort var helt utslagen. Såg i princip död ut. Jag ska inte moralisera, men jag kan fascineras av dessa, ofta sydeuropeiska, utbytesstudenter som kommer hit och super skallen av sig.



När jag var i Milano så filmade jag ett för mig nytt sätt att göra reklam i tunnelbanan. Det var blandade nyheter och reklam från en projektor som projicerades mellan de traditionella reklamplatserna. Nästa steg för Metro kanske?

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Inte för att vara den som är den, men du filmade alltså en person som du tyckte såg i princip död ut? Istället för att gå och se efter hur det egentligen var eller om den blev omhändertagen? Eller det kanske du gjorde också? Jag bara undrar.

2007-04-26 20:36  
Blogger Damon Rasti said...

Självklart så var det tre-fyra personer som hjälpte den utslocknade. I såna lägen är det bara dumt att gå fram och försöka hjälpa till än mer.

2007-04-28 13:06  
Anonymous Anonym said...

damon: Absolut. Jag ville inte leka moraltant, bara kolla vad det var för bloggares blogg ja läste. ;)

2007-04-28 18:12  
Blogger Damon Rasti said...

Sofia: Klart du ska få fråga. Jag borde ha uttryckt mig mer tydligt, tänkte inte på den aspekten!

2007-04-30 03:45  
Blogger Unknown said...

Som student på Linköpings universitet och boende i korridor med 4 utbytesstudenter och dessutom nära det största studentutestället så måste även jag säga att jag reagerat på hur de super skallen av sig (i Linköpings fall främst asiaterna, om man ska dela in det i grupper). Men varje gång jag reagerar på det och funderar kring hur det kommer sig kommer jag fram till samma sak, dvs att svenskar garanterat är ännu värre som utbytesstudenter i ett annat land. Frågan är dock hur det kommer sig att man som utbytesstudent super så mycket och även hur utbytesstudenterna som kommer till Sverige kan ha råd att supa så mycket med Sveriges alkoholpriser.

Måste säga att detta har kommit att bli en av livets stora frågor för mig och just nu lutar det åt att utbytesstudenter från många länder är den absoluta överklassen i sina hemländer och att ekonomin därmed inte är några problem för dem samt att Sveriges universitet är så enormt mycket slappare än i deras hemländer så att de därför klarar av studierna med önskvärt resultat trots fyllan.

Ursäkta ett långt och enormt onödigt inlägg men det muntrade upp mig att någon mer än jag reagerat på denna företeelse

2007-05-06 19:48  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se