onsdag, februari 07, 2007

Ack denna dag..

Har haft en helt fruktansvärd dag. inte nog med att jag fortfarande ligger hemma sjuk, efter en vecka. Serverbytet på Tjuvlyssnat blev ett fiasko, då det var för mycket beökare för vår nya server. Vi ska uppgradera den tills imorgon, och göra ett nytt försök. Jag ger bloggens läsare en exklusiv förhandstitt, men ber er vänligt att inte länka vidare om detta i era bloggar då det här ligger på en kompis server som ni skulle sänka om alla skulle in där och titta. http://krullis.se/~tjuvlyssnat/

Det är alltså enbart exklusivt för er som läser här. Gå in där och titta, och ge mig lite feedback om utseende, funktioner och annat, är ni gulliga.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

okej, jag gör som du säger ;)

Designen är helt klart bättre än den gamla, men några förändringar jag kan tycka vore på plats.

* Storleken på teckensnittet på "välkommen till tjuvlyssnat", "kategorier" och "arkiv" ser inte bra ut. antingen om du drar ner storleken eller tar bort bold eller byter till något trevligare teckensnitt, typ georgia eller nåt.
* Meny-teckensnittet känns inte allt för roligt.

Helt enkelt är problemet upptäcker jag nu att jag inte har Lucida Grande på mina datorer.. Frågan är väl hur många som har det.. Tahoma o Verdana känns ju inte så jätteroliga o a jour med 2007. Mitt förslag är att byta till ett teckensnitt som fler har by default installerat.

Sen kanske det är lite väl många inlägg per sida, men vad vet jag.

Annars snyggt o bra. Stjärnor o kategorier.
/ erik

2007-02-07 23:49  
Blogger Emanuel Karlsten said...

Alla som prenumerar på rss-flödet på tjuvlyssnat når siten fortfarande. Men det verkar inte vara så många ändå?

Jag förvånas alltid över att ni byter till så konstiga bilder längst upp. Gillade skarpt den första(?) från tunnelbanan. Den från cafét sist var helt bedrövlig, och den nuvarande hamnar någonstans i mitten.
Antar att ni känner er nödgade att ha något annat än en tunnelbanevagn (som väl var den första bilden?) nu när ni är så nationella, men ändå... Kan ni inte ha något som ger mer "tjuvlyssnatkänsla"?

Vidare: menytexten under bilden är för tunna. feta till de lite. Skippa det vita.

Sidan saknar inramning. Varför skippade ni det?

Annars - det här är ju ett steg i rätt riktning! Självständiga och allt! Kör hårt!

2007-02-07 23:55  
Anonymous Anonym said...

Gar det att fixa en sokfunktion sa att man kan leta reda pa gamla favorit tjuvlyssningar?

2007-02-08 00:56  
Anonymous Anonym said...

Snyggt! Jag saknar dock "café-bilden" överst (trots att den andra är assnygg), vad sägs om att lägga den överst på plussidan, så märks det ännu mer att man bytt kategori?

/Elsa

2007-02-08 08:57  
Blogger Sandra said...

Snyggt! Jag gillar absolut den nya bilden överst!

En sak jag tänkt på en längre tid: Plus-kategorin kanske borde döpas om? Namnet matchar inte riktigt resten. Dock kan jag tänka mig att det är jäkligt svårt att hitta ett namn som funkar bra.

2007-02-08 13:30  
Anonymous Anonym said...

Stackars dej Damon! Hoppas du blir frisk snart.. Skulle föresten gå in på "kontakta oss" men det gick inte. Har ni inte installerat den än eller är det min dator som strular?
Kram! Sarah

2007-02-08 15:05  
Anonymous Anonym said...

Hela ditt liv kantas ju av FIASKO... så... what´s new?

2007-02-08 15:32  
Blogger Shohreh Hörnqvist said...

Ni har tydliga ramar för varje inlägg och det är jättebra. Det är kontrast mellan färgerna som gör det hela återigen blir tydligt. Två saker som jag har reagerat på:
1. Jag tycker också att den nya bilden är lite för abstrakt. Det är bättre om det finns människor i situationer där tjuvlyssnandet kan uppstå. Ni kan ju göra lager på lager bild. Ha den här helhetsbilden på den stora staden som bakgrund och andra bilder (på människor) på det på ett subtilt sätt.
2. Till höger av sidan är det tomt. För att få balans på sidan är det bra att det finns något där också.
Bara förslag:) Annars har ni gjort ett väldigt bra jobb.

2007-02-08 21:30  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se