tisdag, september 11, 2007

Fördel med att vara Swartskalle

Jag berättar ju oftast om nackdelarna med att vara black. Men jag sitter på tunnelbanan nu och kom precis på en fördel. Ingen försöker sälja ett telefonabonnemang till dig och ingen välgörenhetsorganisation vill ha din pengar. Jag ser det ofta på långt håll när jag kommer gående mot dessa gäng. De stoppar i princip alla, men när de ser mig tänker de antagligen "Shit, de där unga blattarna skriver inte på någonting, de ringer alltid med Comviq kompis och de skiter i miljön". Så då får man gå där i fred.

Om du inte har förmånen att vara swartskalle, kan du prova med att börjar prata med sig själv, när de närmar sig. Det skrämmer bort de flesta.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för tipset att prata med sig själv. Diskuterade detta problem med min kompis idag eftersom jag alltid blir påhoppad av försäljare och folk som vill värva mig till olika hjälporganisationer. Konstigt egentligen för jag ser nog ganska fattig ut. haha.

2007-09-11 19:04  
Anonymous Anonym said...

Usch, jag blir alltid jagad över halva stan av de där djävlarna (har faktiskt bokstavligt försökt springa ifrån dem en gång, det funkade inte!). Ser alltså antagligen mycket godhjärtad, ansvarstagande och lättlurad ut.

2007-09-11 19:50  
Anonymous Anonym said...

haha det där med comviq kompis är intressant

2007-09-11 19:58  
Anonymous Anonym said...

Jag har också försökt springa ifrån dem, det funkade inte. De sprang efter (!) Känner mig rätt utsatt.
Jag brukar säga att jag har mkt bråttom och se stressad ut. Är oftast för artig för mitt eget bästa...

2007-09-11 22:36  
Blogger Hossein Nayebagha said...

Jag upptäckte samma sak för ett år sen. Kanske inte just telefonförsäljarna, men unga välgörenhetssamlare brukar ofta ignorera en men jaga svennar som fan. Fett skönt.

2007-09-15 17:53  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se