fredag, mars 23, 2007

Att googla

Det verkar ju vara allas nöje och måste att googla andra människor. Jag kollar hur många hits jag får när jag googlar mig själv och slår en trippelvolt, när jag ser att jag har ökat från 33 till 15.400 träffar på ett år. Patetiskt egentligen att vilja göra Google-karriär. Men såna är vi människor. Och vi vill suga åt oss all möjlig information om folk vi råkar på, och sitter och smygkollar andra på Ratsit, för att kolla vad de tjänar, och blir vi förbannade för att grannen eller kompisen tjänar mer.

Jag älskar statistiken och håller koll lite på vilka som besöker den här bloggen. Eller framförallt älskar jag att kolla på vad folk googlar på när de kommer hit. Blir fortfarande förvånad att så många faktiskt googlar på mitt namn (vem fan är jag liksom), och än mer förvånad av vilka sökord som tar dem hit.

Det allra populäraste ordet förutom allt som har anknytning till mitt namn, är "efterfesten". Jag skrev ju en del om hur man kunde gå på Tjuvlyssnat-efterfesten, och det leder folk hit fortfarande. Snacka om att bli besvikna när man kommer till en snubbe som mest är förbannad jämt. Sedan följer ett par kända namn, bl.a. "Sladjan Osmanagic" som jag hyllade under VM, men även SJ's 95-kampanj som jag dissade.

Därefter börjar de märkliga sökningarna, och tyvärr är det mycket sex då jag ju skrev ett långt inlägg om sexualisering förut:

"damon+rasti+flickvän" "damon+ ( ett antal tjejnamn i min bekantskapskrets)": Ledsen att göra er besvikna. Eller glada, hur man nu vill se på det.
"lista över vad (hästars) tankar om hur de vill ": Jag förstår absolut ingenting av denna.

"Jag bloggar, alltså är jag": Ah, Descartes för 2000-talet...

"vad ska man gör för att nå g punkten i killen": Ja du! Även om jag vet det skulle jag aldrig skriva ut i min blogg.

"knulla min kompis fru": Om du fortfarande läser här. Gör det inte. Det är inte värt vänskapen.

"sexiga småflickor", "en 7 årings vagina", "en man som tvingar en flicka att knulla" (Och många fler som jag inte vill skriva ut här) : Fyy faan vad vidrigt. Det är alltså en del pedofiler som hittar hit. Och jag vill skriva nåt riktigt saftigt till alla dessa människor. Men. Sök hjälp! Det är inte normalt att googla eller på något sätt befatta sig med barnporr.

Jag avlutar med en karta som visar var besökarna sitter någonstans, förutom Sverige:

Helt fantastiskt. Trevlig helg, till hela världen!

5 Comments:

Blogger Shohreh Hörnqvist said...

Hej och gott nytt år,

Hur kan man se med vilka nyckel ord folk googlar en? Hur ser man statistiken över bloggens besökare?

Shohreh

2007-03-23 18:11  
Blogger Damon Rasti said...

Shohre: Gott nytt :)
Man får använda ett statsprogram, som man lägger in på sin sida. Det enklare är Statcounter, det mer avancerade är Google Analytics, men där får man köa lite innan man får en user.

2007-03-24 09:45  
Anonymous Anonym said...

haha ironiskt nog googlade jag mig till din blogg nyss, skrev in "damonrasti" orkade inte skriva i hela bloggadressen och kom inte ihåg om det var bblogspot eller blogg.s eså jag googlade så möttes jag av detta inlägg ;) keep up the good work!

2007-03-24 16:49  
Blogger Sara Ödmark said...

Min favoritgoogling hem till mig är: Gör amfetamin snoppen mindre?

2007-03-24 19:29  
Blogger Khan said...

Förstå att det är många som kollar, din blogg är ju grymt intressant!
Gott nytt år!

2007-03-25 16:56  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se