måndag, december 18, 2006

Kärleksjubileum

Då har jag äntligen fyllt 100 inlägg. Jag skriver som bekant inte allt för ofta. Ibland skriver jag t.o.m. bara något, så att du inte tröttnar på mig. Men nu vill jag skriva något om kärlek. Det är jul, och jag hatar det. Julen för mig har alltid inneburit att vara utestängd. När alla andra klasskompisar firade med familj och släkt, så satt jag i vardagsrummet och kollade på TV. Ända tills min pappa sa åt mig att gå till mitt rum för att plugga. På fuckin julafton! Mer om honom en annan gång. Nu vill jag skriva om dig som läser den här bloggen. För att det är otroligt vilken respons jag har fått. Så mycket kärlek. Villkorslös. Jag tänkte dela med mig små fragment av de mejl och även SMS som jag har fått! Jag hoppas att ingen tar illa upp.

"Jag vill åka tunnelbana med dig! Vi åker hela röda linjen, så kan vi prata om hur vi räddar världen och krossar patriarkalismen och rasismen"

"..Att du tar upp viktiga saker och ger alla oss här ute en tankeställare är mer värt än du kan tänka dig. Jag hade gett upp hoppet om normalt tänkande killar - hoppet är tillbaka! Sköt om dig och fortsätt skriv - du kan göra skillnad..."

"Damon, jag vill förändra världen med dig"

"..hade jag inte redan haft pojkvän så hade jag fallit handlöst för dig efter din väldigt intelligenta och välformulerade diskussion om porr och sjuka ideal. Det är det bästa jag har läst på mycket länge!"

"Starkt att du ändå utelämnar dig själv i dina texter. Det jag gillade var din ärlighet, och att du medger att även du har felat.."

Sen finns det ju så klart de som tycker att jag är en tomte, och inte på det positiva sätt som barn uppskattar. Mest killar. Självklart. Men det bryr jag mig inte så mycket om. Jag ska fira jul för första gången med min familj. All kärlek kommer på något sätt att finnas i baktankarna även då.

Så oändligt tack för att du läser, kommenterar och ger feedback!

Jag vill ge så mycket kärlek tillbaka. Men jag börjar så här. Och gör någonting speciellt för dig efter nyår. Dig som ligger den här bloggen nära hjärtat. Jag lovar.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

En riktigt God Jul tillönskas Dig och Din familj.

Julen firas på många olika sätt och av olika skäl som kan ses på
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jul
Det största med Julen är givandet. Vid en viss ålder övergår Julen från att varit ett mottagande av gåvor till ett givande av gåvor.
Barnets första jul är roligare ju mer papper det finns att prassla med, sen kommer förväntningarna som till slut kan bli omöjliga att uppfylla.
Senare i livet är det den lilla genomtänkta gåvan som betyder mest.
Hur man än firar julen, av vilken anledning och med vem---- så ska vi alla tänka på dem som inte har någon att fira jul med eller värre, någonstans att fira den.

2006-12-18 14:26  
Anonymous Anonym said...

Damon, om du har en kansla av att vilja ge tillbaka sa vill jag bara saga att det gor du redan genom att skriva om saker som beror oss som laser - du tillhandahaller oss dina kanslor och dina asikter och detta ar en av de finaste former av givande jag kan tanka mig.

God Jul!

2006-12-18 14:59  
Anonymous Anonym said...

Med hopp om ännu mer kärlek nästa år! Du är bra. Var med och fira en alternativ jul någon gång, vet jag. Det är roligt.

2006-12-18 19:47  
Blogger Lina said...

Jag har inte läst dej länge. Jag ska ändå passa på att ge lite love jag också. Jag gillar det som kommer ur dina skrivarfingrar. Jag läste intervjun med dig i Gaudeamus idag och fick om än mer respekt för dig. Sen hjälper det ju också att du har ett jävligt fint namn....Rasti..det låter så fint på tungan.

2006-12-19 19:26  
Blogger Lina said...

Förresten...5kronors skåp..det är en himla bra ide. Vet inte hur många ggr jag önskat mig det när jag kånkat runt på prylar...

2006-12-19 19:27  
Anonymous Anonym said...

Som tidigare "talare" sagt, du gör ju din del redan genom att skriva. Uppskattar speciellt inläggen ala "Parental Discretion Is Adviced", och så får man ju dra på smilbanden ibland oxå, som när "Roligt i kollektivtrafiken" läggs upp, alltid tänkvärt oxå, även i de komiska inläggen.

God Jul och Gott Nytt År!
/Elsa

2006-12-20 08:06  
Blogger luddz said...

shit damon, bara honeys som skriver till dig!

2006-12-20 19:00  
Blogger Damon Rasti said...

Helena: Julen handlar mer om att få än att ge tydligen.
Anna: Tack! Jag skruvar upp skrivandet ett snäpp nästa år.
Hannah: Jag firade en alternativ jul förra året. Det var väldigt fint.
Lina: Jag ogillar mitt efternamn. Det låter så...finskt! Jag brukar uttala med franskt uttal ibland bara för att fräscha upp lite!
Elsa: Måste ha humorn för att klara allt det hemska :)
Luddz: Honeys? HONEYS?! Nedgradera inte mina bloggvänner till Honeys! De är mina vänner och darlings!

2006-12-22 17:27  
Anonymous Anonym said...

Damon>> Det låter ju snarare som rastafari :) Fast det kanske inte du tycker är bättre, haha. Vill du ha roligt imorgon kan du alltid gå in på svt:s sida och kolla på Itzhaks julevangelium, eller nåt annat härligt juligt, http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=44732&from=program_ao .
/Elsa

2006-12-23 16:59  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se