tisdag, mars 25, 2008

Easy as dell?

Finns det någon som gillar mejlutskick egentligen? Jag har börjat få mejl från Dell, antagligen eftersom jag köpte en bärbar dator därifrån för två år sen. De försöker få min uppmärksamhet genom att skriva automatiserade rubriker som

"Hur driftsäker är din dato,Damon"

Det där är en exakt citering. Stavmiss och inget mellanslag. Jag irriterar mig oerhört på detta och klickar på avbryt prenumeration-länken för att kunna avsluta detta plågeri. Då får jag följande svar tillbaka:

"Vi vill att du ska veta att vi värderar dig högt som kund och vi har, på din begäran, tagit bort din e-postadress från vår lista för e-postmarknadsföring.

Denna ändring kan ta upp till 28 arbetsdagar att behandla. Under tiden kan det hända att du fortsätter få e-post med marknadsföring som du tidigare registrerat dig för."

28 DAGAR?! Förlåt, arbetsdagar. Jag som trodde att ett IT-företag skötte allt med datorer. Men tydligen måste en Delltekniker gå in i ena datorn, titta på mitt namn, anteckna det, och springa bort till en annan dator för att manuellt leta bland miljoner mejladresser och plocka bort mitt.

Vill det sig riktigt illa kan jag få stå ut med skitet till maj. Dessutom har jag aldrig registrerar mig för att få mejl. Det ingick i villkoren när jag köpte datorn.

Jag föreslår att Dell byter slogan till "Hard as hell"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

tycker det är dåligt och rent ut sagt uselt av dig damon om du har något som helst populärkulturellt hyfs i din kropp att INTE kalla det här inlägget för 28 dagar senare och på så sätt jämföra segheten hos zombies med segheten hos datortillverkaren. kom igen. du har tid att ändra rubriken. do it do it do it!

2008-03-25 14:28  
Blogger Damon Rasti said...

Damn! Så enkelt och så smart. Jag får lära mig att kanalisera ilska till ett mer kreativt utflöde...Kan inte ändra nu, rubriken får vara där som en skampåle!

2008-03-25 14:50  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se