söndag, december 17, 2006

Var Tjuvlyssnat först med en riktig nyhet?

Jag höll på att spilla tekoppen i knät, när jag nyss avnjöt en perfekt frukost på Copacabana. Det var nämligen denna artikel i DN som fick mig att häpna. "Hundratals tjänster bort från Försäkringskassan". Inget märkvärdigt med det, eller? Jo, men nu var det så att jag publicerade denna tjuvlyssning på PLUS-sidan (de bidrag som inte riktigt kvalificerar på första sidan) igår, där två som jobbar på Försäkringskassan pratar om jobbet, och jag hade en liten smått ironisk rubrik, med tanken att någon stackare på Försäkringskassan skulle läsa på Tjuvlyssnat att jobbet skulle ryka. Och mycket väl ska Försäkringskassan alltså säga upp massor med människor. Min teori är att samtalet ägde rum på fredagskvällen, tjuvlyssnaren skickade in bidraget under lördagen, jag publicerade det på eftermiddagen, och det kom ut i Söndagen DN.
Nu kan det vara ett märkligt sammanträffande, men det kan också vara ett ytterligare bevis på vilken fördel bloggen kan ha genom sin snabbhet och flexibilitet.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hehe, så kan det gå. Ska bli roligt att se vilken nästa nyhet blir :)

/Elsa

2006-12-17 19:14  
Blogger Damon Rasti said...

Elsa: Jag hoppas att vi kan komma med ett ordentligt scoop nån gång!
Kan du förresten kontakta oss på Tjuvlyssnat-mejlen tjuvlyssnat@tjuvlyssnat.se, vi har en oviktig fråga!

2006-12-18 14:24  
Blogger Ida said...

Tänk att tjuvlyssnat är en del av verkligheten (det där ute!) ändå! Läste ju det där inlägget, drog på smilbanden. En smått beroendeframkallande sida. . .

2006-12-19 18:51  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se