måndag, april 23, 2007

CAMPIONE D`ITALIA

Jag är inne i ett löjligt glädjerus, denna sena söndagsnatt. Jag var ute på en soft dagen efter-brunch, och på väg hem börjar min telefon att tokringa. INTER HAR VUNNIT LIGAN! Jag hoppar och skriker i tunnelbanevagnen, tanterna håller hårt i sina väskor och kidsen tittar skrattande på mig. Nästan två decenniers väntan är över! Pratar med allt och alla. Sen åker vi till Sergels torg, där folk ansluter och vi möts av ett regnigt bitande kall Stockholmskväll, men vad gör det? Vi sjunger "Chi non salta é un rossoner, hey hey" och sprutar öl (champange hittade vi inte). Till slut kommer polisen, och då är det lika bra att röra sig vidare. Kommer hem och tittar på diverse videos från Milano, jag missade skitet med en vecka, men i själen står jag fortfarande kvar utanför il Doumo och hoppar.

Se denna video eller lyssna på denna ljudinspelning med den fantastiska Interkommentatorn Scarpini!

Livet är helt jävla underbart!

5 Comments:

Blogger Aktivt Ledarskap said...

Grattis till Scudetton! Nu är det klart, och helt klart värdiga vinnare.

Men i Coppan blir det ett gulrött firande, förhoppningsvis. ;)

Roma per sempre!

2007-04-23 03:00  
Anonymous Anonym said...

Man gratulerar!

2007-04-23 13:48  
Anonymous Anonym said...

hur kommer det sig att du brunchade istället för att kolla matchen? DÅLIGT!!!!

2007-04-24 09:19  
Blogger borna said...

nu vill vi ha bilderna och videon från i söndags ;)

2007-04-24 10:16  
Blogger Damon Rasti said...

amadeo: Tack, men antagligen inte! Underbar blogg du har!
Wille: Tack!
Anonym: Jag och många med mig var övertygade om att Inter inte skulle vinna ligan den här omgången, det kom som en chock!
Borna: Jag publicerade de som en artikel på Svenska Fans samma kväll ju!

2007-04-24 12:36  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se