lördag, mars 31, 2007

Skjut Bushs döttrar, så drar jag ett skämt så länge

Läser i SVD att W:et, under "The Radio and Television Correspondents' Annual Dinner"valde att ironisera över de motgångar han har haft under presidentskapet den sista tiden.


Utöver det så väljer Karl Rove, en annan mysig Texasgubbe att rappa på scen. Samma man som till stor del hade inblandning i ockupationen av Irak, och som i tid och otid (mest vid läglig tid) utfärdade terrorlarm i USA.

På samma sätt som jag inte kunde skratta åt barnet i den förra videon, kan jag inte skratta åt handlingar som har lett till hundratusentals irakier död, en siffra som konstant stiger, då man inte på lång sikt kommer att få stabilitet i landet, och ett inbördeskrig (om man inte redan kan se det som så idag) till slut kommer bli oundvikligt.

Varför jag känner sån avsky är att Irak inte ligger allt för långt bort från Iran där jag är född. Det kunde lika gärna ha varit jag. Det är mina bröder och systrar som dör. Det är alla våra bröder och systrar som dör.

Men inte för Bush. En halv miljon "sandniggers" hit och dit spelar nog inte så stor roll. Istället så vill han vara den sköna avslappnade killen. Vilken dåre kan inte läsa ett manus och dra skämt på andras bekostnad? Kom tillbaka när du har fått din mor eller fru ihjälskjuten gubben. Då ska vi se hur rolig man egentligen kan vara.

Krigets fasor önskar jag ingen! Inte ens herr Bush...

Ps. Här kommer skämtet också:
Donald Rumsfeld is giving the president his daily briefing. He concludes by saying: "Yesterday, 3 Brazilian soldiers were killed."
"OH NO!" the President exclaims. "That's terrible!"
His staff sits stunned at this display of emotion, nervously watching as the President sits, head in hands. Finally, the President looks up and asks, "How many is a brazillion?"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mer krystad kille får man leta efter. Han kunde ju åtminstone se till att hitta på skämten själv, eller i alla fall lära sig dom utantill så han inte stod och glodde ner i pappret hela tiden och stakade sig fram i manuset. Han e fan inte sympatisk den där Bush, inte vad jag kallar sympatisk i alla fall.

2007-03-31 22:13  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se