torsdag, september 13, 2007

Mer facebook

Jag har nu startat gruppen "Jag hatar Idol!" Alla som är trötta på skitprogrammet är välkomna att joina! http://www.facebook.com/group.php?gid=4911619423

Jag märker också att friends-requesten minskade kraftigt efter att jag hånade add-fenomenet i ett tidigare inlägg. Det var självklart med lite ironi, som med alla mina oseriösa inlägg. Klart man kan adda en person som man känner.

Däremot tror jag att Facebook så småningom kommer att slå knut på sig själv. Det blir för stort. Alla kanske inte är så sugna att ha en massa gamla klasskompisar och jobbpolare hängandes på sin sida, med koll på ens vardag. Facebook kommer till slut att bli för svennigt, och folk kommer att tröttna. Fördelen är att snart är alla med, och det kommer att bli svårt att hitta ett lika stort alternativ.

Vi får väl se vad My Space ska locka med nu när de kommer till Sverige och har fest ikväll. Antagligen är det för sent. De flesta verkar ha övergett deras krångliga funktionaliteter och övergått till smidiga Facebook.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

För mig är My Space musik och Facebook kommunikation. Men det kanske bara är jag... :)

2007-09-13 15:46  
Anonymous Anonym said...

Hur menar du med svennigt?

2007-09-13 18:47  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se