fredag, november 17, 2006

Onödiga nya bloggar

Eftersom det var så roligt att skriva inlägget om bloggkommentarer, så följer jag upp här med tips om bloggar som skulle vara riktigt onödiga, men kanske inte är helt avlägsna inom en snar framtid.

Modebloggsbloggen: En blogg som listar vad alla andra modebloggare har på sig. Dagligen.

Bloggsbloggsbloggen: En blogg som handlar om de bloggar som skriver om andra bloggar, t.ex. Beta alfa eller Bloggvärldsbloggen. En metametablogg.

Beefbloggen: En blogg som handlar om bloggare som just nu ligger i fejd med varandra.

Singelbloggen: Den enda uppgiften blir att para ihop olika singelbloggare som man tror skulle kunna passa varandra. Let the makin of sweet love begin.

Blog slam-bloggen: Dueller mellan bloggare. Ett specifikt ämne anges. Sen får de tävlanden skriva ett inlägg om ämnet. Vinnaren utses av läsarna, och ställs mot en ny utmanare. Kan bli en riktig långkörare.

Dokusåpabloggen: Hitta en massa avdankade dokusåpedeltagare. Ge dem 10 dar var så får dem berättar hur de fyller tomrummen i sina liv nuförtiden. Sen kan vi skratta och peka åt dem.

Killar på Södermalm: Som ett svar till Tjejer på Stureplan. Om fyra slackers som dricker öl, spelar i band och ligger med indiepopbrudar. Succén är given.


Så. Sätt igång och sno mina idéer. Fyll gärna på med egna galna eller ogalna förslag.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Bloggsbloggsbloggen: En blogg som handlar om de bloggar som skriver om andra bloggar, t.ex. Beta alfa eller Bloggvärldsbloggen. En metametablogg."

Ha ha, kul idé detta!

Fast ibland känner jag mig sådan, skriver om de som skrev om den som skrev om någon som skrev om andra som skriver om de som skrev om de som byggde skrivmaskiner på 60-talet.... eller nå't :-D

2006-11-17 06:09  
Anonymous Anonym said...

...min blogg handlar typ om mig, på ett skittråkigt sätt som INTE attraherar läsare. Märkligt nog har jag en stadig läsarkrets på 14-23 personer om dagen, och jag förstår INTE varför, haha!
Jag rantar om skolan, gnäller på mitt sociala liv och ibland får jag minsann till en bra tanke, men eftersom jag postar typ tio gånger om dagen försvinner de bra inläggen djävligt snabbt från framsidan.
Så... ointressanta egobloggar borde du ta upp också :)

2006-11-17 06:29  
Anonymous Anonym said...

Oj, oj, oj, det är nog faktiskt du som kommer få mig att vilja fortsätt plugga fast hjärnan känns som gröt, att orka med fjortisarna med prettokomplex i min klass och att få känna mig lite mer intellektuell (och pretto :) själv. Nåväl, din blogg är ju vad jag har letat efter, ett vattenhål och hopp om framtiden.

Det bästa är ju att jag har jättemånga inlägg kvar att läsa! Lovely.

Läste precis ditt juniinlägg om ätstörningar och det är underbart att du (som man) tar upp det, för det är så mycket vanligare än man vågar tro. Hörde dessutom på nyheterna igår att antalet underviktiga barn och ungdomar ökat radikalt...
Själv känner jag nog bara två eller tre tjejer utan skuld/skamförhållande till mat, och jag känner åtminstone fyra killar som är på väg åt samma håll.
Jag själv kan drabbas, men då under små timespans och har turen att fortfarande "komma på" mig själv.

Det du gör är viktigt, glöm inte det.

Tack

2006-11-17 10:53  
Blogger luddz said...

damon, du har växt upp och blivit en riktig karl! En annan minns de glada Shell-åren när du hade freddie-frillan!!! Det var tider det!!!

nu är jag i stockholm men jag glömde kårtidningen som du var med i, får ta å skicka den på posten sen...

gott!!!

2006-11-17 10:59  
Anonymous Anonym said...

Respekten som sköt i höjden under dina senaste inlägg sjönk lite här.. Du MÅSTE inte skriva varje dag. Det är bättre att du faktiskt har nåt att skriva om.

Det här var trist.

2006-11-17 12:02  
Blogger Damon Rasti said...

Zombielicious: den bloggtyp du nämner finns det gott om. Den här bloggen tenderar också till att bli ointressant då och då :)
Alexandra: Åh, vad kul att du hittade det där om ätstörningar. Jag har inte glömt bort det där, det ligger mig varmt om hjärtat.
Luddz: Gamla goda tider. Jag ska komma till din blogg och avslöja pinamma minnen också ;)
Anonym: Jag kan inte bara skriva om allvarliga saker, det gör att jag själv mår dåligt. Jag måste blanda med lite oseriösa saker, för att orka skriva annat. Hoppas du står ut...

2006-11-17 21:44  
Blogger Sara Ödmark said...

Vad tror du om en blogg som publicerar typ vad folk har hört sagts på stan och så? Kanske i tunnelbanan, folk säger ju så mycket dumt.
Den skulle kunna heta kanske "Överhört" eller "Din fjortis i vardan" eller "tanter spekulerar"... Äh, du kommer säkert på nåt bättre. Tror det skulle kunna bli en succé. :)

(En kommentar i kategori 2)

2006-11-17 23:15  
Blogger Alex said...

Kan inte jag få driva modebloggsbloggen? Jag har trots allt de allra bästa förutsättningarna. Jag menar se bara på min son, han förklarar allt så bra och kan inte göra annat än att skriva under på min totala modebloggsblogg. Om nu möjligheten fanns. Jag menar hallå, min unge heter Bill det säger väl allt?

2006-11-18 01:08  
Blogger Damon Rasti said...

Saom: tycker att det låter som en idiotisk idé. Vem tror du skulle vilja läsa nåt sånt..Herregud!
Alexandra: Eller så startar du bloggen själv? Integrerar den i din egen modeblogg? Ge mig royalties sen bara så är vi kvitt..

2006-11-19 20:58  
Anonymous Anonym said...

det finns ju en blogg som heter "bloggkrig"(lagom dramatiskt), där skrivs det detaljerat om alla bråk i bloggosfären. Personligen tycker jag den är motbjudande, det är väldigt mycket kvällstidningsgottande i andras uppfrstorade smågnabb. Men det är ett intressant fenomen.

http://bloggkrig.net/

2006-11-26 14:34  
Anonymous Anonym said...

Modebloggsbloggen: modefrossa.se

Singelbloggen: Och det här skulle vara så jobbigt att jag dog, det skulle bli sjukt pinsamt!

2006-11-28 22:57  
Blogger Damon Rasti said...

Sofia&Hanna: Där ser man. Jag trodde att outfits hade snott min idé men de verkar ha funnits ett tag. Börjar bli svårt att komma på nya grejer. Men inte omöjligt ;)

2006-12-04 18:42  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se