tisdag, november 21, 2006

Press, press, press

Nu har jag fått iväg pressmeddelandet, och jag har inga höga förväntningar. Jag kritiserar de flesta stora medier, men kanske finns det någon som nappar.

Har f.ö. upptäckt att jag har blivit flickidol i Veckorevyn, 10 år efter att jag önskade mig det, och jag kan inte påstå att jag är jättenöjd med tanke på vad jag tidigare skrivit om sexualisering. Nu är väl Veckorevyns läsare i hyfsad mogen ålder, men när jag var med i Frida för några månader sen, hade jag härlig ångest efteråt. Mer om den i en annan större post senare.

Artikeln finns här http://www.veckorevyn.com/artiklar/tjuvlyssnat/index.xml

Blev även intevjuad av tidningen Gadeamus, och jag hade fått en del varningar, men jag är för frispråkig och dessutom så var det en bra intervjuare. Kom på att jag skulle ha nämnt om att jag planerar att tigga pengar från kåren för att starta en kampanj om ätstörningar, men det är i och för sig inte aktuellt förrän efter julen. Läs mer om det här.

5 Comments:

Blogger Alex said...

Det lät som ett bra initiativ. Förlåt mig bara men jag hänger verkligen inte med, kanske för att jag inte läst så länge, men vad innebär denna kår?

2006-11-21 20:50  
Blogger Damon Rasti said...

Jag sitter med i styrelsen för Stockholms Univesitets Studentkår. Jag startade ett eget parti som heter Damons lista, som blev en liten succé och t.o.m. större än sossarna på universitetet. Du får bläddra bakåt och läsa om du orkar..

2006-11-22 10:26  
Anonymous Anonym said...

Hej Damon! Jag röstade inte på ditt parti i kårvalet (jag röstade inte alls, ajabaja... Tycker att det känns som att alla partier lovar samma saker men håller väldigt lite), men jag undrar ändå en grej... När kommer de utlovade microvågsugnarna? Det är ju det alla partier lovar hela tiden, men ingen fixar ju fler (eller jag helt missat dem?). Det är ju sjukt långa köer varje dag kl. 12 i Allhuset....

2006-12-01 21:38  
Blogger Damon Rasti said...

Hej Maria: Jag har köpt in microvågsugnar och vi har även fått universitetet att ordna ett nytt uppvärmningsställe. Ska försöka slänga ut några i allhuset den här veckan, och den nya platsen öppnar nästa termin, då den måste byggas om. Så jag håller vad jag lovar :)

2006-12-04 18:40  
Anonymous Anonym said...

Haha, superbra. Du är min hjälte! Tack så mycket, räkna med en röst från mig i nästa val.

2006-12-04 19:27  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se