måndag, januari 29, 2007

Intet gott som...

Vi har nästan sålt slut på hela första upplagan, på 6.000 exemplar, och förlagschefen är mycket imponerad. Det blir tyvärr så att det blir tomt i hyllorna i några dagar på vissa ställen då nästa upplaga inte kommer förrän den 9:e februari. Men mitt bland alla goda nyheter, kommer också diverse tråkiga nyheter. Det är t.ex. inte kul att få hotfulla anonyma samtal eller SMS, och även om jag tar det med en klackspark, så är det påfrestande. Dessutom sticker det i vissas ögon att vi är "invandrare", paradoxalt nog så skriver jag bättre svenska än de flesta av dessa fårhuvuden, och att jag är jäkligt frispråkig gör mig inte mer populär.

Men jag ska inte vara den som gnäller. Jag visste inte vad jag gav mig in på, men man borde förstå att det kanske kan ha sina nackdelar att publiceras i ett trettiotal tidningar på en vecka.

Det finns mycket psykiskt sjuka människor därute, och det känns som att "jag matar trollen" bara genom ett sånt här inlägg. Det lär inte bli roligare i framtiden när jag kommer skriva provocerande krönikör i tidningar. Men det är tragiskt att dessa människor hela tiden framträder anonymt. Stå för det ni tycker. Ok, jag ska sluta gnälla.

Första upplagan på tio dagar! Det ni!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hang in there! Låt dem inte knäcka dig. Lyckligtvis brukar få av hoten realiseras, men det betyder inte att det är ok att du blir utsatt för dem.

2007-01-29 18:11  
Anonymous Anonym said...

Trist att höra att du blivit utsatt för hot! Hoppas att det ordnar upp sig; håll huvudet högt och tänk på alla oss som fullkomligt älskar Tjuvlyssnat, och därigenom dig! (eh, det lät kanske inte så bra, haha ^_^)

2007-01-30 08:47  
Anonymous Anonym said...

Jag har alltid tyckt att det är rätt kul att ni som "invandrare" driver den största mainstream-bloggen, att det inte är någon stor grej/folk inte tänker på det, och att ni kan påverka lite i redigeringen genom att lyfta fram vad som absurt lite a la "Borat".

Ungefär som när gratistidningarna i Sthlm började inkludera invandrares perspektiv lite mer än övriga media (kanske något mindre betydande men..)


/M, bara svensk

2007-01-30 13:56  
Anonymous Anonym said...

Grattis till den fantastiska bokförsäljningen! Tyvärr är "den svenska avundsjukan" något man inte slipper undan...

2007-01-30 13:58  
Blogger Hossein Nayebagha said...

Damon,

Jag vet inte om jag hänger med här. Har du fått hotfulla SMS för att du som "invandrare" ligger bakom Tjuvlyssnat?

Tjuvlyssnat är ju vad jag har sett ingen politisk eller provocerande grej, så varför få du då dessa SMS?

Eller handlar det här om något annat som jag har missat?

2007-01-30 16:24  
Anonymous Anonym said...

Wei, vilken bra blogg du har! Kan inget annat än att hålla med dig... Jag har en liten fråga. Såg att du pluggade Juridik. Studerar du på Sthlms universitet? Isådannafall,- är det bra? Ha det bra och lycka till med allt! / Anna

2007-01-30 20:31  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se