tisdag, januari 30, 2007

Lite eftertanke

Jag måste knyta ihop de senaste två inläggen. För det första ska jag visa er en tydlig koppling till det som jag har beskrivit om att jag alltid måste kopplas ihop med min bakgrund. Några nollor anspelar på vår bakgrund utan att ha någon som helst koll, när de tycker ungefär att "det är rätt att Schulman ifrågasätter muslimernas bluffsajt".
När Tjuvlyssnat hypades i media första gången, så var det folk som skickade bilder på när Muhammed hade sex med en gris. Och? Vem bryr sig? Få in det i era tröga jävla huvuden att mitt svarta hår per automatik inte betyder Islam. Ja, jag är svarthårig och förbannat stolt över det. Men jag är också ateist och förbannat glad för det.


Vad gäller inlägget om Marcus Birro så är det första gången jag hoppar på en bloggpersonlighet. Det kanske är lite lågt att beblanda dennes talang med hans åsikter. Men jag ser min jämförelse som ett öppet mål, det var inte snyggt, men ganska enkelt att rulla in. Och effektivt. Rätt ska vara rätt och även om jag inte är någon kulturperson så har jag all rätt att uttrycka min avsky för hans åsikter. Jag är dock inte typen som letar eller har tid för bloggkrig, så eventuella motrepliker från min sida kan alltid dröja.

Hursomhelst ber jag er att aldrig blanda in denna privata blogg, med Tjuvlyssnat, Stockholms Universitetes Studentkår eller något annat projekt som jag har vid sidan. Detta är endast mina privata tankar, och ingen annan ska behöva ta konsekvenserna för dem.

Kärlek /Damon

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag hoppas det känns riktigt bra att hävda att jag står i skuggan av min mer kände storebror. Jag hippas du vet hur ont det gjorde och jag hoppas du mår bra av det. och jag hoppas du skäms åt helvete.
Marcus Birro

2007-01-31 11:39  
Anonymous Anonym said...

Kärlek

2007-01-31 13:04  
Blogger Tobias Struck said...

Analfabet-fittan Marcus Birro vill antingen att folk skall skämmas eller vara tacksamma. Marcus, du är inget annat än en jävla prästrunkare.
Shit, mannen, jag vill bara att du skall borsta tänderna.
/Tough love.

2007-01-31 20:25  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se