måndag, maj 07, 2007

Hur ska ni ha det?

Jag älskar det faktum i att jag samtidigt i två separata tjuvlyssningar dels anklagas för att vara PK, och i den andra anklags för att vara icke-PK. I bägge fall är det mina rubriker som upprör. Vissa vill hylla mig till skyarna för mina rubriker, jag har t.o.m. fått kommentaren "Internets roligaste person" (jag går och hämtar saltkaret medan du läser vidare), vissa hatar rubrikerna rejält. Hursomhelst.

I den första försöker jag få folk att sluta säga negerboll. Neger är ett nedsättande ord, och folk vill inte sluta säga det, för att det "alltid har hetat så" och för att "man inte menar något illa". Det faktum att det finns massvis med mörkhyade människor som starkt förknippar ordet med det vidriga "nigger" verkar inte beröra dessa individer. Tjuvlyssnat kommer alltid vara politiskt och subjektivt. Och vi kommer alltid att censurera påhopp och idiotkommentarer. Det är ingen demokrati. Det är en sajt som ska fyllas med största möjliga dos kärlek. Take it or leave it.

I den andra så skämtar jag om att en tjej har fyra hål. Det är tydligen kvinnoförnedrande för vissa. Ingen man är nog till 100% jämlik än, men jag gör mitt bästa och jag kan bara skratta åt resonemanget. Inser man inte humorn i rubriken så gillar man inte rå humor. Visst det är ett "cheap shot", men humor kan inte alltid vara smart. Och jag kommer alltid att driva med de grupper som jag värnar mest om, jag har även kallat invandrare för svartingar i en rubrik.

Vi får se vad jag anklagas för härnäst...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men Damon, du kan ju inte se massan som en enda person... =) De som tog avstånd från den icke-PK rubriken var förmodligen de som gillade den PK

2007-05-08 13:20  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se