måndag, januari 29, 2007

Angående Alex Schulman

Ser att Alex Schulman har börjat ge sig på Tjuvlyssnat. Vilket är helt ok, då vi slog besöksrekord när han gjorde det förra veckan . Jag hade först tänkt att ge igen på Tjuvlyssnat med en klockren rubrik, något som Gloria var emot, och jag ångrade mig i sista stund, då jag inte tänker ge mig in i polemiken. Jag sysslar med ett projekt mot etnisk diskriminering just nu, och det har uppslukat all min tid, därav få inlägg på den här bloggen. Och eftersom Alex jobbar för ett krogimperium, kan det lätt tänkas bli en jävsituation för mig i framtiden.

Tjuvlyssnat är en sån liten del av mitt liv, i det stora hela, och jag blir hellre ihågkommen för riktiga förändringar i det rättsvidriga samhälle vi lever i. Såna förändringar skapar jag genom juridikkunskaperna och i seriösa forum, även om Tjuvlyssnat skulle kunna vara ett fantastiskt forum att nå ut till många medvetna människor. Nog om det.

Jag gillar både Alex och lillebror Calle, då de är jäkligt störda. Så jag välkomnar fler påhopp då det bara genererar mer trafik. Dock ser jag hellre personliga påhopp på mig i så fall, då det är helt onödigt att Gloria hamnar i kläm.

Fast jag är lite besviken på dålig research, att säga att vi inte står för att vi har snott konceptet från Overheard, det har vi skrikit ut i varenda intervju ända sedan från starten. Dessutom så skriver han att "männen bakom Tjuvlyssnat...", sist jag kollade var Gloria en väldigt söt tjej, som dessutom just nu är veckans babe i Aftonbladet (se föregående inlägg).

Dessutom har Alex nu i efterhand tagit bort inlägget, antagligen för att han fick mycket kritik för alla faktafel, så att det inte längre är synligt på hans startsida. Så här såg inlägget ut tidigare:


Nu i efterhand så är det tomt på den plats där inlägget borde vara:



Sen vill jag tacka hela bloggosfären som ställt upp på "vår" sida, då jag ser att säkerligen 90% av alla kommentarer på olika bloggar tycker att Alex söker vår uppmärksamhet, och att han har fel. Jag och Gloria försöker göra så mycket som möjligt och mejlar och sållar i timmar för att hålla autenciteten hög. Självklart finns det något osant som slinker igenom. Men i vilken tidning eller bok kan man ganatera 100% sanning? Och sen är ju mycket på Alex egen blogg påhittat, det är ju det som gör det så kul.

För jag gillar den bloggen som fan, och har garvat flera gånger åt hans sjuka videon. Jag tycker att det är kul det han skriver om tjuvlyssnat också. Faktiskt. Man ska alltid sparka uppåt, och det är bra att vi ifrågasätts. Man kan inte alltid bli hyllad, ibland mår man bra av att bli dissad också. Och all uppmärksamhet leder till förbättrade KIA-siffror så det är bara att tacka och ta emot.

Edit: Nu ser jag att länken är synlig igen, måste ha varit något fel igår.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Rolig eller bara sjukt irriterande..jag vet inte vad det är men Alex retar den där lilla nerven i mig...can't stand him, men det är väl det som är meningen. Just denna anledning som gör att jag typ aldrig besöker hans blogg..blir bara arg.
Som det där tjuvlyssnat-inlägget, det enda man tänker att han är grymt avundsjuk, nu är ju inte ljuset på honom. Men sen syntes det ju oxå bland kommentarerna att folk inte höll med honom, inte ens dom som sa sig annars hålla med honom.

/Elsa

2007-01-29 16:31  
Anonymous Anonym said...

NY Schulman-attack

Jag har tjuvlyssnat på tjuvlyssnat.se
måndag 29 januari 2007 14:51:29


Jag hamnade av en slump bredvid de två som driver sajten Tjuvlyssnat, sajten där de återger "uppsnappade samtal på stan". De heter Damon och Gloria. Jag kunde inte låta bli att snappa upp delar av deras samtal. Här är dialogen. Precis vad de sa. Jag lovar.
Tjuvlyssnat-Damon: Vad har vi idag på sajten då?
Tjuvlyssnat-Gloria: Det är tunnsått som vanligt med äkta dialoger.
Tjuvlyssnat-Damon: Som vanligt... Jaha. Skit-skit-skit. Då får vi väl fejka ihop nåt.
Tjuvlyssnat-Gloria: Just det. Och vad har vi, då?
Tjuvlyssnat-Damon: Vad säger du om den här: Två personer står och snackar utanför Pressbyrån på Odenplan. Den ene säger: "Jag har varit i Jemen." Den andre svarar: "Nämen!" Den första säger: "Jomen!"
Tjuvlyssnat-Gloria: Ha ha ha ha! Så jävla bra!
Tjuvlyssnat-Damon: Den kör vi!
Tjuvlyssnat-Gloria: Nämen, jomen, Jemen, ha ha ha. Skitbra. Lägger du upp den?
Tjuvlyssnat-Damon: Håller på nu.

Helena

2007-01-29 17:22  
Anonymous Anonym said...

http://stureplan.se/blogs/alex/view_comment.php?blogid=2126

2007-01-30 08:06  
Anonymous Anonym said...

Nej, inlägget ligger kvar. Det har inte tagits bort. Jag har inte fått kritik för inlägget och hade jag fått det hade jag struntat i det. Jag skriver precis det som faller mig in. Min stora poäng är denna: Jag har förståelse för folk som tycker att tjuvlyssnat.se är underhållande. Men de är dumma i huvudet om de tror att det är äkta.

Man kan njuta av fejkade saker också.

Alex Schulman

2007-01-30 11:22  
Blogger Damon Rasti said...

Elsa: Man får ta det med glimten i ögat i stället!
Alex: Det var det jag tyckte var så konstigt, den Alex Schulman jag känner tar väl inte bort något sånt, men den syntes inte igår och det var därför jag gjorde en skärmdump...

2007-01-30 11:29  
Anonymous Anonym said...

http://www.grooch.se/2007/01/30/tjuvlyssnat-pa-tjuvlyssnatse/

Folk ger sig verkligen inte. Jag vet att jag har läst på tjuvlyssnat.se någongång att ni är en svensk version av overheard, och har jag lyckats läsa det måste ju fler ha sett det också. Jag tycker inte alls att ni "fullständigt förnekar" det :S

2007-01-30 13:06  
Anonymous Anonym said...

Alex Schulman har ett fascinerande martyr-komplex. Antagligen är han stressad över hur han fick sitt jobb och vad han gör där.

Visst är det roligt, särskilt för oss läsare. Men även om han nu bara fejkar sina mail till exempelvis Metros chef-red så är det ju en persona som måste få folk att undra varför pojken inte kan vara seriös.

Och han gör absolut Tjuvlyssnat en tjänst genom att ta upp en påhittad kontrovers kring sajten.

/M

2007-01-30 13:42  
Blogger Maria said...

Åh bra skrivet! Du har så rätt

2007-01-30 15:59  
Anonymous Anonym said...

Damon? Du är bäst. Alex Schulman är nog mest bara avundsjuk :)

2007-01-30 16:21  
Anonymous Anonym said...

Jag vet inte vem Alex Schulman är, men hon verkar lida av en lagom dos Svensk Avundsjuka. Men självklart förlåter vi Alex för det, man ska inte ta livet, sig själv eller sin omgivning på alltför stort allvar... :)

2007-01-30 21:58  
Blogger Tobias Struck said...

Alex Kjolman.

2007-02-01 00:14  
Anonymous Anonym said...

synd att så många dras med i hysterin. det ÄR ju uppenbart att allt är skrivet. fejkat.

2007-02-04 18:59  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se