fredag, december 08, 2006

En snabb resumé

Julfesten: Lite bokkändisar, jag brydde mig bara om Sverker Åström, som f.ö. har gjort en fantastisk översättning av Michelangelos "Kärleksdikter" som jag tittade snabbt i igår, men till slut glömde jag att prata med honom. När jag först såg honom så kopplade hjärnan fel och jag trodde att det var Golge, Sveriges kåtaste pensionär. Mycket märklig, men rolig förväxling.
Vår bok är hursomhelst på tryck just nu och levereras i slutet av december. Det skulle ju vara fantastiskt att slippa köpa en del julklappar och ge bort boken istället. Jag får bara 20 exemplar så det gäller väl att vara selektiv.

Funderar på att annonsera på Tjuvlyssnat efter någon som vill börja jobba hos oss med att lägga upp tjuvlyssningar m.m. men det måste verkligen vara rätt person som kan fixa allt med sjysta rubriker och svara på mejl och liknande. Jag och Gloria har alldeles för mycket på sidan, men troligen finns det någon som vill jobba med sidan en-två timmar varannan dag eller så, självklart mot hyfsad betalning. Skriv ett mejl till mig redan nu, om du känner dig manad.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha..ja lite kan man ju förstå att du blandade ihop Golge och Sverker fast inte p.g.a. utseende utan sättet dom pratade på.

Måste säga att jag verkligen kände med Fredrik i inslaget..det var fan plågsamt pinsamt att lyssna på den där gubben :)

/Elsa

2006-12-08 18:18  
Blogger Alex said...

rubriker är verkligen inte min grej, får magknip varje gång jag måste sätta rubrik på mina texter, artiklar. de blir så fåniga att hälften vore nog. så jag är nog den siste som ska anmäla intresse ;)

2006-12-08 18:24  
Blogger luddz said...

Jag har väll så gott som redan fått jobbet med tanke på min numera legendariska tjuvlyssning om godiset i Akalla. Men du kan ju ringa så snackar vi lönekrav åsånt.

2006-12-08 19:05  
Anonymous Anonym said...

Ja! Jag älskar pärlor! Man känner sig väldigt lyxig med dem runt halsen. Du borde prova. ;)

Hoho! Jag gillade Golge.
Vad är det för bok förresten?

2006-12-09 11:39  
Anonymous Anonym said...

Hej, du glömde sätta ut din mail! Skicka den till mig!

2006-12-11 22:38  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se