söndag, maj 27, 2007

Men va faaan..Eller vänta, vad bra!

Ibland glömmer man bort ändamålet och koncentrerar sig på enbart på vägen dit. Därför blev jag till en början besviken när jag såg att sossarna dragit sig ut ur förhandlingarna om FRA-förslaget som skulle inkränkta starkt på vår integritet. Glöm kameror, det här var ett framhastat förslag som mött kritik från alla håll. Jag kom på en, i mitt tycke, briljant kampanj för att uppmärksamma och förhoppningsvis sätta stopp på planerna och kontaktade en partiledare som var intresserad av att hjälpa till.

Senast i torsdags tog vi en lunch och allt var klart att kicka igång på tisdag, ca två veckor innan förslaget skulle röstas igenom. Så döm om min besvikelse när jag på eftermiddagen läser att förslaget ska bordläggas i ett år. Egentligen är det väl positivt, då förslaget hinner tänkas igenom mer grundligt, men faran är inte bortblåst än. Och då ser jag inte heller kampanjen som helt onödig, utan vi skjuter bara upp på det i ett år.

Läxan här är, att man inte ska öppna munnen och tala som saker man ska göra innan man är över den där legendariska bron.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hehe, men det är alltid bra att lära sig läxor, är det inte?

2007-05-27 21:40  
Blogger Damon Rasti said...

Elsa: Absolut, men man önskar att man visste bättre!

2007-05-31 23:22  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se