måndag, mars 03, 2008

Bloggkommentatorerna

Nu när bloggande blivit mainstream, och jag antagligen känner fler bloggare än vanliga människor, kommer det då och då små tecken som roar mig rejält. Eller oroar mig egentligen, men jag väljer att skratta åt det.

Som bloggen bloggkommentatorerna. Två tjejer som kommenterar några väl utvalda bloggares förehavanden. Och jag kan inte låta bli att le åt upplägget och vissa inlägg, för de har verkligen stenkoll och mängder med åsikter, om objektens vardag.

Inget ont om dem. De fyller säkerligen ett behov. Och de får mängder av kommentarer från likasinnade som vill diskutera och tycka till. Man kan se det som bloggskvallrets Beta Alfa. Alla som skapar ett lyckat koncept är värd en viss beundran, so you go girls.

Problemet ligger i människors behov av idoldyrkan. Att följa andras liv, istället för att leva sitt eget. Jag har varit där själv, jag vet hur det är kompis. Sitta i soffan och kolla på big brother, är inte långt ifrån att följa en modebloggerskas vardag dagligen.

Nu väntar jag på sajten bloggskvaller.se, där vi får se paparazzibilder på kända bloggare, och får veta allt om deras hemliga partners, fylleskandaler och könssjukdomar.

Go!

Edit: Klicka här för att komma till huvudsidan och läsa andra (kanske) läsvärda inlägg.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Följa andras liv via en blogg kan ju vara intressant ibland. Bara jag slipper modefjortisarna så!

2008-03-03 14:13  
Anonymous Anonym said...

Hej Damon! Du verkar så ihärdig i skolan...:) Jag tänkte om du kunde ge mig ditt bästa tips för att plugga på en tenta? Jag pluggar också, men har svårt för att finna motivationen ibland..:/ Just för att mina inläsningssätt är så lätta att tröttna på. Bra blogg btw.

// Ellen

2008-03-03 20:29  
Blogger Damon Rasti said...

Rasmus: Modefjortisarna är ju tydligen mest intressanta i så fall!
Ellen: Får jag föreslå att du börjar från andra änden. Låna boken "Studieteknik för Universitet/Högskola", den lånade jag när jag började plugga och där fanns det en mängd med tips, bl.a. det om speedreading, som hjälpte mig en del.

Beträffande tentor kör jag det enkla att jag lägger upp en morot, t.ex. att jag får gå ut och käka ett kilo choklad eller får köpa den där T-shirten, om jag klarar av tentan. Lite töntigt, men det funkar på mig. Ibland.

2008-03-03 20:40  
Anonymous Anonym said...

Jag idoldyrkar dig, Damon.

2008-03-03 23:02  
Anonymous Anonym said...

Tack! Jag har pluggat i ett par år, så jag är inte ny på banan, men som sagt, tips är alltid trevligt!

Jag ska kolla efter den där boken.

// Ellen

2008-03-03 23:04  
Blogger Damon Rasti said...

Kantarella: Ok, och jag heter Bert Karlsson!

2008-03-10 22:13  
Blogger Unknown said...

Jag finns ju redan.

2008-04-30 10:52  
Anonymous Anonym said...

hur pallar ni? HAHA

2008-04-30 15:00  
Blogger Classe said...

Många kallar mig en Kenzastalker..

2008-04-30 16:57  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se