måndag, mars 17, 2008

"Baghdad...Basra...Fallujah!"

Jag har ju glömt att påminna om att Abu Hassan och Lilla Al Fadji har premiär med sitt nya program ikväll kl 22.55 på Kanal 5!

Det här kan bli hur bra som helst. Personligen gillar jag den förstnämna karaktären mest, och det är hans klipp på youtube som är mest omtalad. Big Fred som spelar karaktären gör en grym tolkning av en gammalmodig arabisk man i förorten. Samtidigt som man skrattar åt karaktären, måste man känna klumpen i halsen för man påminns om de tusentals tjejer som måste stå ut med förtrycket i vardagen (Och kom inte säg att det är stereotyper, jag känner massvis av dem personligen).

Men all form av ny TV-humor och då särskilt multikultihumor är välkommet. Så får vi så om jag måste ändra mig efter att första avsnittet har sänts!

Edit: Hmm, should've seen that one comin...Vilket uselt första avsnitt! Voiceovern och de konstiga klippen, samtidigt som de sköna sketcherna nu är borta. Jag hade hoppats så mycket på det här, förhoppningsvis tar det sig efter ett par avsnitt. Bäst var my main man Daniel Boyacioglou i sina röda speedos. Fy fäään!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

det roligaste i första avsnittet av al fadji var faktist abu hassans "dotterförvaring". då skrattade jag högt. riktigt högt. sen var de lite ojämnt fram tills att daniels karaktär började sjunga "lille katt". det var också roligt. kul att ali fegan är med och skriver manus.

2008-03-18 14:06  
Anonymous Anonym said...

Jag tyckte det var tiktigt bra. Särskilt andra halvan. De är ju en helt annan grej än SVT programmet. De har ju en lån story med att leta hans pappa som går över alla program!

Ska lätt se nästa!

Daniel i speedos. Fy fan va bra
Lilla Al-Fadja pantar fy fan va bra
Abu Hassan i bilen cok bra

2008-03-18 23:08  
Blogger Damon Rasti said...

Navid: Jämför med klippet jag länkar till så sög ju dotterförrådet rejält!
Anonym: Jag kommer också att se nästa, men det här kunde ha gjorts bättre, och det har de gjort förut också!

2008-03-18 23:33  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se