torsdag, januari 04, 2007

Bloggfest

Äntligen, äntligen, kan jag avslöja det som har planerats i en månad. För att fira att Tjuvlyssnat släpper en bok, ställer vi till med en härlig fest. I samarbete med Weekday på Götgatan så bjuder vi in 100 av de bloggare och journalister som har hjälpt oss, eller som vi tycker bra om på en stor fet bloggfest den 17 januari kl 21 i Weekdays lokaler på Götgatan 21. (De bjuder även en del av sina vänner). Vi kommer att bjuda på tilltugg och öl/vin, och poeten Daniel Boyacioglu kommer att vara konferencier. Vi kommer att bli intervjuade, samt ställa frågor till en del bloggare som finns på plats.

Vi vill göra det till en riktigt sjyst bloggfest, där man ska få chansen att träffa alla som man har pratat med på nätet. Självklart kommer det att vara en del journalister på plats, men det är ju alltid positivt för bloggosfären att få lite mer mediell uppmärksamhet. Sen flyttar vi festen till fräscha Ljunggrens på Brunogallerian, Götgatan 36, och dit kommer vi även att bjuda övriga intresserade bloggare samt Tjuvlyssnatläsare. Vi kommer att ha ett litet jippo och bl.a. lotta ut böcker.
Insläppet på efterfesten börjar 21.30, och vi kommer nog dit 22.30. Det kommer gå att OSA så att man är säker på att komma in, lokalen är inte så stor, så det bör man göra. Adressen är efterfesten@damon.se, ange bloggnamn eller ett vanligt namn, man kan ange ett falskt namn, för att vara hemlig. Den enda som läser av listan är dörrvakterna, detta gäller även på Weekday, så att de som vill komma dit inkognito ska kunna göra det.

Vi har i första hand bjudit de som har länkat och skrivit om oss, även om det självklart är omöjligt att bjuda alla, då det handlar om flera hundra personer. Sen har vi bjudit andra stora mode- och mediebloggare. I sista hand har vi tagit några få politiska bloggar. Men t.ex. Ali Esbati har ju skrivit om oss tidigare, så han var självklar. Annars är det fler högerbloggar, men så ser det ju ut på nätet också. De som inte har blivit bjudna har vi så klart inget personligt emot, men alla kan ju tyvärr inte få plats. Vi kommer säkert att ha glömt någon och skicka ut en inbjudan i efterhand. Det har tagit mig fem timmar att samla alla mejladresser!

Kan ju även ÄNTLIGEN få nämna att Isobel har skrivit förord till vår bok, så hon kommer också att vara på plats. Plus många, många fler!

Sprid detta till alla bloggvänner nu, så ses vi onsdagen den 17.e januari.

Som jag sa förra året, så ska jag göra något speciellt för vänner till den här bloggen, så bl.a. Elsa, Gitto, Annika, Alexandra, Bisonblog, Helena, Sara och Modeflickan kan förvänta sig en personlig inbjudan till Weekdayfesten. Hanna kommer ju självklart i egenskap av omslagsflicka (ok, det där lät fel). Om jag har glömt någon, vilket jag säkert har, så kan den som anser sig stå denna blogg nära, mejla på min privata mejl så ska jag försöka ordna något.

Kärlek /Damon

Edit: Någon har frågat vad Weekday är, det är alltså klädbutiken som står bakom det überpopulära jeansmärket Cheap Monday. Lokalen är stor och luftig, så den passar utmärkt till vår fest.

13 Comments:

Blogger Sara Ödmark said...

Det är väl på sin plats med ett grattis, Damon. Grattis! Verkligen superkul att det blev en tjuvlyssnatbok till slut. Klockren idé, men det är inte alla som skulle förvaltat den så bra som ni har gjort. Det ligger mycket hårt arbete bakom den där sajten kan jag gissa. All credd till er!

(Nej, jag smörar inte för att få komma på festen, du vet redan att jag inte kan :-))

2007-01-05 17:16  
Blogger Lina said...

vad trevligt damon! verkligen. jag kommer självklart isåfall! och grattis till att du lyckats ro detta i hamn. det är det inte alla som skulle klarat. kanon!

2007-01-05 18:34  
Anonymous Anonym said...

Lycka till med boken och festen. Även vi i Uzbekistan, enligt Hanna, mer än 20 min från Slussen, följer händelser i Stockholm.
Själva räknar vi läsglasögon, just nu ett erbjudande om mer än 2500 st för 2500 kr.
Pengar till frakten till Zanzibar behövs dock. Tänd en fackla för detta ädla ändamål på "FESTEN".
Tjuvlyssnat följs nu av pensionärer i alla åldrar i Sydsverige, läkarbesökens antal sjunker, apoteken går i konkurs, barnbarnen fattar ingenting.
Våra annonser på Blocket attraherar många mer eller mindre kända personer som verkar bli gravt störda av att inte bli "igenkända".
Snälla Damon,publicera snarast en lista på "kändisar" som vill ha billiga glasögonbågar, alternativt be dem skriva att de är "kändisar", tack, min vän.
Tips: Nästa bok skulle kunna vara "Damons etikettregler".
Du kan och det behövs, tro mig.

2007-01-05 18:40  
Blogger CV said...

Vad spännande att det blir en bok. Grattis. Det är ett erkännande av bloggosfären på något sätt.
Jag vet att jag inte står på listan, för jag har nog inte skrivit mer än en gång på tjuvlyssnat. är osäker på om jag ens gjort det. Har tänkt göra det massor av gånger, men aldrig fått tid över.
Om igen: stort grattis.Bra jobbat.
RS
kulturbloggen.com

2007-01-05 22:07  
Blogger Jessica said...

Kul med en bok :). Jag får några dagliga skratt av tjuvlyssnat :).

2007-01-06 10:57  
Anonymous Anonym said...

Jag ska kolla hur det ser ut med transport, boende och övriga detaljer nu på måndag. Om det bara går att pussla ihop allt på ett bra sätt så kommer jag! Kan du rekommendera något bra boende i närheten?

2007-01-07 00:19  
Blogger Damon Rasti said...

Det här är en bra artikel om man vill bo billigt centralt.
http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,492742,00.html
Den vid Zinkensdamm ligger ju bara två tunnelbanestationer från Slussen och festen, så det kan vara värt att titta på.
http://www.zinkensdamm.com

2007-01-07 14:22  
Anonymous Anonym said...

Eller så kan man satsa på nån av båtarna nere vid södermälarstrand, där finns både vandrarhem och hotell och det är dessutom på gångavstånd till götgatan.

/Elsa

2007-01-07 14:32  
Blogger hanna said...

En av de lyckliga 100 här. Men undrar över en sak. Såg boken i ett skyltfönster i SoFo idag. Varför har man releasepartajet efter att boken landat i butik?

2007-01-07 21:58  
Blogger Damon Rasti said...

Hanna: Hej! Det är en kompis till mig som driver den butiken och hon har lagt de där för att väcka nyfikenhet. Officiell datum för boksläppet är 18:e januari, alltså en dag efter releasefesten!

2007-01-07 22:27  
Anonymous Anonym said...

Både boken och festen är strålande idéer, ses där!

2007-01-07 22:42  
Anonymous Anonym said...

Får gamla författare som inte gjort ett smack för att hjälpa till utom att skratta komma??

2007-01-07 23:53  
Blogger hanna said...

Damon - Då är jag med :)

2007-01-08 15:41  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se