fredag, december 15, 2006

Bokomslaget officiellt

Äntligen kan jag visa bokomslaget. Hanna Fridén som har gjort omslaget fick en dags exklusivitet på sin blogg, generös som jag är, men nu är det min tur.

Det finns nog ingen som inte har blivit positivt överraskad av omslaget. Förutom vissa säljansvariga på bokförlaget som menade att det var för ungdomligt ur försäljningssynpunkt. Men hellre ett schysst omslag som jag kan stå för, än ett svennigt höhö-omslag som säljer mycket. Så vi körde över gubbsen, och nu hoppas jag att boken ändå säljer väl, så att de lär sig en läxa.Releasedatum är ännu inte satt, men jag skulle tippa på att det blir antingen 12:e eller 19:e januari. Vi ses i en bokhandel nära dig.

Jag måste ta tillfället i akt och tacka Hanna, som förutom att vara grym på illustrationer, även har visat sig vara en darling privat. Jag tog kontakt med henne genom mejl när jag såg att hon hade Tjuvlyssnat som en av favoriter, så hela detta samarbete har varit bloggbaserat.

Snart kan jag avslöja vilken bloggkändis som har skrivit förordet. Jag ska bara dubbelkolla med henne först. Ja, det är en hon.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grymt!
Säg till när ni behöver nästa omslag ;-)

Det ska bli jättekul att ta del av ert koncept i bokform vill jag lova!

2006-12-15 12:46  
Anonymous Anonym said...

Jag blir så glad över att det fått så positiv respons! Jag är alltid lite nojjig när jag lämnar ifrån mig något, haha. Du är också en darling Damon, ikväll får du komma till Spyan när jag plåtar och agera support! :)

2006-12-15 14:19  
Anonymous Anonym said...

Schysst omslag! Synd att boken inte kommer ut före jul, hade ju varit en perfekt julklapp till vissa. Vad kommer den kosta?
/Elsa

2006-12-15 18:49  
Anonymous Anonym said...

Riktigt snyggt! Kommer helt klart köpa boken!

2006-12-15 18:51  
Anonymous Anonym said...

Sorry Damon - jag maste vara kritisk igen - du ar for o-kommersiell och det ar absolut inget fel pa att vara kommersiell for det ar sa man blir rik och man behover inte "sell-out" for det. Lyssna pa rad ar alltid bra. Jag haller med gubbsen pa bokforlaget (och jag ar en 33arig tjej - gammalt jag vet, men kopstark). Bilden ar snygg men inte lika snygg som annat som hanna har pa sin blogg och, tror jag, inte bra ur forsaljningssynpunkt.

2006-12-16 01:23  
Anonymous Anonym said...

Jag är dubbelt så gammal som du som är 33, och kanske minst lika köpstark. Jag har förmodligen köpt fler böcker i min dag än du har.
Jag tycker att Hannas omslag är uttrycksfullt och klart säljande till sin design. Inte vanligt, inte tråkigt utan sprakande av vitalitet.
Heja Hanna och Damon och Gloria.
Jag följer Tjuvlyssnat för att kunna hänga med vad som händer i Sverige.

2006-12-17 17:27  
Anonymous Anonym said...

Hoho. Håller med föregående, synd att boken inte kommer innan jul. Men ens nära och kära har ju födelsedagar också. Och jag har precis hittat den perfekta presenten :D

2006-12-18 13:59  
Blogger Damon Rasti said...

Karlström: Du såg väl att du fick bäst poäng av mig i Serietävlingen :)
Elsa: Butikspris är 132 kr, men på nätet kommer det bara vara en hundring inklusive frakt :)
Vis: Jag älskar kritik. Men i just det här fallet så tror jag att nyfikenheten kommer att besegra osäkerheten. Och "o-kommersiell" är något positivt i mina öron :)
Coffe: Vi ville jättegärna ha den ute till jul, men det var omöjligt eftersom hösten titlar redan sålts in innan sommaren!

2006-12-18 14:49  
Anonymous Anonym said...

Yes :-) Du imponerar inte bara med dina angelägna övertygande inlägg, fantastiska språk och sällsynta medkänsla - du har imponerande god smak också.

Lycka till med allt det du gör!

2006-12-18 15:22  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

2006-12-18 19:46  
Anonymous Anonym said...

(fattade inte hur man skulle få med sin websida så jag skickar igen haha)
Grymt snyggt omslag, men jag fattar inte riktit kängurun haha :D Kommer definitivt köpa boken iaf. Har läst ALLA tjuvlyssningar ni publicerat!

2006-12-18 19:48  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se