tisdag, februari 06, 2007

Därför heter hon Karolina Lassbold

Min blogg är lika nedprioriterad som vanligt. Måste bara berätta en rolig historia. En kompis som modebloggar frågade mig på MSN om jag skulle på Lassbos vernissage för tavlan. "Eller Lassbold som hon numera heter". Varför säger du så undrade jag lite nervöst. "De tar tydligen fel på henne på Stureplan.se". Då trillade poletten ner.

Så här var det. Kvällen för vår bokrelease, kom mingelfotograferna fram till mig och frågade vilka som var "bloggkändisar" (jäkligt fult ord förresten). Jag pekade ut några som folk känner till, inklusive Karolina. Sen när de frågade efter hennes namn, så sa jag Karolina Lassbold. Och jag kände när jag sa det att det kanske inte var rätt namn, men jag var uppstressad så jag hade inte tid att bry mig. Mycket väl har samma fotograf fortsatt kalla Karolina för Lassbold. Vilket Karolina har uppmärksammat här. Ganska kul.

Så nu vet du Karolina. Och jag vet att det är Lassbo. Tror jag.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Med lite brytning blir det lätt att misstolka. :)

2007-02-06 20:33  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se