lördag, september 15, 2007

Ett öga rött

Såg filmen igår, och den var väl helt ok, tyvärr var det "fritt efter boken". Och det finns väl inget mer irriterande än en film som inte håller sig till den ursprungliga historien. Men det är alltid svårt med bokfilmatiseringar då man har målat upp ett visst scenario i förväg. På plussidan finns roliga Hassan Brijany som alltid är en fröjd att se, och härliga Söderkulisser i bakgrunden

DDD kan vi väl säga, om vi ska prata betyg.

Sen finns en pinsam cameo med av författaren Jonas, men den bortser vi ifrån. Varför blir det alltid töntig med cameos på svenska?

Ps. Jag skriver ju egentligen inte på helger, så åter måndag!

2 Comments:

Blogger Hossein Nayebagha said...

Vad jag förstår så har de förvandlat Halim till ytterligare en liten blatteapa som ska charma svenska brudar på film och filmen som helhet ska skapa lite "värme" i det kalla, trista Sverige osv. Nån mer svartsskalle som är trött på att inte få vara annat än bananjonglör i det här landet?

Därför tänker jag bojkotta filmen.

2007-09-15 17:46  
Anonymous Anonym said...

Jag håller faktiskt med Hossein. Alla med utländsk bakgrund är inte ascharmiga, bryter sådär "härligt" och är kaxiga.

Det är som att det finns 2 slags stereotyper utav invandrare och jag måste säga att ingen av dem är bättre än den andra.

Jag tänker inte heller se den.

2007-09-16 00:07  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se