onsdag, mars 14, 2007

Mingel på Dagens Media

.
Minglet var väl helt ok, men jag var bara tvungen att lägga upp bilden på mig och Hanna. Hon har den på sin egen blogg och någon har skrivit att jag ser ut som en ful manlig Cia Jansson, en av cheferna på Elle. Det tycker jag var fantastiskt roligt. Jag vet inte när jag fixade håret sist, jag ser ut som Kramer. Och jag trivs med det som fan...

Hanna passade även på att göra lite galna grejer, mer om det kan ni läsa hos henne.

Kom därför att tänka på lite ironiska småsaker som jag har roat mig med, den senaste tiden. Småsaker som är väldigt onödiga, och egentligen bara är givande för mig, när jag får se folks reaktion.

1. Avsluta alla mejl med "Mvh, Damon 'Etta på svenska boktoppen' Rasti". Det sticker så mycket i folks ögon, att jag börjar skratta, bara genom att skriva det här.
2. När man frågar någon hur han/hon mår, och man får svaret "Bra, själv da?", så svarar man tillbaka "Bra, själv då?" och håller allvarlig, ett skratt eller en ytterst förvirrad blick är garanterat.
3. Så fort någon ska dra sin favorit-tjuvlyssning för mig, så skrattar jag så överdrivet högt, att personen blir antingen överexalterad och går på det, eller så inser de att jag är sjukt trött på att höra en hel tjuvlyssning upprepas för 73:e gången.

Tur att solen har tittat fram, tvånget att glädja sig själv blir så mycket mindre då...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har en vän som brukar avsluta CVn med "MVH Upplevelsen [namn]" =)

2007-03-15 15:38  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se