torsdag, april 12, 2007

Modettefesten

Modette hade en väldigt trevlig tillställning på Operakällaren igår, och jag träffade väldigt många modebloggerskor, de äger världen snart. Jag träffade även bröderna Schulman, och blev besviken över att det bara blev ett stelt handslag med Alex, jag hade förväntat mig en duell emd värja. Calle däremot var jävligt soft och jag presenterade mitt avslöjande om vart bröderna ska jobba efter Stureplan. Jag tolkar det här inlägget som att den här tjejen som jobbar för TV7 att Alex är hennes nya chef. Men samtidigt så kanske hon har gjort nåt för Stureplan.se och då har jag ju fel. Hursomhelst. Fataletjejerna Hanna och Sophie var jag av uppenbara anledningar mest med, men Hotspot och Monokel var de mest "proffsiga" att prata med annars. Den senare visade sig vara en forskare närmare 40-årsåldern, och därmed sprack alla fördomar om att modebloggerskor skulle vara ytliga bimbos.

Som troligen enda person tackade jag nej till en Goodiebag och när jag sen skulle gå ut var det fullständig besvikelse vid utgången, eftersom de var slut, och folk gissade på vad som fanns i påsarna, det gick rykten om allt i från CD-spelare till dildo. Gratissprit gör så med människor.

Sen måste jag ju nämna kvällen skönaste ögonblick, i tjuvlyssnatform så klart:

Michael Bindefeld står och välkomnar folk i dörren, han skakar hand med Damon.
Michael: Hej, Välkommen!
Damon: Hej, Damon..Från Tjuvlyssnat.se
Michael: Vad?
Damon (osäkert): Tjuvlyssnat.se!
Michael: Vad är det?
Damon: Eeh..Sveriges största och roligaste blogg!
Michael: Jaha..(Vänder sig om och hälsar på någon annan)

Ja, man kan ju inte begära att alla ska känna till Tjuvlyssnat... Nu åker jag till Milano några dagar och fixar lite. Åter på tisdag!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha! Det där var lika roligt igår som idag. Jag får nog ta och öva upp min mingelvana. Trevlig resa.

2007-04-12 16:38  
Blogger Lina said...

oh jag trodde att jag var den proffsigaste du pratade med igår damon..nu blev jag besviken...hehe..kanske drack jag för mycket sprit och blev oproffsig...

2007-04-12 17:58  
Blogger Damon Rasti said...

Sicilia: Så du ska dissa den nya flugan alltså...
Lina: Proffsig i betydelsen att vi pratade mer seriöst, inte att de var mer proffsiga på att modeblogga. Du är ju proffs på halvtid nu, haha...

2007-04-12 18:15  
Blogger Emanuel Karlsten said...

Jag har alltid undrat vem det är som gör de där inbjudningarna. Nu vet jag att det iaf inte är Bindefeldt! =)

Jag är för övrigt störtnyfiken på vad Schulman tar vägen. TV7 låter konstigt. Särskilt som han har dissat de på sin blogg...
Spännande!

2007-04-12 18:46  
Blogger Elin said...

Jag tror att det låg en potatisskalare i goodiebagen.

2007-04-12 21:15  
Blogger Smartasmia said...

Hahahaha...tack så mkt för de fina orden, Damon. Även jag var imponerad av att träffa dig - som jag bara hört gott om förut genom ex.vis fröken Hanna:-) Alla: Herr Damon är exakt lika trevlig och den gentleman man kan ana sig till genom att läsa hans eminenta blogg! Det blir säkert fler tillfällen att ses - uppskattar alltid en schysst konversation! Tjipp och kram - och givet en trevlig Milanoresa

2007-04-13 08:57  
Anonymous Anonym said...

Kom ned på jorden..

2007-04-19 16:33  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se