Varning för företaget Furniturebox! - Uppdaterat
Nu får det vara nog. En fördel med att ha en blogg är konsumentmakten. Alla företag som jävlas med en, kan nu få tillbaka, utan att man slipper sitta i telefonkö till konsumentverket, där en uttråkad käring/gubbe ger en meningslösa råd.
Den 29 maj beställde jag denna lampa på företaget Furniturebox tillsammans med en annan lampa. För att spara på frakten valde jag att hämta ut lamporna på deras utlämningskontor. Redan där blev det strul, eftersom det inte var deras riktiga utlämningsställe, utan tillhörde ett leveransföretag som inte kunde förklara varför jag bara hade fått en lampa i min beställning.
Då telefontiderna var minimala, var det bara att åka hem och mejla. och det har vi gjort fram och tillbaka i snart tre månader, utan att det har hänt ett skit. De lovar varje gång att de ska fixa det, men ändå står mitt vardagsrum där, dåligt belyst.
Imorgon får det bli en anmälan i varje fall, så att jag åtminstone kan få tillbaka mina stålar!
Edit: Nu, några timmar senare har företaget hört av sig och bett om ursäkt, och kompenserat mig. Konsumentmakt FTW!
Edit 2: De har i efterhand har försökt locka mig med en gratis lampa som kompensation, men sen krävt att jag ändrar det här inlägget. Jag skrattade åt förslaget och njuter nu av att mitt varningsinlägg rankas väldigt högt på Google, och att allt fler skriver om sina egna erfarenheter i kommentarsfältet!
Edit 3: Det är den 11:e maj 2009 idag. Även fast jag har lagt ner bloggen, fortsätter folk att skriva in sina dåliga upplevelser. Det är faktiskt otroligt att företaget efter två år fortfarande verkar ha så många missnöjda kunder. Fortsätt att dela med er av era upplevelser.
Den 29 maj beställde jag denna lampa på företaget Furniturebox tillsammans med en annan lampa. För att spara på frakten valde jag att hämta ut lamporna på deras utlämningskontor. Redan där blev det strul, eftersom det inte var deras riktiga utlämningsställe, utan tillhörde ett leveransföretag som inte kunde förklara varför jag bara hade fått en lampa i min beställning.
Då telefontiderna var minimala, var det bara att åka hem och mejla. och det har vi gjort fram och tillbaka i snart tre månader, utan att det har hänt ett skit. De lovar varje gång att de ska fixa det, men ändå står mitt vardagsrum där, dåligt belyst.
Imorgon får det bli en anmälan i varje fall, så att jag åtminstone kan få tillbaka mina stålar!
Edit: Nu, några timmar senare har företaget hört av sig och bett om ursäkt, och kompenserat mig. Konsumentmakt FTW!
Edit 2: De har i efterhand har försökt locka mig med en gratis lampa som kompensation, men sen krävt att jag ändrar det här inlägget. Jag skrattade åt förslaget och njuter nu av att mitt varningsinlägg rankas väldigt högt på Google, och att allt fler skriver om sina egna erfarenheter i kommentarsfältet!
Edit 3: Det är den 11:e maj 2009 idag. Även fast jag har lagt ner bloggen, fortsätter folk att skriva in sina dåliga upplevelser. Det är faktiskt otroligt att företaget efter två år fortfarande verkar ha så många missnöjda kunder. Fortsätt att dela med er av era upplevelser.
83 Comments:
Skandal att det tagit så länge. Helt klart dags att anmäla. You go, bror! ;)
Hej Damon,
om företaget är svenskt kan du anmäla det till Konsumentverket för vilseledande reklam eller dylikt, och alla där är inte uttråkade gubbar och kärringar utan faktiskt ganska entusiatiska unga människor! Men du får ingen enskild hjälp. Och du kan anmäla företaget till Allmänna Reklamationsnämnden. Om företaget är etablerat i ett annat EU-land så kan du få enskild rådgivning och hjälp av Konsument Europa.
Samtliga dessa alternativ är gratis.
Roger Mattisson heter jag och är VD på Furniturebox AB. Vi är ytters ledsna över det inträffade. Vi har idag tredje parts logistik Best transport som inte har hållit sitt avtal gentemot oss. Vi ligger därav i tvist med dem och flyttar vårt lager i oktober till Göteborg Agility världs expeditör. Så vi hoppas vår logistik ska gå på räls i framtiden. Vi gör verkligen allt vi kan för att ge den bästa servicen vi kan. Men det är inte alltid lätt att driva företag utan felaktigheter. Men vi hoppas att männsikor har förståelse då allting inte alltid kan gå helt rätt även om det är ens största önskan.
MVH
Roger Mattisson
VD
Furniturebox AB
Hej !
Till Roger Mattisson VD Furniturebox....
Jag har väntat på min soffa sedan 7/6 07. Jag blir så trött när jag ser att du skyller på transportbolaget!! Ni kanske har problem med dom OK. Men för mig har ni ljugit vid ett flertal tillfällen och sagt att jag skall få soffan då JAG har kontaktat er !! Ni har alltså inte kontaktat mig ang förseningar!!
Efter att ha blivit lovad soffan vi 2 tillfällen och den inte har dykt upp så blev jag mer SKARP i nästa mail. Då fick jag höra att det var BEST fel som inte kunnat leverera på det 3 senaste veckorna ! Det konstiga var att när jag ringde BEST så sade dom att dom fått in min order 2 min efter det att ni läste mitt först SKARPA mail??? = Ni ljög när ni lovade leverans de 2 tidigare gångerna.
Jag kontaktade er igen och blev då lovad av er Ekonomi ansvariga (jag ville ha kompensation för förseningarna därav er ekonom, det gick för övrigt inte!!!) att jag skulle få den idag Fre 7/9 mellan kl 15:30 och 19:00.
Kom det någon soffa ? NEJ!! Hörde någon av sig ifrån er ? NEJ!!!
Så stå för att ni inte kan hantera situationen och skyll inte bara på andra! För mig har ni ljugit vid ett flertal tillfällen..
Richan.
Hej,
Självklart säger det så så att dem inte tappar sitt ansikte. Detta var en omavisering efterom de hade slarvat bort den. Jag ursäktar mig inte utan ville bara förklar läget ur ärlig synpunkt.
MVH
Roger Mattisson
Furniturebox AB
OK! Efter att ha spenderat mycket tid i telefon med er och med BEST har jag nu förstått mer om hur det ligger till. Det kan tyckas att jag var hård tidigare och jag har förstått att ni har det tufft med er 3:e partare, MEN faktum kvarstår Jag skulle blivit informerad av er att ni har problem och varför, Jag skall inte själv behöva jaga er! Och ni ”Furniturebox” har lovat mig leverans vid flera tillfällen vilket ni inte skall göra om ni vet att ni har problem med BEST.
Jag har nu fått en soffa efter 13 veckor! Fel färg men in har lovat att skicka en ny klädsel i rätt färg kostnadsfritt som kompensation, det är OK!
Dock saknades ju benen till soffan när den kom!!! Har blivit lovad att dessa skall skickas med post ASAP.
Som du kanske förstår har jag tröttnat på att vara arg eller förvånad och mitt soff köp vid er blivit en mycket uppskatta följetong på min arbetsplats.
Om ni bara ser till att leverera det som ännu fattas (soffben & en ny grå klädsel) inom rimlig tid kommer jag att tänka tillbaka på detta men humor.
P.S. vi måste sluta träffas så här!!
/Richan
Hej...
Avråder definitivt att handla ifrån furniturebox!!
I början på Mars beställde vi ett set med utemöbler..
Det skulle komma i början på juni.
Ingenting hände.
jag ringde dem vid ett flertal tillfällen och undrade när grejorna skulle dyka upp,fick ett antal datum som inte höll.
Nån gång i juli dök iaf grejorna upp till slut.
Det visade sig att de var transportskadade!....knäckta ben och dylikt..
Ringde omgående och anmälde detta,blev lovad att få nya inom en kort tid..
Ingenting hände,ringde igen och blev lovad återigen att det skulle komma inom kort....men icke.
det ända som under hela tiden har kommit är påminnelser och samtal om när vi skall betala fakturan!
Blir till slut förbannad och ringer upp till dem i början på den här veckan och undrar vad fan som händer....svaret jag får är först att ingen vet något,som vanligt,och att jag kan få möblerna tidigast i Februari!!!
Jag blir rasande och säger att dem kan komma och hämta möblerna...
Skall bli intressant vad som kommer hända härnäst...kommer väl en betalningspåminnelse misstänker jag.
Det finns 2 saker som hela tiden kommer tillbaks i kontakten med furniturebox
Det ena är att ingen någonsin vet något om när,var och hur och ingen hör av sig överhuvudtaget.
Det andra är att dem hela tiden skyller på fraktbolaget..
Jag påpekade det orimliga i att det tydligen tar över 6månader att byta fraktbolag...
Jag är själv egenföretagare och har bytt fraktbolag vid ett flertal tillfällen och det tar högst en vecka.
Så handla INTE! från den här firman.
Mvh Bosse Drottz
Vill vara med och dela mina erfarenheter ifrån Furniturebox.
Kort kan jag skriva att jag väntat 11 veckor på min soffa och jag har ännu inte fått den.
Jag ringde in till kundservice 8 veckor efter beställning och undrade om de fått in min soffa i den nya leveransen. Gissa vad jag fick för svar: "Vi har tappat bort din beställning"
Så jag får vänta 3 veckor till säger dem men det tror jag inte på.
Så min rekommendation är att INTE KÖPA NÅGOT IFRÅN FURNITUREBOX.
Inte ens en ursäkt fick jag, ingen kompensation och de vågade inte ens ringa tillbaks till mig för att meddela detta utan de mailade.
Detta hände mig också. Furniturebox lovade leverans till december, men här står jag 4 månader efter beställning och fortfarande ingen soffa. Ringde till Furniturebox för att avbeställa och det gick bra trodde jag. Loggade in på banken och såg att Furniturebox istället debiterat mig och nu får jag till svar att de kan dröja upp till 3 veckor innan jag kan få mina pengar.!!!
Detta hände min vän med, han ville ångra sitt köp men Furniturebox lyckades hålla kvar han genom att debitera kortet och dröja med utbetalningen.
Vad är det för FEL?
Har också beställt en soffa från Furniturebox. Blev lovad upp till 8 veckors leveranstid. Nu har jag väntat 16 veckor och har fortfarande inte fått soffan.
Varje gång jag har ringt dem så har jag fått informationen "nästa vecka kommer den, jag lovar".
Problemet är att de vet inte ens var soffan ÄR någonstans. Får en känsla av att någon kompis eller "viktigare kund" lyckats ta sig förbi kön och köpt "min" soffa, annars skulle de för f*n haft ett svar till mig var soffan befinner sig!?
Funderar seriöst på att anmäla dem till ARN eller Konsumentverket.
Ansluter mig till klagokören. Köper två fåtöljer mot löfte att jag ska få dem till ett specifikt datum. Jag blir lovad levernas inom utsatt tid och beställer. Jag följer ordern på deras hemsida och inser efter ett tag att ordern bara är mottagen inte skickad. Dessutom är har ordern en automatiskt uppskattad leveranstid som är tre veckor efter den dag jag är garanterad leverans. Surfar på Furniturebox och får kalla fötter när jag hittar mängder av negativa trådar på internet. Skriver till Roger som lovar mig att ordern ska makuleras om jag önskar. När jag önskar det blir Roger svår att få tag i. Ringer kundtjänst får det sämsta bemötande jag någonsin har varit utsatt för. Ung aggresiv kille undrar om jag inte fattar svenska när han ska avpolletera mig. Mycket snack om problem med underleverantörer, men fy fan vilken kass kundservice. Får se om jag får mina pengar tillbaka, verkar inte så sannolikt.
Hejsan!
Företaget Funriturebox verkar ha en lite strukturlös organisation med urusla rutiner (om de har några överhuvudtaget). Vi har nu väntat på en soffa sedan slutet på november som aldrig kommer. Idag är det 20080406!!! DHL som ska leverara den har inte hört av sig denna vecka heller.........(nu torsdag och de skulle ringa två dagar innan!!!).
När min flickvän ringde och frågade vad som händer och var soffan håller hus någonstans eller ifall den inte ens existerar så svarade personen på Furniturebox att det var 2 veckorshandlingstid för att svara på en sådan fråga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det måste vara helt fantastiskt att lyckas hitta så kompetenta medarbetare som Furniterebox lyckats med! När min flickvän härsknade till när hon fick ovastående svar så svarade personen på Furniturebox att det vore bäst för båda parter att mackulera ordern! Efter ungefär 4 månaders väntan på soffan!!!
Jag tror att min lilla dotter som snart är två år skulle kunna hantera kunder på ett bättre sätt än ovanstående. Hon är i varjefall uppriktig!
Vi besökte deras utställningslokal för någon vecka sedan och blev mer eller mindre lovade att vi skulle kunna sitta i soffan till helgen (kommande). Nu är det torsdag och DHL som ska lämna den har ännu ej ringt. DHL skulle enligt dem ringa två dagar före leverans.
För allt detta strul för vi 5% rabatt på soffan!!! Det gör en nästan ännu mera förbannad än ifall de hade struntat i det också!
5% för att vänta några extra månader för leverans!!
Vi börja bli innerligt trötta att sitta på golvet i vardagsrummet!!
/Mattias
Företaget verkar ha seriösa problem!
Vi har väntat på vår soffa sedan i slutet på november. 8 veckors leverans är stort skämt!!
När min flickvän ringde i förra veckan och ville ha svar på var soffan var så fick hon tillsvars att det skulle ta TVÅ VECKOR!!!! att svara på denna fråga!!!!!!!!
När hon härskande till pga ovastående svar fick till svars att det är bäst för båda parter att mackulera ordern! Vi har ju suttit på golvet i vardagsrummet i ungefär 4 månader så det vi vill är ju att få vår soffa och inget annat.
Vi besökte utställningslokalen förra veckan för att få ett vettigt svar vad som händer och blev då lovade att soffan är på väg att vi skulle kunna sitta i den helgen som kommer. Detta verkar ännu en gång vara tomma ord och DHL har ännu ej ringt angående leveransen!!!!!!
För den långa leveranstiden har vi fått 5% rabatt!!! Det är ett hån som gör en nästan mera förbannad än ifall de hade struntat i det!
/Mattias
Håller med fullständigt! Handla aldrig från skitföretaget! En anmälan är på väg in till KO och jag vet att Plus är på väg att ta upp företaget. En stor bluff som är borta inom kort. Då får låtsasbrattsen be om nya pengar av pappa!
Mmmm u get what u pay for....
Finns ju andra att handla av?
www.svenssons.se
www.furnish.se
www.pid.se
tamejan www.ellos.se
osv
osv....
Dessutom så säljer ju Furniturebox en massa kopior, de är en smutsfläck för branschen....
Så.... sänk dem....
http://candykate.blogg.se/1204196376_furniturebox_r_s_otre.html
Jag har negativa uppleveelser av det där lurendjerdiföretaget. Usch, jag kommer aldrig mer FÖSÖKA handla av dom, för det var det jag gjort, jag försöke, men fick jag aldrig min vara. Skitdåligt.
Har även skrivit ett inlägg till svartlista.
http://www.svartlista.se/hus-och-hem/furniturebox.se-varning.html
Jag beställde soffa på MIO, de sa 6-7 veckor...jag fick den 12 veckor senare. Och...den kom ialf! Jag kikade in på Furniturebox.se en dag och hittade mitt matbord där, de var sjukt trevliga och fixade till och med att jag fick deras utställningsex bara för att jag ville ha bordet snabbt. Folk skriver alltid när något dåligt händer...så jag skriver nu för att jag fick ett possitivt intryck av företaget! jag vet själjv hur det är att ha ett företag och få allting att klicka...och det e så många andra faktorer som spelar in.
Men det är väl inte ngn som inte tillslut fått sina grejjer?! Eller hur? Jag ska köpa lampa där nästa vecka.:) Ill let u know how it went! ;)
Furniturebox är det mest oseriösa företaget jag någonsin haft att göra med. Väntade fårn dec till slutet av mars på en soffa som skulle leveras "vilken dag som helst" de senaste 3 veckorna.
Fick nog och avbeställde den, ingen ursäkt, kompensation, eller ens ett ord om att dem kunde skicka ut soffan omg, trots att dem påstår att soffan finns på deras lager.
Helt oacceptabelt! Köp någon annan stans....
Köp aldrig på furniturebox!
Jag beställde en BEN-tvåsitssoffa i mitten på sept-07. Efter många samtal med deras kundservice kommer den i mitten på december. OK! tänker jag, det må ju så va att den var över 1 månad sen.
När jag öppnar packeteringen ser jag att soffan inte är klädd i det tyg som jag beställt. Dessutom är divandelen knäckt i ryggen.
Jag ringer till deras kundservice där en tjej svarar att detta ska ordnas och den nya soffan med det nya tyget borde komma i början på januari för då kommer en ny stor leverans in.
I mitten på januari hör jag av mig till deras kundservice igen där en kille svarar att han inte har några som helst uppgifter om några konstigheter med min order. Han säger dessutom att de tjejer som suttit i kundservice tidigare inte har gjort sitt jobb ordentligt men nu ska det bli ändring på det.
Först i mitten på mars kommer en ny, hel divandel. Dock utan ben och klädsel vilket mannen i kundservice hävdar att de har tydligjort klart och tydligt för mig att det är så den ska levereras. (vilket inte har nämnts under de ca 15 samtal jag har haft med de sedan årsskiftet)
Sedan årsskiftet levereras sofforna tydligen oklädda och med andra ben. (Hur ska man som kund veta det om ingen nämner det???) De ben som jag har används inte längre vilket innebär att jag sedan 2 veckor tillbaks väntar på de ben som satt på den soffa som jag reklamerade och skickade ner.
Dock har jag nu fått det tyg som jag ursprungligen beställt.
Hade ett samtal med de på kundservice idag och tydligen ska benen komma upp i slutet på nästa vecka. Får se hur det går med det...
Ingen möjlighet till kompensation finns över huvud taget och jag har dessutom försökt få prata med någon annan än den person som sitter i kundservice vilket heller inte är möjligt.
6 månader har gått sedan min beställning! Detta är skamligt! Ingen tar ansvar!
Jag hörde av mig till konsumentverket idag och hoppas på att det går att dra detta ärende vidare... kanske Sverker kan hjälpa? =)
Hur som helst, sådana här oseriösa företag får INTE existera!!!
/T
pojkarna bakom Furniturebox AB kör fina bilar, en porsche turbo och en ferrari. inte illa!
Kan bara medstämma!! Vi fick vår soffa 7 veckor efter lovat datum. Dessutom är de otrevliga och omöjliga att få tag på! Under en period hade båda "cheferna" samtidigt tappat bort sina mobiltelefoner och det gick därför inte att få tag på dem. Hummm.. Båda två? Och som ansvarig fixar man väl en ny mobil omedelbums. Undanflykter och skrattretande.
Tyvärr hade vi läst dessa kommentarer innan vi beställde, detta berättade vi för de ansvariga men de garanterade att de nu ordnat upp leveransproblemen och att vi skulle få vår soffa i tid.
Never again I say!
// Emelie
hmm svammlaren roger på furniture box skyllde på BEST, nu råkar jag veta att dess jönsar hade den första leveransen soffor ute på världshaven medans dom första sofforna skulle levereras.. jo jo skyllde på deras 3dje partare .... 1 år senare verkar det vara samma problem igen, Kan inte bero på att dessa herrar Roger och Rade är ett par oseriösa stekare som inte vet vad dom håller på med och skapar problemen skälva pga. egen okunskap... Vi ska bli större en ikea hette det för ett år sen... snacka om pajaser
Jag beklagar att jag hade inte läst denna sida innan jag beställde mitt soffbord från furniturebox.se. Ett soffbord, kopia av Noguchi. Priset var till synes bra. Bara efter en kort tid sprack träet i underredet. Jag kontaktade furniturebox som vägrar att åtgärda felet. Mycket dålig stil. Även om deras priser är förhållandevis låga så är det ingen ursäkt att sälja produkter av dålig kvalitet och sedan vägra att åtgärda felet.
Mycket besviken köpare.
Jag beställde från furniturebox och fick mina grejer i tid, förstår inte varför det är så mycket klagomål..
Klart att ett företag måste tjäna pengar, och sänker man priset på varan så måste man ju på något sätt skapa marginal, i det här fallet med ibland längre leveranstider.
Nöjd: Klart du inte förstår, du verkar ju vara en av få lyckliga som klarade dig. Men alla dessa kommentarer visar på att något är riktigt fel hos det där företaget.
Ååh! Att jag inte såg detta innan jag beställde soffa från dem. Beställde i april och nu är det juli. Fick ett mail om att leveransen var skickad och att de skulle höra av sig inom 2-5 dagar för att boka in exakt leveransdag och tid. MEN då får jag ett mail av den ökände Roger som säger att de haft datahaveri och att soffan inte alls är på väg, utan att den inte ens har lämnat lagret. HAn lovar att kolla upp vad som dröjer och höra av sig. Vad tror ni? Gjorde han det? Näää. Fy Fan! Jag är så arg! ANMÄL ANMÄL ANMÄL! JAg vill ju inte bara ge upp och avbeställa, inte nu när man väntat så länge. ARGH! Jävla skitstövlar!
Jag beställde en soffa förra sommaren som iofs blev ca 8 veckor sen men fick bra kompensation för det och soffan som vi har fått är jag mycket nöjd med, för det priset så är den oslagbar... särskillt efter rabbaten.
Tråkigt att det är så många som har problem med dom, kunde ha blivit riktigt bra om du kunde hålla sina leveranstider.
/Per
Beställde min soffa i början av April (med en leversntid på 6-8 veckor) och fick den i slutet av Augusti. Jag upplevde precis samma problem som många skrivit i tidigare inlägg, ingen ringde upp mig utan jag fick gång på gång jaga efter svar och blev alltid lovad att "den kommer nästa vecka", och den proceduren upprepades många ggr innan jag fick den. Detta hände under förra året och jag hittade detta inlägg av en slump och vill verkligen varna för att köpa från detta företag! Jag är idag jättenöjd med min soffa men jag kommer aldrig mer att köpa något från furniturebox.se igen. Då betalar jag hellre något mer och får möbeln snabbare.
Jag har köpt en fåtölj och en soffa, fick fåtöljen efter 4 dagar och soffan kom efter 2 veckor. Påpekade denna blogg för Furniturebox.se när jag skulle beställa, dem svara: Vi har klantat oss med ett par ordrar under 2007.. Men tydligen så säljer dem ingeting på beställning längre, allt är lagervaror.
Är väldigt nöjd med soffan, fåtöljen och Furniturebox.
Jag har köpt en soffa där som hade dålig kvalite. Kuddar blev nersuttna och fjädrarna gnekar. Furniturebox bytte ut soffan en gång men när den nya visade samma symptom vill dom inte göra något mer.
Jag skulle aldrig handla där igen. Dålig kvalitet.
TACK!!!!
Tack alla som delat med sig av sina erfarenheter av köp från Furniturebox.se. Har funderat på en riktigt stor soffa nu en längre tid och fastnat för deras variant BODEN med 9 sittplatser. Satt i går kväll och började med en beställning när min sambo tyckte att vi nog skulle kolla upp firman lite mer först.
Vilken enorm tur att denna blogg är så högt listad på google annars hade jag aldrig hittat alla varningar. Blev iofs skeptisk redan när jag kollade av allabolag.se men detta var spiken i kistan för den beställningen. Känns otroligt dumt att göra om era misstag nu när jag blivit så övertygande varnad.
Stort tack återigen till både blogginnehavare och alla som kommenterat. Konsumentmakt är skönt ibland.
Vänligen
Sofie Samuelsson
Jag måste instämma i klagokören. Gjorde en idiotisk beställning för tre månader sen som jag har fått ångra många gånger om, och inget svar får man på sina mejl heller. Blev än mer förbannad när jag genom en kompis fick veta att personerna bakom är unga överklasskillar som lever lyxliv på att blåsa vanliga människor.
Bra att så många har delat med sig av sina upplevelser :)
Bra att detta inlägg finns, jag var just på väg att göra en beställning därifrån. Nu skippar jag det!
Köpt därifrån 2 gånger, snabb leverans, och sjukt låga priser. Dem finns på Artillerigatan 6, trevlig personal och bra möbler, lite för litet sortiment, men det som finns är ur-snyggt.
Detta företag har den sämsta kundservice genom tider.Jag vart missnöjd med ett bord jag köpte och fick höra att jag skulle skicka tillbaka det inom 48 timmar , för annars skulle jag inte få pengarna tillbaka. Nu 2 veckor senare har jag fortfarande inte fått pengarna ? Hur j-a länge ska det behöva ta för att skicka tillbaka pengarna på kontot ?
De hade så himla bråttom med att man skulle tillbaka med borden men pengarna kan man inte få tillbaka i tid , hade jag läst era kommentarer hade jag ALDRIG köpt något från denna firma.
Kommer kontakta Allmänna Reklamationsnämden .
Är så arg att jag kokar.
Hej!
Vad tråkigt! Hittade en jättefin soffa till bra pris. Vad trist att de är oseriösa. Då lägger man ju lite mer pengar och är säker på att bli nöjd.
/soffletare
Jag gillar Furniturebox, aldrig haft något strul och de har snygga möbler. Bra alternativ till orginalen.
Vilken tur att jag såg detta, googlade in på f-box för att lägga en beställning på diverse möbler(50.000kr), jag skulle få en hel del saker till min nya lya. Men så såg jag denna varning(och en annan med), jag skiter i f-box o drar till IKEA istället, stort tack för varningen!!!
Ngn som jag inte trodde när jag läste Damons lista..Men DAMON har rätt...köpte en Soffa med leverans 1200 kronor. Tisdagen den 23Feb kom äntligen soffan och vd händer..Joooo ingen bärhjälp. Vad fan. Fick lämna soffan i trappan. Springa upp ringa runt till alla mina vänner. Hur lätt var det. Alla arbetar ju. Men efter stress och alla samtal, ringde en vän upp och sade att han kunde komma. Stön :-) Ringde upp kundtjänst ( Furniturebox. Kom ej fram på reklamantion men sedan till kundtjänst. Beklagade mig. Men typen som tog hand om ärendet var inte så värst serviceminded. Varför i helv....säger man inte att bärhjälp inte är inkluderat i priset. Skulle man inte ta frak så får man tydlingen hämta soffan i Göteborg på deras lager. Men som sagt nu gäller det bara att alldrig mer köpa ngn från Furniturebox. Varför. Först för att det var upp till mig att ta reda på. Sen att person som satt på kundtjänst inte ens var serviceminded. Tycket att jag lade upp allt på dem. Men det är väl upp till dem att säga till. Jag är kund och betalar för en tjänst ska inte dem upplysa en om vad som ingår? DÅLIGT MKT DÅLIGT.Antonio Gonzales s
Tack för varningen!
Hörde deras reklam på radio och lade det i minnet och nu när jag skulle titta på vad de hade såg jag Varningen så nu tänker jag inte ens titta på deras hemsida.
Tacksam för att få slippa besvär!
Det lustiga är att dom som är positiva till FurnitureBox här är, ju lite väl säljande. Vilket innebär att det lär ju vara dom själva dvs Furiturebox som skriver in dessa inlägg, som sagt hur svårt är det att fixa nya gmail konton och kalla sig "Johanna".
Tack alla som rapporterat företaget på denna blogg. Jag satt just och beställde en soffa och skulle betala 10.000:- i förskott. Jag satt med fingret på beställknappen när jag plötsligt fick en ingivelse att jag skulle kolla upp företaget först. Vilken tur att jag gjorde det och hittade hit!
Nu blir det inget köp från Furniturebox. Hör ni det, ni som står bakom företaget? Er dåliga kundservice har kostat er en kund till.
Hej på er,
Har kikat in i deras konceptbutik, hittade två otrevliga herrar där som inte hade något intresse av att ha kunder i butiken. Deras utbut är ett skämt, det ser ut som en lagerlokal med ytterst få produkter upplockade. Mitt tips till er som ändå vill köpa möbler billigt är att göra det på enkrona.se.
De säljer möbler från FURNITUREBOX till ett extremt bra pris. Det är en auktionssite som har sammarbete med F-box, de ligger lämpligt på samma adress i Sthlm osså...kan det vara en tillfällighet?
Rekomenderar att köpa möbler där ifrån, jag köpte tv.bänk som F-box vill ha 2000 kr för på enkrona.se och betalade 61 kr för den, frakt tillkommer iofs men totalkostnaden uppgick inte ens till 1/3 av vad de vill ha på F-box. Det finns mkt produkter från F-box på siten.
Med vanlig hälsning,
/t.
Hej hej.
Funderar på att stämma företaget lite....
någon som joinar?
//
trött, utan soffa :-)
Info om företaget.
Personerna bakom företaget är Nisse Tham och Roger Mattisson, de har mkt dyra levnadsvanor (Porshe och Ferrari e dyrt) och de ses ofta på de coola ställerna runt stureplan. För att dessa ynglingar skall kunna berika sitt liv med all skumpa och lyx måste någon betala kalaset. Det är de ni som gör, de säljer massa halvkvalitativa möbelkopior och sen kommer inte varorna till kunden för att de båda har skumpa upp över öronen så de hör inte eder klagan.
Se länk!
http://www.stureplan.se/frame.php?main=/articles/6164/
Och jag som var så dum...............att jag inte läste allt detta först....såg att en inredare på Nytt Läge beställde en soffa därifrån och såna program har ju bra grejer, av det drog jag slutsatsen att företaget inte kunde vara så dumt om tv-programmet gjorde reklam för dom......ack vad jag hade fel.....
Leveranstid 10-12 veckor...."du har den innan helgen".....blev 13 veckor.....jag ska tydligen "ha den innan helgen" igen......den som lever får se.......svarar dom i telefon....nej så klart inte.....
Den fastnade i tullen först...sanning? vet ej.....sen tog det ju tid att packa upp allt på lagret........jag litar ju inte på detta ett dugg........KÄNNER MIG SÅÅÅÅ BLÅÖGD..!!!
Ja när kommer den nu?...den som lever får se.........
Till skribenten som fick kommentaren "den som lever får se"
Det är nog inte säkert du lever när den kommer..avboka!
Jag beställde en soffa i januari som efer 3 månader fortfarande inte hade kommit. Den fastnade i tullen, delar saknades från leverantören och till slut försvann den bara på speditörens lager? Jag fick nog och avbeställde. Tacksamt nog hade jag valt att betala via faktura varför jag inte blivit blåst på några pengar..En rekomendation!
Jag fock lovat leverans vecka efter vecka men icke. När jag mailade kom bara fler dumma ursäkter. Jag undrar verkligen om denna VD (Roger) har någon utbildning i kundhantering? Han beter sig som han hittat visitkortet i ett cornflakespaket..
Det måste i alla fall vara den absolut sämsta kundhantering jag varit med om..
Varning till alla!
Oj oj oj...Hittade en soffa som jag tänkte beställa, men nu har jag bestämt mig. Det blir inget. Det här företaget verkar ju vara totalt oseriöst.
Hahahaha fantastisk tråd, satt precis och fundera över en Bodensoffa. Men tack som fan för alla varningar, gillar speciellt stureplanslänken, lägger hellre ut en röding utanför dörren än att handlar av dem. Stay classy!
Alf Brinke
Furniturebox stämda !
guldskedsbarnen från H&M familjen har hamnat i blåsväder
företaget Cassina har stämt furniturebox för piratkopiering av möbler
se artikel i DN länk:
http://www.dn.se/ekonomi/mobeltillverkare-pa-krigsstigen-1.954339
ytterligare en stämmning
Danska Louis Poulsen Lighting stämmer svenska Furniturebox
DN artikel: http://www.dn.se/nyheter/stams-for-plagierad-ph-lampa-1.590960
bild på guldskedsbarn: http://arkiv.stureplan.se/articles/6164/
bild på misstänkt piratkopierad möbel barcelona:
http://arkiv.stureplan.se/articles/235/
lite fina resultat av hobbyverksamheten från guldskedsbarn
Furniturebox AB
alla bolag:http://allabolag.se/5567032528
Hej!
Jag köpte massa grejer på furniturebox soffa, soffbord, bokhylla och lampa mm.
Fick underbart pris, snabb leverans Sjukt snabb leverans. Och vilka grejer... Bästa soffan jag någonsin har ägt. Soffbordet älskar jag. Tycker alla är väldigt läljiga här. Skulle alla företag ha en klago sida så skulle ju det stå massa skit i den vad det än är.
Jag har köpt grejer på ikea i alla år och ikea älskar alla. Men hur många jävla gånger har man inte fått åkt tillbaks med trasiga saker, fel på sakerna. Går sönder efter en vecka.. Det är nog många som upplevt. Men det ser man inte så mycket om eller vem bryr sig ikea älskar ju alla...
Men nu sitter folk och stör sig på att ägarna åker fina bilar osv.. Aldrig sett så personliga klagomål. Så kända är inte grabbarna bakom furniturebox så man vet att de sitter och kör fina bilar... Hur ska man veta det om man inte känner de. Nä jag tror att 70 % av dessa klagomål är pga avensjuka.
Fan unna de den framgång de haft och sluta stör er... Jag har bara bra erfarenheter av Furniturebox och kommer verkligen handla där igen och kan varmt rekomendera de!
Mvh Thomas Johassnon från kista
Fattar inte de som vågar beställa.. Bolaget är i princip i konkurs...
Orkar helt enkelt inte återge vad som hänt mig och min familj, men värre skumraskbolag får man leta efter!! Kolla gärna på: http://www.allabolag.se/5567032528
Jag beställde en del möbler från funitureBox och blev lovad leverans till nyår.. bland annat stolar så att gästerna hade någonstans att sitta..
Dock har jag just fått veta att dom ej kommer leverera till nyår trots ett dom via mail senast igår bekräftade leveranstid. Kul... riktigt dålig service
DET ÄR INTE SANT!!
Jag läser denna gamla blogg och konstaterar att detta värdelösa företag fortfarande utsätter sina kunder för samma behandling som ni andra fått utstå! Ingenting har förändrats. Jag önskar SÅ att jag läst detta innan jag beställde mina utemöbler. Jag orkar inte dra hela storyn men den ser ut precis som ni andra beskrivit era historier. SUCK!
Själv köpte jag ifrån Furniturebox o varan kom i tid. Å andra sidan så tipsar någon annan om PID.se - de lurar folk så det stänker om det. Finns en massa klagomål o polisanmälan mot de. Någon mer som blivit lurad av PID.se?
http://roomwithaview.blogg.se
Tack för hjälpen!
Jag hatar denna typ av verksamhet, avbeställer nu!!
Hej,
Jag har beställt en soffa från ovannämnda företag. Först blev vi lovade leverans den 5:e april. Det är nu den 10:e Maj och kundtjänst _GARANTERADE_ att jag skulle få min soffa idag. (Detta efter cirka 8 samtal där de lovat att ringa tillbaka med besked) Min flickvän spenderade en timme att försöka ringa till er KS utan lyckat resultat. Även mail är skickade.
Jag jobbar själv på sveriges största E-handels företag, och att skylla allting på sin leveranspartner är rent ut sagt pinsamt. Problem är en sak, men att inte kunna ge kunden något som helst besked eller en uppdatering i ärendet funkar helt enkelt inte.
Om Roger Mattisson vill att sitt företag skall gå framåt så borde han definitivt fundera på hur hanteringen sker.
Jag kommer att avbeställa min soffa imorgon, och dessutom meddela 2 av mina kollegor som också är sugna på att beställa att gå till Mio som har nästan samma soffa för 2000:- extra. Detta är vad man är villig att betala om men kan lita på företaget.
Jag vågar inte ens tänka på vad som skulle hända om jag behöver reklamera min vara.
PINSAMT Furniturebox.
/Mac
Finns inget positivt att säga om detta företag överhuvudtaget.
Jag är så besviken!
Har varit strul från att jag beställde soffan och vi håller fortfarande på och bestrider fakturan. Värdelöst företag.
//C
Den 29/4 2010 besökte jag butiken Furniturebox i Kungens Kurva och beställde och betalade för 2 st 2-sits konstrottingsoffor och ett konstrottingbord till balkongen och en mediabänk och ett vardagsrumsbord. Försäljaren Rade, som dessutom sitter i företagets styrelse, sa att varorna skulle levereras inom 3-10 dagar eftersom varorna fanns i lager. Transportföretaget ska höra av sig för att boka tid för lev. Den 7/5 får jag ett samtal fr Kundtjänst som säger att mina 2-sits soffor är slut för säsongen och att de haft ett saldofel på dessa. Vi kommer överens om att jag får en 3-sits, 2 fåtöljer och ett bord istället för den ursprungliga beställningen och att de kommer att stå för mellanskillnaden eftersom de begått ett misstag. Fine, tänker jag och frågar hur det är med mediabänken och vardagsrumsbordet.Inga problem säger de. Den 15/5 skickar jag ett mail och efterlyser mina varor. Inget svar. Den 17/5 ringer transportföretaget och ska leverera mina varor den 18/5. De kommer på utlovad tid, men de har bara en tredjedel av mina betalda varor. Ringer ett flertal ggr och de lovar att kolla upp vad som hänt. Ingen ringer upp. Saknar fortfarande mitt vardagsrumsbord, mediabänk och 2 konstrottingfåtöljer... Dags att kontakta ARN om det inte börjar hända saker omgående!! Sämre företag och kundservice får man ju leta efter!!
Jä...a skitföretag rent ut sagt. Köpte en utegrupp där kuddarna till va så dåligt sydda( det hängde lösa trådar överallt)att sömmen vid dragkedjan på den ena gick upp ganska omgående. Jag skickade bilder och dom svarade att dom skulle ersätta mig med 500 kr. Trodde att det va ett skämt. Köper man en vara för 10 000 så ska den ju vara hel. En spydig Adam som inte lyssnade på vad jag sa ringde mig men det blev jag ju inte gladare av.Kompensationen står fast meddelade han mig. KÖP INGENTING AV DETTA SKITFÖRETAG.
Jaha då sitter vi här och det är snart juli 2010. Ännu en grundlurad person här som inte ens orkar skriva ner sin historia! Nästa gång ska det surfas mer men äcklen vinner på människor som har sjukdomar och barn ocg således inte tid. Sen är det väl så att de blir mer och mer hjärtlösa ju fler 100-tals människor de sviker. Skulle inte vilja vara en del av deras familj eller ens känna svinen, USCH!
Jag ska iallafall anmäla till ARN och så får vi se om det blir en stämning också!
Tack för detta inlägg och alla ni som försökt handla hos Furniturebox.
Nu blir det inget soffbord, inga fotöljer och inga köksstolar från det företaget.
Trist att ni hann bli drabbade, men ert offer är således ej förgäves!
Kan bara instämma i vad de flesta av föregående talare skriver i sina inlägg här på bloggen.
Vilken helt makalöst sanslöst skräpföretag Furniturebox är. Handen på hjärtat så tror jag aldrig att jag under mina 30 år vart i kontakt med en näringsidkare (statlig verksamhet inräknat) och fått en sämre behandling.
Dom ljuger sina kunder rakt i ansiktet, underlevererar, kan inte stava till kundvård och/eller service och hade det inte vart pga mig själv hade säkert inte mina produkter kommit fram än idag.
Skulle jag dra hela storyn om vad jag var med om när jag handlade från Furniturebox skulle detta inlägg bli alldeles för långt.
Det bästa tipset jag kan ge er som överväger att använda Furniturebox är att genast tänka om, det finns många andra företag som erbjuder samma produkter till samma priser men som har betydligt bättre rykte än det här skitföretaget.
Att bolaget även är konkursmässigt är en annan sak, men bidrar ytterligare till att man inte bör riskera sina pengar genom att beställa av dem iom att du måste ligga ute med pengar flera månader innan du får dina produkter (om du nu mot all förmodan får dem.
Så mao, vad du än gör använd ALDRIG Furniturebox.
Jag uppmanar även alla er andra som har liknande erfarenheter att göra liknande inlägg här på bloggen. Detta bidrar till sidans relevans och detta i sin tur till att sidan/bloggen även fortsättningsvis visas högt upp på i googles träfflista och på så vis varnar andra för Furniturebox.
//Niklas i Stockholm
Furniturebox suger fet B****!!
Vi köpte ett soffbord av dom och en månad senare har vi inte hört något av dom och ringde och undrade var det är. Det vi fick till svar var att vi kunde få tillbaka pengarna eftersom bordet är slut. Ersättning kunde skickas med 3 kr på ett bord som kostat 3000. Dom är helt retarderade på det här företaget. Dom hade inte heller några planer på att höra av sig och säga att bordet är slut. Vilka sopor
Efter åtta månader av mejlande och samtal för att få den där tv-möbeln så har vi idag fått den. När vi betalat räkningen så väntade vi ju på att få en avi om att dem kommit. ingen avi, inget mail... INGET besked alls. När vi sen hör av oss så säger dem att det står att den redan hämtats ut! Det är repor och utbucklingar överallt och när vi skulle skruva ihop den så sprack den vi minsta ansträngning! helt otroligt kvaliteten är tio gånger värre än Ikea och dessutom har jag nog aldrig varit med om en mer komplicerad instruktionsmanual för att bygga ihop denna j***la möbel!!! det här var absolut sista gången vi beställde nåt mer därifrån!!!
ps.tv-möbeln heter Bari
Hej Allihopa.
Sitter i skrivandets skull i soffköpartankar och smurfade in på furniturebox. Googlade lite och hittade hit. Tack och lov för det!
ville ha en soffa, snabbt & lätt men så verkar inte fallet kunna bli just med furniturebox.
Så att ja, Furniturebox! känn er snuvade på 10-12 lax i cold hard cash.
puss & kram från Hugo
Hur man Furniturebox fortfarande finnas!
blir trött och arg när jag läser alla inlägg och önskar att jag läst detta innan jag besällde mitt bord som jag självklart inte fått änuu...... på furniturebox svarar någon stackars kvinna på ett "callcenter" någonstans i Sverige och försöker vara vänlig som det går! bolaget borde ju fan få näringsförbud!
Furniturebox är ju inte snabbaste företaget i lådan. Skulle fått soffan levererad igår, tre veckor försenad. Har ej heller fått tag på deras kundtjänstavdelning trots flertalet mail och telefonsamtal.
När soffan väl levererades var det en felleverens och det enda som fanns på plats i bilen var en stor kudde.
Det tog dock inte lång tid efter det att bli uppringd av Furniturebox, fått ursäkter och lovord om att fixa till problemet. Enligt dem så kommer soffan istället ikväll klockan 18 samt att jag blivit lovad avdrag på kostnaden för soffan på grund av försening och strul. Sjukt snabbt återkopplat när det drog ihop sig. Hoppas det håller dock.
Hur fan det här företaget inte har gått i konkurs ännu undgår mitt förstånd! Tyvärr verkar det inte bättre än att man får göra en grundlig googling om företaget man ska beställa ifrån.
Herregud, vill bara dela med mig att även jag har haft en dålig upplevelse med fb. Ska inte heller dra hela historien men den matchas med många här uppe.
När vi ändå varnar om företag vill jag passa på att göra ett inlägg om 112ink.se
Gick in och sökte en toner till min skrivare varpå det kom upp rubriken Toner, varpå jag valde mellan olika sidoantal. När jag fick produkten, fungerade den ej varpå jag kontaktade dem om vad som var fel.
De berättade att jag beställt en trumma (trots rubriken ovan om toner), men sa att jag inte kunde lämna tillbaka den eftersom kartongen var bruten (dock fanns allt kvar i fint skick).
Vad jag inte visste var att ordet trumma under rubriken toner betydde något annat än toner...
Jag ringde då upp företaget varpå jag pratade med någon som hette Elin som svarade mig på ett mycket otrevligt sätt "ah, men grejen är att om man beställer en vara, ska man också veta vad det är man beställer."
Jag förklarade för henne att jag även hört mig för med mina flera av mina vänner om de förstod skillnaden, vilket flera av dem sa att de inte gjorde.
Förklarade sedan för henne att jag har själv företag och att hennes kundbemötande är under all kritik. Sedan tackade jag för mig.
Hade hon bara haft ett trevligt bemötande hade jag släppt det - så klantigt gjort av företaget!
Skönt att höra att man inte är ensam med att aldrig få sin soffa och när den väl kommer (efter 5gånger så lång tid än vad de lovat)så är det fel tyg!!!! och kass kvalité...suck..
Jag har beklagat mig mkt över deras såkallade "kundservice" till mina arbetskollegor och en kille på mitt jobb tippsade om ett företag som VERKLIGEN skräddarsyr sina soffor efter kundens önskemål och dessutom får man ett fantastiskt bemötande! Andreea Design heter de för den som vill veta... jag är super nöjd med soffan jag fick av de efter bara 6veckor!! (furniturebox soffan åkte ut på blocket 1v efter att jag fått den)
Iallafall kan jag verkligen rekomendera andreea design iallafall, för de som vill ha en special designad soffa utan att det ska kosta skjortan! De ligger på andra sidan stan iof, danderyd.. men lugnt värt den extra bilfärden.. man kan ju bara skratta åt furniture box som tror att de kan ligga brevid IKEA och behandla sina kunder som skit..
/kalle
Och även jag måste rikta en hel j***a skopa kritik till detta företag som ljuger och ger en hopplösa förväntningar. En vägghängd spis med trasigt glas levererades till mig den 16 juli. Nu den 25 oktober har jag ännu inte fått någon ny vara, trots att Roger VD för företaget vid minst två tillfällen har mailat mig om att ny vara är skickad. Nu har jag bett om pengarna tillbaka, annars blir det en anmälan. Skitföretag....blä säger jag bara.
//Hanna
Om ni har dåliga erfarenheter av det här företaget så kan jag rekommendera en site som handlar om just konsumentmakt.
Lämna gärna synpukter på företaget här:
http://www.reco.se/furniturebox-ab
Jag fick också vänta på min soffa hur länge som helst, dålig kundservice och nonchalant beteende. Jag har nog skickat en miljard arga mail och det var inte förrän jag av en händelse "råkade" hamna hos rätt kille när jag äntligen fick tag i någon på telefon (han som gjort vår offert osv) som det började hända lite saker, han kunde inte ta ansvar för något som han gjort och bortförklarade allt som inträffat. Jag har helt enkelt fått jaga dom. Funderar du på att köpa en soffa, så köp den någon annanstans!! Även om allt till slut gick vägen (det dröjde bara två månader mer än de lovat vid beställning) så var det inte värt tjorvet på långa vägar!! Önskar att jag hade läst detta innan jag började med Furniturebox..
Jag tycker faktiskt det är djupt beklagligt att se en internetsida dedikerad till hat mot ett företag från kunder som kanske missförstått, kanske blivit missförstådda. Men åren går och sidan ligger kvar som en nagel i ögat på ett nytt svenskt företag som försöker ta sig framåt. Känns ju helt värdelöst faktiskt, som om Sverige vore rena kommunistlandet där man med alla medel försöker döda en business.
Jag har iaf beställt en soffa och har inga onda tankar alls om företaget, oavsett vad som skrivits i denna tråd.
Mvh
Patrick
Jag beställde ett bord, 2 stolar och en matta från Furniturebox. 1 vecka senare skulle jag få min leverans. Då skulle jag hålla mig hemma den eftermiddagen(ledigt från jobbet), men inget kom. Då ringde jag DHL som kom fram till att det va Furniturebox fel så ja fick även ringa dom (redan här är det för mycket jobb från min sida som dom eller deras leverantör borde sköta). Givetvis va det "inte Furniturebox fel heller", men det visade det sig att det va strax senare. Nästa vecka skulle möblerna komma igen och då kom de också. Ett paket med en bild på ett bord, en matta och 2 paket med stolar i som såg ut som de packats av orangutanger. Skadorna som uppkommit på stolarna va dock under stålbenen så det struntade jag i. Däremot så skulle tydligen benen till bordet vara i ett separat paket, som inte va med. Nu 4 veckor senare har jag mailat deras kundsupport 4 gånger och jag får till svar varje gång att dom kontaktat deras leverantör och ska höra av er så fort dom hör av sig. I 4 veckor! Hur mycket jobb ska jag som kund ska behöva lägga ner åt Furniturebox innan det är nog? Ett 5:e mail gick nu iväg och även en post på deras Facebooksida, som besvaras med att dom gör "så gott dom kan". Den posten kan nu inte heller längre läsas då Furniturebox tydligen väljer att ta bort "negativa" inlägg. Ett riktigt skräpföretag. Det kan väl tilläggas att de fortfarande säljer borden med samma ben för leverans på 2-8 dagar. Rummet som skulle inredas för drygt en månad sen har fortfarande en bordsskiva på mattan utan ben. Antagligen får jag bygga egna snart...
Önskar jag hade läst detta innan jag beställde ett utomhusset från Furniturebox. Beställde i slutet av maj, augusti är snart slut och varorna har ännu inte kommit. De är väldigt snabba att svara på mail och be om ursäkt och lova kompensation. Vad hjälper det när man inte ens får vad man redan betalt...
Har precis gjort en anmälan till kunsomentverket. hoppas fler gör det på detta bluff företag. hoppas fler människor ser detta i tid. dom besvarar inte ens reklamations frågor genom telefon. gömmer sig bakom mail. tack för ordet
Skicka en kommentar
<< Home