tisdag, mars 11, 2008

Kulturkrock

En fantastisk flamencosångerska är i Stockholm. Yasmin Levy sjunger passionerat på Ladino, som är det språk och den kultur som uppstod när sefardiska judar utvisades från Spanien 1492. Ett språk som är nästintill utdött. Hennes nya album "Mano suave" har fått grymma recensioner, och hon blandar friskt influenser från Medelhavsländerna och Mellanöstern.

Jag lyckades få tag i en av de sista biljetterna till kvällens konsert på Nybrokajen 11, och jag tror att det kommer bli helt magiskt.

Det enda orosmolnet är att århundradets viktigaste match, Inter-Liverpool, börjar 20.45 och det är då konserten slutar. Ska jag missa början på matchen eller slutet av konserten?

Alla dessa livsavgörande beslut.

Njut av titellåten från senaste albumet så länge:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

En kväll med en oersättlig musikupplevelse eller en fotbollsmatch på tv? Svaret är förståss enkelt: Missa början av matchen!

2008-03-11 14:50  
Blogger Ellinor said...

Konserten är live, fotbollsmatchen går på TV, iofs direktsänd, men du sitter inte i publiken på stadion. -Missa början av matchen.

2008-03-11 17:13  
Anonymous Anonym said...

Önskar jag kunde kommentera musiken men jag förstår helt enkelt inte.
Sitter och dumtittar och lyssnar och försöker men det händer liksom inget. Har försökt förut också med samma nedslående resultat.
Jag vill men det händer inget.

Antagligen var det inte detta du ville ha i din kommentar.

Sa Who

2008-03-11 23:46  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se