måndag, juli 30, 2007

Helt utvilad...nästan!

Jag såg inte mycket av Karlstad. Däremot var jag i en lugn gemytlig liten ort, och det var väl precis vad jag behövde. Värdparet var mycket trevliga, och jag kände mig väldigt hemma.
Sista morgonen ville jag faktiskt stanna kvar en dag till. Men istället blev det Grythyttan och en härlig lunch, och vidare till ett regnigt Stockholm, där det tog ca 4 timmar innan vi bestämde oss för att fixa en resa.

Så imorgon åker jag till Sicilien en vecka, och vi (jag och fotograf/modellen) har hyrt ett hus i en liten by, en bit ifrån turistfåren. Jag räknar med att komma tillbaka svart (jag är redan brun) och ca 3 kilo tyngre. Det blir f.ö. min 4:e Italienresa på 5 månader. Jag kräver att italienska turistbyrån utser mig till någon sorts ambassadör. Eller kanske svartlistar mig i landet.

Eftersom jag har lämnat mina nycklar till några italienska vänner, som disponerar min lya den närmsta tiden, men nu är på äventyr, så jag kommer inte in i min lägenhet. Får springa ut och köpa lite kläder nu (Tips: ETC har 50% på allt fr.o.m. idag).

Åter den 8:e med höstens hetaste blogg. Tell your friends!

9 Comments:

Blogger Unknown said...

Åh vad jag är avis. Har tjatat i en månad nu om att jag vill till Sicilien. Trevlig resa!

2007-07-30 20:47  
Blogger Damon Rasti said...

Ulrika: Tack! Återkommer med lite bilder så kan du bli mer avis sen...

2007-07-30 23:11  
Anonymous Anonym said...

Ciao!
Vad underbart med alla Italienresor. Var alldeles för länge sedan jag var där. Italien är verkligen ett fantastikt land: kulturen, maten, konsten, historien, människorna, fotbollen, shoppingen, vädret, vinet, naturen och språket. Snackar du någon Italienska Damon?
Katta GBG

2007-08-05 13:52  
Anonymous Anonym said...

Hej

Jag ville bara varna att du nu har blivit bokmärkt av mig. Det är ett ganska stort ansvar och ett enormt förtroende. Jag hoppas du kan leva upp till mina högt ställda förväntningar av intressanta och fortlöpande inlägg.
Inte alla klarar av den pressen utan brukar tackla av efter några månader. Men jag tror du kan hantera det.
:)

/CB

2007-08-08 10:59  
Anonymous Anonym said...

Idag är det den 8:e!
Jag väntar på höstens hetaste blogg..
Skynda skynda!!!!! ;)

2007-08-08 11:25  
Blogger Hemligt. said...

haha, se där. ngn med mitt namn väntar på bloggen. det gör jag förresten också. för mkt idéer nu...

2007-08-08 14:31  
Blogger Damon Rasti said...

Katta: Jag återkommer med min turist-italienska!
CB: Tack! Jag hoppas att jag klarar pressen!
Marie f & Marie: Jag vet att ni är samma person! Eller är det en otrolig slump?!

2007-08-09 10:40  
Anonymous Anonym said...

Jaaaa det är en slump!
Marie har ett mycket fint namn men mer vet jag inte om henne..

2007-08-09 11:38  
Blogger Hemligt. said...

förutom att vi båda är - petter jonasson!

närå. jag kommenterar aldrig utan att vara inloggad. dessutom använder jag aldrig smileys, eller fler än ett utropstecken.

2007-08-09 18:37  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se