onsdag, december 13, 2006

Damons frestelse

Du måste ta dig över till Gittos fantastiska matblogg, där hon har provat sig på att laga min favoriträtt, den persiska grytan som innehåller bl.a. granatäppelkoncentrat och valnötter, något som inte är helt lätt att tillaga när man inte har en aning om hur det ska smaka. Jag är mäkta imponerad över hennes jobb, inte minst hennes namn på rätten, "Damons frestelese". Det är ännu roligare med tanke på att hon bor i Kalmar och vi bara har haft kontakt genom nätet. Nu ska jag ta reda på vilken som är hennes favoriträtt, och återgälda tjänsten.

2 Comments:

Blogger Emanuel Karlsten said...

Jag blir aldrig - ALDRIG - sugen på att laga mat när jag ser på TV eller läser bloggrecept, och tyckte nästan du var fånig när du la ut receptet. Men så läste jag bloggen du länkade till och blev superintresserad! En rätt som innehåller nästan ett kilo valnötter, saffran och muskot MÅSTE vara nåt speciellt.
Det här kan nog bli överraskningsrätt till min flickvän nästa vecka! (och då är det överraskning - jag lagar SÄLLAN ovanlig mat)

2006-12-13 16:27  
Blogger Gitto said...

Tack för all hyllning! Jag måste fundera ett litet tag på älsklingsrätten, eftersom jag har så många! :) Det är verkligen en rolig idé - som ett vänskapligt matbattlande nästan!

2006-12-13 18:50  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se