torsdag, september 13, 2007

Nödrop från Kungsholmen

Jag sitter i ett viktigt möte just nu, och låtsas leta upp en fil. Han pratar om en massa viktiga strategier och spännande idéer. Jag borde vara helt inne i diskussionen. Men det enda jag kan tänka på är att han med jämna mellanrum petar sig i näsan med olika fingrar på höger hand. Den hand som jag så småningom måste skaka när mötet är avslutat. Hans snoriga tumme tryckandes mot min högerhand. Jag är paralyserad av denna rädsla, och gör nog inget vidare intryck. Det som står på min agenda nu är inte affärer, utan att klura ut hur jag kan undkomma handskakningen.

Om någon läser det här snart, skriv ett tips. På allvar!

Vi får hoppas att han inte läser det här.

9 Comments:

Blogger Khan said...

Ta en penna o spetsa handen! Han lär inte vilja ta i en blodig hand. Dessutom får du då gå ifrån mötet!
Juste.. ursäkt.. fan. Nä, det är antingen att ta i hans hand, eller att göra som jag förslog. Konsekvenserna: om du gör som jag sa så kommer de att tro att du är sinnessjuk (de lugnt, du kan skylla på tillfällig sinnesförvirring!) eller så får du skaka hans hand.. och kanske faktiskt bli sinnessjuk. Trauma du vet.

2007-09-13 16:31  
Blogger Khan said...

Eller om du har flera saker med dig så kan du låtsas som att du måste ha några grejer i varje hand.. då kanske en lite mer formell.. nickning är nog?

2007-09-13 16:32  
Blogger Sandra Lindqvist said...

Hahaha! Du kanske kan hosta eller nysa riktigt hogt och slemmigt i din hogerhand och hoppas att han blir lika avskrackt som du?

2007-09-13 16:37  
Anonymous Anonym said...

Karatehälsning?
Eller snabb kram innan han hinner reagera och krama tillbaka?

2007-09-13 17:53  
Anonymous Anonym said...

Hälsa genom att springa 3 varv motsols runt honom och förklara att i du har uppfunnit en egen religion där detta hälsningssätt är det enda riktiga mot en sådan respektabel man.

2007-09-13 18:35  
Anonymous Anonym said...

Du berättar väl hur det gick sedan?
Lider med dig...:/

2007-09-13 19:14  
Anonymous Anonym said...

HAHA! Härligt när han googlar dig i kväll och hittar det här :D

2007-09-13 20:25  
Blogger Maw said...

Fan att jag inte såg denna tidigare. Du kunde ju ha skyllt på svinkoppor. Jaja, känner för dig!

2007-09-14 13:54  
Anonymous Anonym said...

Eller göra som jag: alltid tvätta händerna så fort jag varit på en offentlig plats så som t.ex. buss, skola el dyl, eller tvingas ta i hand med folk.

2007-09-17 16:54  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se