måndag, maj 28, 2007

Nu ska jag knäcka krogdiskrimineringen

Efter min nedlagda aktion mot FRA, beslöt jag mig att hålla tyst om framtida projekt. Men idag är en sån där dag, då jag har hela världen emot mig. Allting går åt helvete, från leverantörer, till samarbetspartners till uppdragsgivare. Kvar står en man med hett temperament, och stor revanschlust. När jag då blir påmind om den äckliga krogdiskriminering som fortfarande råder i Stockholm så rinner bägaren över.

Det får mig att tänka på det diskrimineringsprojekt jag har haft i startgroparna i ett år. Sajten är reggad, konceptet är klart. Men tiden. Den som ändå hade en klon. Grundtanken är att det kommer att kosta krogägare och andra som diskriminerar, mer än futtiga skadestånd och rättegångskostnader. Men då måste jag ha folket med mig. Strunta i sommaren, jag vill ha höst nu. Jag vill göra samhällsnytta, är rätt trött på att jobba med datorer 12 timmar per dag, fast jag älskar det.

Jag vill bekämpa orättvisor och översittare. Men inte på barrikaderna. Jag gör mer nytta här. Bakom kulisserna. Jag är en envis igel som kommer suga ut det smutsiga blodet tills de inte längre kan stå. Denna varning går ut till alla som beslutar sig för att stå i min väg den närmaste tiden:

And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy me and my projects. And you will know my name is Damon when I lay my vengeance upon thee.

Ok, jag såg Pulp fiction för 17:e gången nyligen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken diskriminering är det som åsyftas? Den mot berusade, minderåriga, aggressiva eller de som uppfattas som fula av vakten? Alla som utestängs från krogen känner sig kränkta. Trots det är det i princip bara en form av diskriminering som är olaglig och det är den etniska diskrimineringen. Man skulle alltså kunna säga att lagstiftningen är diskriminerande eftersom den inte behandlar alla lika.

Varför är inte det äckligt?

2007-05-29 18:38  
Anonymous Anonym said...

min vän. jag har inte läst din blogg innan. inser att jag missat en flodjävel full med guldklimpar. den är rolig, fylld med sköna anekdoter som filip och fredrik-grejen som fick mig att garva högt, bra och driftiga inlägg som gringogrejen som jag själv har tjatat sönder i göteborg i flera år plus mycket annat. all kärlek till dig och vi ses på re:publik för den där ölen.
/n

2007-05-29 22:45  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se