onsdag, september 12, 2007

5 tecken på att vissa människor som åker kommunalt i själva verket är får

1. Varför ställer de sig mitt framför dörren när de ska gå på? De vet mycket väl att jag kommer putta på dem när jag ska av!

2. Trots att de åker samma tåg vareviga eftermiddag så har de fortfarande inte lärt sig att gå mot mitten där det är lugnt och skönt. Nej, alla ska på längst fram eller längst bak och trycka!

3. Man testar ringsignaler, pratar i högtalaren eller spelar hög musik på mobilen. (Oftast bebisfår)

4. Antingen duschar de inte och skippar deo, eller så slänger de på sig åtta sprut av sin äckliga Jean Paul Gaultier/Armani Gio a.k.a. babbeparfymerna.

5. De uppmuntrar tiggarna/musikanterna med pengar. Folk tas hit och utnyttjas av ligor, och delar ut sina standardlappar och folk går på att deras barn ligger hemma sjuka i cancer. Eller så kommer den in en lirare som ser ut att vara hämtad direkt från "Svart katt/Vit katt" och spelar en outhärdlig Kalinka på sitt dragspel och ger mig tinnitus.

Vad irriterar ni er på?

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag hatar verkligen när folk inte vill flytta på sig när man har bokat platsen de sitter på! Talk about no respect!

2007-09-12 14:43  
Anonymous Anonym said...

"Vad irriterar ni er på?"

Got a lifetime hun?

2007-09-12 16:31  
Anonymous Anonym said...

Dom som står framför dörrarna är ju en riktig klassiker..det går liksom inte att ignorera den irritationen :)

2007-09-12 17:37  
Anonymous Anonym said...

Trots att jag bara har bott i Stockholm i tre veckor irriterar jag mig på besökare. Sådana som står i vägen på t-centralen med sina stora väskor. Eller när dom går i sakta takt i gångarna och blockerar så att man knappt kommer fram.

2007-09-12 17:57  
Anonymous Anonym said...

De (oftast äldre) som, i bussar, ställer sig upp och börjar gå mot dörren långt innan de ska av. Vilket resulterar i att de hela tiden nästan ramlar och knappast kommer av snabbare heller.

2007-09-12 21:15  
Anonymous Anonym said...

mikaela - jag tror de äldre ibland har svårt att resa sig och därför vill komma upp i tid för att inte bli stressade.
Jag stör mig inte så mycket, jag har blivit avtrubbad av att åka röd linje hem på kvällen, det är alltid intimt och ihoppressat. Jag har lärt mig gå till mitt safe place i mitt huvud. Iof, det är jobbigt om typ mobilen ringer och man omöjligt kan få upp den pågrund av pressandet.

2007-09-12 22:43  
Anonymous Anonym said...

Jo, jag är medveten om det. Ändå vidhåller jag att det inte går snabbare och att deras vinglande irriterar mig som förmodligen blir den som får äran att sopa upp dem från golvet när de störtat

2007-09-14 16:09  
Anonymous Anonym said...

Jag kan inte riktigt släppa den här tråden.. Jag stör mig sjukt mycket på folk som tränger sig förbi in i t-banan när man själv snällt ställt sig vid sidan om dörren så att dom inne i tåget kan gå av innan man själv går in. Men visst fan är det nästan varje gång nån vessla som snabbt smiter förbi.

2007-09-14 22:31  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se