fredag, januari 18, 2008

FAQ me!

Det kom en del frågor, även om jag trodde att ni skulle överösa med frågor, men jag antar att ni kanske bara är lite blyga, eller så gillar ni att smygläsa och hålla koll på mig! Men här kommer svaren kompisar:

Vad är ditt högsta mål i livet (som det ser ut nu)?

Att göra något som verkligen är till samhällsnytta och bli ihågkommen för något respektabelt. Inte som Tjuvlyssnat-Damon alltså...

Hur lyckas du hinna med så mycket som du gör?!

Jag vill vända på det. Hur hinner andra göra så lite? Det gäller att utnyttja sin tid så pass mycket som möjligt. Jag utgår från teorin att jag kan vara död imorgon, och då måste man passa på!

Hur känns det att vara så framgångsrik? Är du populär bland tjejer?

Jag känner mig inte framgångsrik så som jag vill definiera ordet. När jag har uppnått vissa delmål kan jag nog se mig själv som framgångsrik.
Jag fick inte en tjej tills jag var 18. Sen blev det bättre och bättre, och nu tror jag att jag kan få vilken tjej jag vill. Dock är jag alldeles för kräsen och repsekterar mig själv för mycket för att bara knulla runt. Mina kompisar får nog mycket mer tjejer, men jag tror på kvalitet och inte kvantitet!

Vad har du på dig när du sover?

Ah, den jobbiga biten. Jag har mjukisbyxor och långärmad tröja, vilket har lett flickvänner till vansinne! Anledningen är nog att mamma klädde på mig rejält redan från barndomen, eftersom min pappa alltid blev så förbannad om vi blev sjuka, så jag har nog vant mig, och fryser när jag sover naken! Fattar inte vad man ska ha allt hår på kroppen om det inte skyddar mot kyla...

Tar du illa upp när folk frågar om ditt ursprung? Vet att det är skillnad här, medan en del glatt berättar om ursprung, traditioner osv tar andra illa upp. De tror att de inte är accepterade som svenskar om man frågar fast det egentligen handlar om ren nyfikenhet på något man aldrig varit med om, sett eller hört.

Bra fråga! Jag kan tycka att det är riktigt jobbigt att alltid få det som första fråga. Speciellt hos andra invandrare är det jäkligt viktigt att direkt fråga vart man kommer ifrån. För mig är frågan rätt meningslös, åtminstone inlednigsvis! Jag brukar svara Sverige, och då får dem skämmas lite och ba "Eeh, alltså jag menar vart kommer dina föräldrar ifrån...". Varpå jag replikerar att mamma är japan och pappa kenyan. Då blir de helt förstörda!

Vad röstade du på?

FI!

Är du troende? (på vad det än nu må vara)

Nej, ateist! Har väldigt svårt för religion, tycker att det skapar mer ondska och klyftor än godhet!

Vad jobbar du med egentligen?

Fr.o.m. måndag är jag student igen, men jag lever på olika nätprojekt so fuck you CSN!

Hur mycket tid spenderar du framför datorn per vecka? =)

Aj! Jag räknade lite grovt på det nu, och kom fram till att det är bisarra 60 timmar per vecka!! Jag är alltså en tvättäkta nörd!

Hur ser du på presidentvalet i USA? Bra eller dåligt att bli av med Bush? Clinton, Obama eller en republikan eller kanske en annan demokrat?

Det här förtjänar väl ett eget inlägg snart. Men jag föredrar självklart eleganta demokrater framför ultrakristna, homofoba och blodtörstande republikaner. Sen är Obama my main man, även om jag tror att Hillary tar hem det hela.

Vilka är dina favoritkomiker och varför gillar du dom?

Dave Chapelle och Sacha Baron Cohen. De levererar samhällskritik på ett jäkligt smart sätt.

Kamma dig!

Äh, du är bara avundsjuk. Mitt hår är en snackis vart jag än kommer, och jag gillar att stå ut från mängden!

Hur hittar du motivation till att göra allt du gör, alla dina projekt?

Jag tror att motivationen mest ligger i revanchlusten efter att ha blivit mobbad som liten. Men även käsnlan att vilja förändra världen. Ogillar apati och slöhet något oerhört, även om jag slösat bort några år av mitt liv själv!

Hur gammal är du? 28!

Hur många läsare har du på din blogg dagligen? Någonstans runt 2000 besökare per vecka!

Vilken utbildning har du? En halvfärdig juristutblidning som jag tänker slutföra nu!

Vad gillar du för musik? Soul, hiphop och electro. Men går igång på indiepop och rock också!

Hur ofta klipper du dina tånaglar? Och måste du "blöta upp dem" innan du klipper? En gång i månaden tror jag, äckligt nog! De växer tills jag inte får plats med foten i skon och då får jag panikklippa utan att hinna "blötlägga"!

Grymt hörrni! Om någon missade att fråga, så fyll på med frågor så kör vi en ny post på detta. Detta var mycket mer givande än jag kunde tro. More, more, more!

Trevlig helg nu!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Damon!

Jag missade frågestunden... Hur uttalas ditt namn? Jag tänker alltid "Däjmon", typ som Matt Damons efternamn, men innerst inne tror jag att det är fel :-)

Ha det fint!

2008-01-18 15:43  
Anonymous Anonym said...

What! ska man blötlägga tånaglarna innan man klipper dem??? har jag missat totalt! har man lärt sig nåt nytt idag med då. :)

2008-01-18 17:20  
Anonymous Anonym said...

Vad använder du för tandkräm? (:

2008-01-18 18:00  
Anonymous Anonym said...

Hur ofta duschar du?

Vilken är din största rädsla?

Vem är din största idol?

Vad ville du bli när du blev stor när du var liten?

Har du fobi för att få den härliga kaggen?

Vad händer när man dör?

Har du någon dold talang som man inte känner till?

Vad använder du för tandkräm?

2008-01-18 18:06  
Anonymous Anonym said...

Vad tycker du om komikern Omid Djalili? Jag såg honom på svt för första gången nu i veckan och tyckte han var rolig och skicklig som lyckades skämta om så många olika saker även om den största vikten låg på hans invandrarbakgrund.

2008-01-18 20:14  
Anonymous Anonym said...

Hallå Damon! Det var ett tag (läs jävligt länge sen) sedan jag var här nu. Av någon anledning hängde du inte med när jag gick från Firefox egna "aktiva bokmärken" till Google Reader. Anyway. Har läst igenom detta inlägg nu och undrade lite ang. håret. Så jag kikar upp emot bilden här uppe till höger och.. Vad får jag se? Fetaste skiten på länge asså :P BIG up! Posta gärna en ordentlig bild där man får se hela skönheten i sin helhet. Piece

2008-01-18 20:25  
Anonymous Anonym said...

Är det något nytt det där med o blötlägga tånaglarna innan klippning? Eller det är någon hemlig manlig företeelse som undsluppit mig?

Sysslar du med sånt?
Förklaring tack!
/Who

2008-01-20 20:09  
Anonymous Anonym said...

Hallå! Din blogg hittade jag inte för så länge sedan men måste bara få säga att jag tycker du skriver riktigt jävla bra! Min fråga är följande; hur kom du på att du ville jobba med juridik?

2008-01-22 19:23  
Blogger Johanna said...

Jag tkr visst att tjuvlyssnat är något att bli respekterad för och som du ska vara stolt över. Sidan blev poppis på mindre än en månad! Att folk har börjat läsa din blogg pga sidan beror ju också på ngnting. Du har ngt att säga och det är också därför jag besöker den.

/Johanna

Ps. Var hittar jag videon med tre killar som dansa asgrymt till go musik, som jag såg på din blogg? Ds.

2008-01-25 23:14  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker det går lite dåligt det här med att besvara de nya frågorna?
Tycker det är dags nu, speciellt annas fråga. -NYFIKEN-

2008-02-05 18:22  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se