onsdag, november 28, 2007

Vilka är ni?

Jag har länge funderat på vilka som besöker min blogg regelbundet. När jag har kollat på länkar och annan info, verkar min medelbesökare vara en bi- eller homosexuell tjej runt 18 år. Vilket gör mig jätteglad, att jag når ut till en så oväntad grupp. Men alla ni andra som jag aldrig får veta något om. Ni kan väl svara på några enkla frågor (Ok med anonymt, men oseriösa svar publiceras inte):

1. Hur gammal är du?
2. Var bor du?
3. Vad har du för sysselsättning?
4. Vad gillar/ogillar du med min blogg?
5. Vad skulle du vilja att jag skrev mer/mindre om?
6. Valfritt: Någon annan information om dig själv, eller annat du vill dela med dig!

Jag vet att inte alla gillar att kommentera, men det skulle betyda mycket nu när bloggen ska få en nystart. Även kompisar och bekanta får skriva något!

Tack på förhand!

54 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag bor i Borås. Är 15, ska börja gymnasiet nästa år. Tänkte välja samhällskunskap - Journalistik och författarskap.

Tycker det är bra att du tar upp samhällsfrågor, både nödvändiga och lite mer oseriösa. =)

2007-11-28 15:46  
Anonymous Anonym said...

1. Jag är 29 år
2. Jag bor söder om Söder
3. Jag jobbar och spelar i band och bygger hemsidor.
4. Jag gillar din blogg för att du verkar ha vettiga åsikter, jag uppfattar dig som feminist. Jag gillar också din ärlighet och uppriktighet.
5. Svårt, men jag vill gärna läsa mer om din feminism, det är kul att höra en kille prata om det.
6. Ja, jag är faktiskt homosexuell och tjej (dock inte riktigt i artonårsåldern..)

2007-11-28 16:49  
Anonymous Anonym said...

1. 26 år
2. Bor i Göteborg
3. Jobbar inom försäljning, driver websidor vid sidan om
4. Gillar din blogg för att du skriver om aktuella saker inom området samhälle och kul inputs om dina projekt som tjuvlyssnat etc (anledningen till att jag började läsa)
5. Mer om tjuvlyssnat / tjuvkollat, trender, besökare osv för oss som har webben som arbete.
6. Heterosexuell fotbollstokig kille med flickvän.

2007-11-28 16:56  
Anonymous Anonym said...

1. Jag är 17 år
2. Jag bor i idiothålan Trollhättan
3. Jag går i trean på naturlinjen (ja, jag rä 1 år yngre än alla)
4. Jag gillar din blogg för att du är så jävla straight forward och jag och du har liknande åsikter.
5. Mer whine på samhället! Love love love ditt whine, så jävla kul.
6. Inom ett år kommer jag att bo i Stockholm.

2007-11-28 17:05  
Anonymous Anonym said...

1. 23år
2. Göteborg
3. Studerar
4. Du tar upp intressanta aktuella ämnen, blandar upp med personliga tankar.
5. Saknar inget direkt.
6. Man, hetro, akademikerbarn.

2007-11-28 17:43  
Anonymous Anonym said...

1. Jag är 22 år.
2. Bor i Uppsala.
3. Jag läser psykologi på universitetet.
4. Jag gillar mycket. Till exempel ifrågasättandet av normer och det. Inlägget om Dubai tyckte jag också mycket om. Jag tycker om att du har ett annat perspektiv än jag.
5.
6. Annars normativ man, blir sur av orättvisor och fördomar.

2007-11-28 17:50  
Blogger Maw said...

1. Jag är 16 år
2. Jag bor i metropolen Kungsör..
3. Jag studerar till elektriker
4. Uppriktigheten i samspel med humorn
5. Jag tycker du ska skriva på som du brukar, du gör det så bra :)
6. Jag hatar folk som lämnar skorna i dörröppningen och får alltid impulsen att skrika "TOOOOOM BURGERON!!" när jag svarar i telefonen.

2007-11-28 18:00  
Anonymous Anonym said...

Hejhopp!
Jag är 20 år och bor numera i Luleå eftersom jag pluggar här. Men kommer ursprungligen från stlm.

Klickade in på din blogg av en slump från tjuvlyssnat. Men så tyckte jag att dina åsikter stämde ganska bra med mina, så därför fortsatte jag att läsa. Tycker om att du tar upp både allvarliga lättsamma saker och att du blandra dem bra.

2007-11-28 18:04  
Anonymous Anonym said...

1. Jag är 21 år
2. Bosatt i Örebro
3. Pluggar juridik
4. Gillar ditt sätt att diskutera kring intressant ämnen med en egen åsikt, olikheter gör oss intressanta.
5. Nä du, ingen direkt åsikt
6. Keep up the good work!

2007-11-28 18:08  
Anonymous Anonym said...

1. Jag är 19 år
2. Jag bor i Jönköping
3. Jag pluggar på Lärarhögskolan
4. Din blogg är ärlig och lagom personlig, och med lite humor emellanåt, och den når fram utan att vara för tung.
5. Jag tycker du blandar bra, och jag uppskattade faktiskt "killproblems-utredningarna" som omväxling :p

2007-11-28 18:12  
Anonymous Anonym said...

1. 31 år familjefader med allt vad det innebär
2. Landsbygden
3. Lärare
4. Jag gillar din blogg för att jag gillar dig och att du skriver det du tycker och står för det. Sedan är vi ju både Nerrazzuris o iranier.....
5. Skriv det som faller dig in och överraska oss.

2007-11-28 18:37  
Anonymous Anonym said...

1. 17 år.
2. På andra sidan pölen, i Finland.
3. Studerar och sysslar med elev- och skolpolitik.
4. Du skriver bra, smarta inlägg. Har fått flera aha-uppleverlser.
5. Tycker faktiskt att du har en bra blandning mellan roliga videoklipp till riktigt bra inlägg!
6. Finlandssvensk. Snackar faktiskt enbart svenska. Tycker det är jättepinsamt. (efter 17 år i Finland borde man kunna lite mera finska än vad jag kan just nu.) Har en känsla av att man kommer att hitta mig i Sverige nån dag p.g.a. det.

2007-11-28 18:47  
Anonymous Anonym said...

1. Jag är 20 år
2. Bor i Linköping
3. Pluggar till lärare, första året
4. Jag gillar när du tar upp samhällsproblem och framför allt när du säger att du tänker förändra dem... Och de humoristiska inslagen brukar vara kul. Jag gillar inte random klagomål på random folk. Nu tänker jag till exempel på Tjuvlyssnat-bloggen där du skrev om "Kepa-Kenneth" eller dylikt. Tycker att det är väldigt underligt att en snubbe som säger sig kämpa emot samhällets orättvisor ställer sig i led och tar upp den "uråldriga" traditionen att utesluta folk p.g.a. hur de klär sig och p.g.a. tydliga klassmarkörer.
5. Mer av det jag gillar, mindre om det jag ogillar ;)

2007-11-28 18:55  
Anonymous Anonym said...

1. 32
2. Enskede
3. Jobbar med internkontroll
4. Du har bra åsikter och vågar säga vad du tycker. Har dock en förmåga att gnälla lite mycket.
5. Skriv oftare men gnäll lite mindre.
6. Kattägande akademiker med stor samling nagellack.

2007-11-28 18:56  
Anonymous Anonym said...

1. 32
2. Enskede
3. Jobbar med internkontroll
4. Du har bra åsikter och vågar säga vad du tycker. Har dock en förmåga att gnälla lite mycket.
5. Skriv oftare men gnäll lite mindre.
6. Kattägande akademiker med stor samling nagellack.

2007-11-28 18:56  
Anonymous Anonym said...

1. Jag är 23
2. Jag bor i Visby innerstad
3. Just nu är jag väldigt arbetslös
4. Snubblade in via Tjuvlyssnat, har sen dess varit regelbunden läsare, eftersom dina åsikter stämmer ganska bra med mina. (men jag har inte samma "blogg-power...)
5. Skäll mer på folk, det är kul att läsa :) Gillar kick ass-attityd.
6. Glad gotländska, som planerar flytt till huvudstaden för att få jobb.

2007-11-28 19:05  
Anonymous Anonym said...

1. 35
2. Stockholm
3. På filmbolag
4. Hittade dig via dsc. Kommer att följa fallet intensivt.
5. Välj vad du vill, allt är ofrivilligt underhållande.
6. Inget om mig själv men finner det intressant att en kille som dissar andra killar med ord som: jag får knulla mycket mer än ni, har så mycket kvinnliga läsare. Här kanske man kan plocka upp nåt som kan ha nytta av?

// Simpleton

2007-11-28 19:32  
Anonymous Anonym said...

1. Jag är 17 år.
2. Jag bor i Kristianstad.
3. Jag går i tvåan på medialprogrammet, grafisk kommunikation som huvudinriktning. :)
4.Jag gillar allt i din blogg. Jag gillar dina tankar och ditt sätt att utrycka de.
5. Hmm.. jag vet inte. Den är bra som den är - rolig, smart, rolig, väcker uppmärksamhet på viktiga saker, rolig. :)
6. Navid Modiri tipsar om din blogg ju, men jag pallade aldrig klicka på ditt namn ( fråga mig inte varför), men en dag gjorde jag det ändå(fråga mig inte varför).och vet du vad jag såg först? En vädig rolig/underbar bild på dig och ditt hår (du vet, den bilden där du är i en "lady room"). Och när jag såg den bildem tänkte jag "... men den här killen måste vara en härlig människa"! Jag hade rätt! Vad kan jag berätta mer? Ehmm.. Jag är inte svensk...Litauen är mitt hemland. Jag ska flytta till Göteborg efter gymnasiet ( hoppas hoppas hoppas!). nu ska jag ha praktik i 3 veckor, dvs. ska sitta o glo in i en dataskärm :Dnej haha.. jag hoppas att jag får göra någonting också. Det var väl allt. Det var häftigt att du ville veta om oss, dina tjuvläsare.. hehe :P ha det så bra! mvh Greta

2007-11-28 19:36  
Anonymous Anonym said...

Jag är 23 år, bor i Göteborg och jobbar med sjukvård. Jag läser din blogg för att jag tycker att du har vettiga åsikter och du uttrycker dem på ett sånt sätt att man vill fortsätta läsa. Det är alltid intressant att höra andras ärliga åsikter, vare sig man håller med eller inte.
Fortsätt skriva, din blogg och Tjuvlyssnat är två favoriter!!

2007-11-28 19:49  
Anonymous Anonym said...

1. 22
2. Mariatorget, Södermalm, Stockholm
3. Studerar ren matematik och finansmatematik, jobbar extra som lärarvikarie.
4. Ärligheten/Ärligheten.
5. Skriv mera om allt.
6. Pass.

2007-11-28 19:55  
Blogger Ylva said...

1. 20 år
2. Luleå
3. Läser till lärare
4. Det jag främst gillar med din blogg är att man får tänka mycket, och fundera på sina egna värderingar/fördomar. Och att få läsa lite om en persons liv, givetvis ;)
5. Fortsätt skriva om vad du brinner för, dina kommentarer till aktuella ämnen känns alltid genomtänkta och underbyggda.
6. Just pga att dina inlägg alltid verkar så väl genomtänkta och underbyggda, vågar jag sällan kommentera. Jag orkar helt enkelt inte med den nivån på mina kommentarer. Det är väl både bra och dåligt :P

2007-11-28 20:08  
Anonymous Anonym said...

1. 20
2. Tullinge
3. Läser på PEO -programmet på Södertörn
4. Jag gillar att du är så rak och blandar mycket med din underbara humor
5. Jag saknar egentligen inget ämne
6. Tillhör dina medelbesökare, bisexuell tjej, dock inte 18.

2007-11-28 20:26  
Anonymous Anonym said...

1. 19år
2. Spånga, Sthlm
3. Jobbar, ska börja studera i vår på stockholms uni
4. Din mångsidighet, omtänkta och väldigt intelligenta inlägg, spec. om samhällsfrågor, och din humanta perspektiv på det hela.
5. Berns:
Jag: "Ja, du, från vad hetere.. tjuvlyssnat?"
Du: "mm.." (lite halv suckande, fan-tagen-för-tjyvlyssnat-killen-igen attityd)
Jag: "Smart blogg"
Du: "Du har bra smak" (glatt överraskad och vänlig attityd)

Tyckte din min va skit kul! haha

2007-11-28 21:37  
Anonymous Anonym said...

1. Jag är 36 år
2. Bor i en mycket segregerad höginkomsttagarförort söder om Göteborg.
3. Föräldraledig ekonom
4. Dina åsikter och din ärlighet. Du kan få mig att gråta och tvingar mig att reflektera över mitt liv på räkmackan
5.
6. Kvinna. Lever kärnfamiljelivet. Man, två barn, radhus och kombi. Älskar Marsipulami. Medlem i Röda Korset.

2007-11-28 21:38  
Anonymous Anonym said...

1. 25 år
2. Uppsala
3. Heltidsarvoderas ordförande för en ideell organisation
4. Gillar: Att du skriver om allt från samhällsstrukturer till ditt hår, skön mix av politik, fotboll och funderingar
Ogillar: Att det ibland är lite för pretto och/eller aggrostämpel på dina inlägg. Å andra sidan så är jag ju en av de där vita grabbarna som aldrig själv varit diskriminerad, so who am I to talk?

5. Mer samhällsstrukturer (könsmaktsordning, rasism och annan skit), och hur man ser det i vardagen. Dina vardagsexempel är de mest lysande.

6. Är vit, heterosexuell(?) kille, brinner för en värld fri från droger

2007-11-28 21:38  
Anonymous Anonym said...

1. Jag är 24 år
2. Jag bor i Haninge
3. Jag pluggar latin på universitetet, pluggar komposition privat och frilansar som sångerska
4. Gillar det genusmedvetna, och kritik av samhället i stort. Och det är roligt när du även skriver om personliga saker. Det är schysst blandning.
5. Hmm, vet inte.
6. Mitt mål i livet är att bli tonsättare, och jag SKA lyckas trots att det känns äckligt svårt ibland! Jag vill göra klassisk musik på mitt eget sätt, som handlar om ämnen som är aktuella för mig. Vilket man inte kan säga att den "gamla" klassiska musiken gör ;-) Just det, och jag kommer ha ett uruppförande med olika stycken jag skrivit för sång, viola och piano lite blandat, den 13:e jan nästa år, kl 15 i Sjöstadskapellet (i Hammarbyhamnen) det är fritt inträde och alla är välkomna!

2007-11-28 23:12  
Anonymous Anonym said...

1. 19år
2. Linköping
3. Studerar till SSK
4. Jag gillar din blogg för att du skriver om aktuella ämnen. Men mest av allt gillar jag den för att du skriver din åsikt.
5. Hmm, jag vet faktiskt inte. Jag tycker riktigt bra om den som den är nu. Reklam för resturanger i Sthlm ger kanske inte alltid mig så mycket. Även om jag är där lite då och då, så tar jag mig nog inte riktigt tid att kolla upp dem.
6. Bor med pojkvännen. Bloggtokig (i andras bloggar).

2007-11-28 23:24  
Blogger Emanuel Karlsten said...

1. 24
2. Nyinflyttad i Stockholm (tidigare gotlänning, därför är jag väldigt intresserad på vem den där 23-åringen från Visby innerstad är. Jag är ju också visbyinnerstadare!!)
3. Webredaktör för en dagstidning
4. Vi har ett lika tänk, på ett väldigt olikt sätt. Du är kreativ, och nytänkande. Jag kan tänka att vi antingen skulle ha skitkul ihop eller hata varandra om vi träffades. Tills vidare tycker jag det är intressant att följa vad dina initiativ.
5. Mindre onyanserat gnäll. Mer vad kan vi göra istället.
6. Kristen, hatar stiltje, älskar cred.

2007-11-28 23:42  
Anonymous Anonym said...

1. Är 19
2. Bor i Linköping
3. Tagit studenten, jobbar för tillfället
4. Att du är ärlig och dina humoristiska sida. dessutom är du interista :)
5. Gillar när du skriver om killproblem mm.
6. Fotbollstokig, gillar Italien, har palestinska rötter.

2007-11-28 23:54  
Blogger Christian said...

Om du följer upp inlänkar och de som kommenterar din blogg, så har du redan koll på vem jag är.

Jag är lika lättgooglad som dig.

2007-11-29 00:04  
Anonymous Anonym said...

1. 18år
2. Bor i mellanskåne
3. Pluggar och håller på med musik.
4. Att det är en så härlig blandning av allt på en gång och att du skriver sådär okonstlat, ärligt, kritiserande och roligt. Hög igenkänningsfaktor på många inlägg och åsikter. Najs helt enkelt.
5. Ptja, kaaanske något om musik? Annars vet jag inte, tycker att du verkar fixa det bra själv utan hjälp.
6. Din frisyr liknar Kramers, karaktären i Seinfeld du vet. Det gör mig glad sådeså.

2007-11-29 00:36  
Anonymous Anonym said...

1. snart 20
2. gävle, men kommer från dalarna och har mina föräldrar kvar där
3. pluggar kreativt skrivande för tillfället
4. gillar att du blandar roliga tankar och funderingar med lite viktigare ämnen och samhällsfrågor
5. tycker att det är en ganska bra balans som det är. skulle dock vilja se mer bilder i bloggen, fast det beror ju på om du har något fotointresse eller inte. inte kul att bara se framgooglade bilder.
6. är halviranier, flyttade hemifrån när jag var nyss fyllda 16, har spelat fiol sen jag var nio, är sjukt musikintresserad och älskar att skriva.

2007-11-29 01:09  
Anonymous Anonym said...

hej, jag är 23år, bor i Uppsala och pluggar. Jag gillar din blogg eftersom du förmedlar dina raka ärliga åsikter, blandat med humor, det är alltid intressant att läsa.

2007-11-29 01:32  
Anonymous Anonym said...

1. 38
2. Skåne
3. Precis lämnat it-branshen, pluggar nu
4. Vet inte om jag direkt ogillar något. Är där inget intressant för dagen, då klickar jag bara förbi. Vad jag gillar är att ibland skriver du om saker på ett sätt som får mig att betrakta saker o ting ur ett nytt perspektiv - vilket jag gillar.
5. Ingen aning!
6. neh

2007-11-29 10:20  
Blogger Damon Rasti said...

Stårlande! Jag är verkligen tacksam mot alla som skriver, det känns inte bara som att jag får en bättre överblick, det blir även lite feedback här och där. Fortsätt gärna fylla i, alla som inte har gjort det än!

2007-11-29 11:17  
Blogger Z said...

Tänk om det bara är en massa fula gubbar allihop, som utger sig för olika åldrar och kön! ;)

Skojar

32 år
Malmö/Lund

Undervisar, söker forskartjänst (förbränningsfysik, statistik)

Gillar din blogg för din humor, igenkännandet från mina egna tankar, du verkar helt klart "vettig", vad det nu vill säga....

2007-11-29 11:55  
Anonymous Anonym said...

1. 28
2. Jönköping
3. Pluggar/jobbar
4. Gillar det mesta du skriver, ger bra reflektioner och får en att tänka till. Håller dock med någon tidigare om att uttryck som "jag får fler brudar än er" inte riktigt stämmer in med min bild av dig och de åsikter du framför för det mesta.
5. Bra blandning av allvar och humor.
6. Hetero tjej.

2007-11-29 12:28  
Blogger Damon Rasti said...

Att jag skriver "jag får fler brudar än er" är ju ett skönt/billigt sätt att driva med alla dessa hatare på det forumet. Jag får väl ta och berätta om min flickvän nu när ni har börjat öppna er för mig.

2007-11-29 12:31  
Blogger christel said...

1. 27 år
2. Umeå
3. Jobbar
4. Att du ifrågasätter det som många anser självklart. Tex om männen som vart påkörda nyligen. Att du är ärlig och står upp för dina åsikter.
5. Mer: Ifrågasättande av allmänna nyheter och också nyheter som har med IT världen att göra och om dina ideer för webben. Mindre: Kommer inte på ngt.
6. Keep up the good work!

2007-11-29 12:54  
Anonymous Anonym said...

1. 25
2. Stockolm, Östermalm
3. Pluggar juridik på universitetet (precis klar med processen, jippi!)
4. Jag gillar att du skriver saker som får en att tänka till samt saker som får mig att skratta väldigt mycket och väldigt länge.
5. Fortsätt som tidigare!

2007-11-29 21:24  
Anonymous Anonym said...

1. 19 och 6 månader.
2. Vintervis Åre, sommarvis Båstad och lite däremellan i Norrköping.
3. Nyss tagit studenten. Jobbar som frilansjournalist för en lokaltidning i Jämtland där jag är deras nöjes/klubb/modereporter i Åre.
4. Bra blandning av såväl serious shit som mindre seriöst shit.
5. Håll samma stil.
6. Heterosexuell tjej som nästan lite sådär jämt och ständigt är arg på något. Hade en cirkusponny när jag var liten som hette Pricken.

2007-11-29 22:59  
Anonymous Anonym said...

1. 31 år. Blir far i april
2. Hornstull.
3. Illustratör, typ.
4-5. Minns inte hur jag hamnade här, men det var i Gringo-vevan.Gillat det mesta utom ankdammandet om tjuvlyssnat (som iofs är kul) Din syn på blatte-grejen är intressant. Trött o höra sanningar från PK-tjejer uppväxta på söder. (kommer från inavandrartät förort själv).
6. Hetero, vit. Hyffsat fördomsfri, irriterar mig lika mycket på alla idioter oavsett kön, läggning och ursprung vilket ibland ger mig problem.

fortsätt i samma stil. Enda rådet är väl att ibland räkna till tio innan du postar ;-)...dessutom skulle jag o många andra uppskatta mer kamp för hornstull! Bort med gallerian.

2007-11-30 10:07  
Anonymous Anonym said...

1. 40+ (känner mig rätt gammal i detta gäng läsare)
2. Söder om söder
3. Kommunalarbetare
4. Jag gillar hur du skriver men inte alltid jag håller med...
5. Nää du blandar nog ganska bra med lättsamt och allvar..
6. Älskar Hammarby!

2007-11-30 12:08  
Anonymous Anonym said...

Jag ar 37-arig jurist som bor utomlands. Gillar det mesta du skriver men ar framst intresserad av dina diskussioner kring invandring och kulturell tillhorighet mm. Nar jag laste juridik pa 90-talet fanns det EN svensk med invandrarbakgrund i en kull pa kanske 200. Antar att det ar liiite battre nu? Tycker att det ar kul att du tar for dig och att det gar sa bra.

Ps. Har du sett filmen Persepolis an?

2007-11-30 12:10  
Blogger Damon Rasti said...

Tack åter igen, jag kan inte få nog av era inlägg.
Anonym: Vad kul att du skulle fråga om Persepolis, skriver en blogg om det just nu. Och ja, juristlinjen är förbättrad, det är säkert 10% invandrare nu. Men inte tillräckligt!

2007-11-30 12:32  
Anonymous Anonym said...

1. 17 år, tjej

2. Umeå, men åker till Stockholm då och då för att hälsa på mamma. Mamma flyttade ned när pappa dog för två år sedan, hon stack direkt. Jag åker ned för att försöka ha en relation till henne. Och för att hon tvingar mig för att jag är minderårig. Jag har börjat vänja mig vid Stockholm, har en del vänner där nu. Men trivs bäst i norrland.

3. Jag går trean på gymnasiet, jag har bytt program varje år så nu går jag media fast jag läser inte så mycket media, utan mest allmänna kurser. Engelska C, Matte C och sånt. Förra året gick jag sam och innan dess media så det är väl en mediainriktning jag får. Fast mer sam. och mer b- och c-kurser. Jobbat extra som telefonförsäljare men det var hemskt. Jobbiga människor som försökte få mig att gråta. Ska börja plugga på universitetet nästa höst. Sen ska jag resa.

4. Du verkar så cool. Jag blir glad av att läsa din blogg. Du är intressant. Om vi båda var singlar och jag var tio år äldre så skulle jag ragga på dig. Du skriver smart och du verkar vara en sån fin människa. Du vill förändra, det är så skönt på något sätt. Jag stödjer dig. Du blandar så olika saker också, det uppskattar jag.

5. Mer betraktelser. Om samhället, om kön, om ditt liv, din bakgrund. "det här gjorde jag idag" är mindre intressant än vissa andra saker.

6. Det känns nästan som att jag känner dig eftersom du skriver så mycket. Det gör att jag skulle vilja berätta allt möjligt om mig. Men det vore väl kanske lite skumt?

Jag ser mig själv som en konstnär, jag känner att just inom konsten är jag bra på vad jag gör. Annars är jag en person som bestämt sig för att alltid vara stark. Aldrig låta sorgen ta över.

och jag är lyckligt kär, jag älskar honom väldigt mycket.

Ha det bra Damon!

2007-11-30 20:52  
Anonymous Anonym said...

1. Jag är 15, snart 16 år
2. Kristianstad, i Skåne
3. Jag älskar att dansa och sjunga, men de jag älskar allra mest är att typ ´debattera´ om olika frågor. visst jag är ung och har mycket att lära, men någonstans måste man ju börja?
4. du blandra humor med allvar, och du är aldrig rädd för att säga vad du tycker. många av dina åsikter stämmer med mina egna, och även när vi inte tycker likadant så kan man förstå din synvinkel.
5. ingenting och allting, skriv om allt du vill skriva om, allt som engagerar dig, gör dig upprörd, gör dig glad :)
6. har bott i usa i tre år, vill flytta utomlands igen, planerar att gå IB, studera i england till jurist, och åka som volontärarbetare till ghana .

2007-12-01 13:09  
Anonymous Anonym said...

It´s been said before. Du inspirerar med dina reflektioner och friska fläktar med vettiga värderingar. Fortsätt var dig själv och skriv det som faller dig in. Låt det aldrig bli krystat genom att försöka uppfylla dina anonyma läsares förväntningar.. Jag är dock ganska säker på att det sista inte kommer att vara ett problem.

"M16" bor söder om Vänern. Hittade hit via Navids blogg. Intresset för intressanta människor höll mig kvar. Heterosexuell om det var intressant.

2007-12-01 14:47  
Anonymous Anonym said...

1. I stort sett 22.
2. Norrköping.
3. Pluggar "andra" året på civilingenjör i nånting, står för det mesta knappt ut. Vill egentligen ägna mig helt åt musik men tror inte på mig själv tillräckligt mycket.
4. Hittade hit via modiri via en tjej jag föll för. Men det har blåst förbi och nu går jag bara in här ibland och försöker minnas hur det var att vara lycklig. Ogillar hela din attityd för det mesta, oavsett vad du egentligen har för åsikt. I typ fem sekunder, sen tänker jag "okej", inser att jag håller med och att det är bra att människor är olika. Tog i lite med det där med lyckan.
5. Huvudsaken är att du skriver om nånting överhuvudtaget och det klarar du galant.
6. Man, hetro, svensk, ogillar för det mesta andra svenskar, iallafall i min omgivning på lith. Har egentligen ett uselt självförtroende men om man är anonym så spelar det ingen roll att man inte är ödmjuk. Kan egentligen skriva ordentligt.

2007-12-02 18:56  
Anonymous Anonym said...

1. 19 år
2. från landet
3. studerar tyska utomlands ett år
4. du är ärlig, öppen, spontan, kritisk. En blandning av vardagstankar och raseriutbrott (ofta med all rätt!)
5. helnöjd
6. är sjukt stolt över min pojkvän, och är grymt kär i honom fortfarande, och vi har varit ihop i 4,5 år! (Var bara tvungen att ta tillfället i akt, mina kompisar är trötta på tjatet om honom..)

2007-12-03 21:50  
Anonymous Anonym said...

1. 22.
2. Söder om Söder.
3. Säljare.
4. Personligt: ett sätt att "lära känna" snubben bakom min favvowebbplats...
5. Mindre om det du inte känner för att skriva. Meningen med en blogg är väl att få ur sig det man själv vill...?
6. Inte tjej, straight som en landningsbana och lite 18+ - men gillar bloggen ändå =)

2007-12-03 22:22  
Anonymous Anonym said...

1. 27
2. Örebro
3. Förhoppningsvis doktorand snart
4. Fantasi och kul :)
5. Idioter. Bli lite mer argh (utan att bli mindre kär)
6. Jag är lite kär i dig. Men jag är lantis i själ och hjärta. Sambo och bisexuell-heteroemotionell. Och mest tjej. ÅPUSS.

2007-12-06 23:17  
Anonymous Anonym said...

1. 19
2. Umeå
3. Pluggar museologi
4. Hm den är rolig och får mig att skratta
5. du får fria händer skriv vad du vill
6. att vara 120mil hemifrån är ibland jobbigt men snrta är det jul och då fbg kommer jag hem :D

2007-12-10 20:25  
Anonymous Anonym said...

1. 16, going on 17...
2. I Kosta, Småland
3. Jag pluggar till glasblåsare på gymnasienivå
4. Jag gillar att du skriver rakt och ärligt om massa olika saker; viktigt & lite mindre viktigt, roande & allvarligt och så vidare. Och att du skriver ordentligt, som den rättstavningsfascist jag är... Plus att du verkar kunna vara arg och orädd när det behövs, vilket jag tycker är bra. Dessutom får du mig att reflektera över både små och stora saker, vilket händer ganska sällan annars...
5. Oj, faktiskt ingen aning. Det är nog bra som det är.
6. Kristen, heterosexuell (tror jag...?), kreativ och tankspridd tjej från en storstad, numera utflugen till Sveriges minsta håla i den småländska skogen. Vill starta en glashytta efter avslutade studier, på Nya Zeeland alternativt Malta.

2008-01-16 14:07  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se