måndag, mars 31, 2008

Damon Rasti, M.D.

Fick ett samtal från en journalist förra veckan som undrade om jag var den Damon som drev Tjuvtittat. -Eeh, jaa...svarade jag med en lätt orolig stämma. -Det är nämligen så att det står att numret går till en doktor, så jag var lite tveksam, förklarade hon.

Och då kom jag på det.

I julas när jag var riktigt uttråkad, ändrade jag på hitta.se så att jag numera har titeln Doktor där. Det är ju alla iranska föräldrars dröm att deras barn ska bli läkare, och vad gör man inte för sin mamma under julen. Det är såå töntigt att man där kallar folk för fru/herr doktor, istället för namnet. All heder till folk som räddar liv, men jag kan inte låta bli att garva åt den grejen varje gång.

Alla som letar efter mitt nummer kommer nu att sträcka lite extra på ryggen och harkla sig ordentligt innan de ringer. Det är ju till en doktor. Jag är rena rama Refaat El-Sayed!

Men om någon nu har en åkomma så står jag och mitt stetoskop redo dygnet runt. Numret har ni redan.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gjordes detta i nyktert tillstånd? Det är löjligt enkelt att ändra uppgifter på hitta.se, en vän till mig har ännu inte upptäckt att han numera bor i "Rosa Elefanten"...

2008-03-31 16:01  
Anonymous Anonym said...

Här i Österrike där jag pluggar är titeln enligt lag en del av namnet, vilket innebär att var och varannan människa går runt och kallar sig Herr eller Frau Doktor. Är man professor behåller man doktorstiteln vilket innebär att man blir Herr Professor Doktor. Värst är dock om man är doktor i fler än ett ämne, för då blir man Herr Doktor Doktor. Att de bara orkar!

2008-03-31 17:02  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se