onsdag, januari 23, 2008

Åh, Juno!

Skratt och gråt. Jag hade turen att få biljetter till förhandsvisningen av Juno och trots att jag hade hypat den rejält ett bra tag, så infriades alla förväntningar. Grymt manus av Diablo Cody, som alla pratar om som en f.d. strippa, regi av Jason Reitman som gjorde smarta Thank you for smoking och min favorit Michael Cera som gjorde succé i Arrested development, i rollen som ofrivillig befruktare.

En film om tonårsgraviditet, ångesten och glädjen. Om det finns en enda ungdomsfilm ni ska se i år, så är det Juno! (Och det säger jag inte för att de råkar göra reklam på Tjuvlyssnat!)
När man skrattar ordentligt, blir varm i kroppen, och får fram någon tår, då är det svårt att motstå filmen.

En extra bonus var att få skratta åt J.K. Simmons som man mest kommer ihåg som våldtäkts-nazi från brutala fängelseserien Oz.

Alla ni 17-nånting tjejer som läser den här bloggen lär inte bli besvikna. Låt mig få veta vad ni tyckte sen!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej jag har en fråga angående kommentarer på bloggar. hur komplicerat är det att kolla upp ve det är som skriver den? hur funkar det där egentligen?

2008-01-23 12:11  
Anonymous Anonym said...

anonym: Jag tror inte du behöver bekymra dig! =D Damon är väl ingen stalker.. right?

2008-01-23 16:13  
Anonymous Anonym said...

Jag såg trailern för den och både jag och min kompis tyckte att dom avslöjade för mycket (varför alltid detta misstag?), men efter att ha hört att den fått bra kritik har jag bestämt att den blir nästa film att se på bio. Kul att den får lite fler glädjerop, då känns det genast ännu tryggare att se den :)

2008-01-23 21:32  
Anonymous Anonym said...

alltså. jag tyckte att den var bra. fast hade manuset inte varit så grymt så hade den inte varit bra. jag älskade juno. och pappan till barnet, han var förövrigt var bra i supersugen (kan sverige sluta översätta filmtitlar så pinsamt?) också.

2008-01-23 22:40  
Anonymous Anonym said...

jag såg juno för några dagar sedan, och ytterligare en gång idag. ellen page är helt underbar, och hon gör halva filmen! sen att filmen tar upp ett så jobbigt läge som tonårsgraviditet och ändå får det till en rolig film är ju jävligt bra gjort! jag kommer antagligen se den fler gånger.

2008-01-23 23:32  
Anonymous Anonym said...

filmen är inte rolig! hon är bar konstig och tråkig och när under filmen e det man skrattar?

2008-01-27 15:17  
Anonymous Anonym said...

Den är underbar och herregud vad jag log och grät mig igeno filmen..

2008-01-28 17:36  
Anonymous Anonym said...

Jag såg den igår, den är verkligen en jättemysig film! både rolig och allvarlig på samma gång. jag är 14, men jag kanske kan vara med ändå ;p

2008-01-28 19:50  
Anonymous Anonym said...

Såg just Juno och den var så bra som jag hade trott att den skulle vara...så brukar det ju inte alltid bli med filmer som är hypade.. Upplevelsen förstördes dock av att en ilsken tant ungefär i mitten av filmen vände sig om och bad mig sluta "prassla med den där" (allt är ju relativt) och sa också "inga ljudeffekter tack!".

Efter filmen valde jag att för en gångs skull faktiskt säga till, vilket jag oftast är för feg för att göra. Så jag sa i alla fall och hon ju kunde säga till lite trevligare nästa gång...då satte hon fingrarna i öronen samtidigt som hon sa att hon bara kunde säga otrevliga saker... När jag var på väg därifrån fortsatte hon skrika att hon kunde säga ännu otrevligare saker...hmm...ja det var min kväll ja... :)

2008-01-28 21:05  
Blogger Damon Rasti said...

Vad glad jag blir åt alla som ser filmen och gillar't! Det är kärlek vänner...
Jossan: Smaken är som baken! I ditt fall bajsig ;)

2008-01-28 22:28  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se