tisdag, mars 27, 2007

En fantastisk dag

Läser i Svenskan att det var rekordvärme på flera håll i landet idag. Jag hade åtminstone årets bästa dag. Ägnade förmiddagen åt att jobba med diverse sajter. Efter lunch så sprang jag ett löppass. Sedan mötte jag upp en kompis och hon tvingade mig att gå runt hela Södermalm, med fakturor som skulle ut till butiker, istället för att ta tuben. Varför köpte man precis busskort kan man undra?

Efter tre timmar kom vi hem, handlade lite mat, samlade ihop ett gäng och grillade på min innergård. Fattar ni grejen? Det är den 26:e mars och jag har redan grillat för första gången. Inte nog med att maten var fantastisk god, vi skrattade, småfrös och värmde oss över elden. Sen gick vi in och tittade på en fin liten film, "Stranger than fiction", som jag varmt rekommenderar. Det handlar om en skattemas, spelad av Will Ferrell som hör sitt liv berättas genom en röst som ingen annan hör. Man skrattar och sätter den i halsen.
Sedan avslutade jag natten med att skriva en krönika om kärlek. Eller ja, egentligen med att skriva detta blogginlägg.

Den perfekta dagen.

En lång tid framöver kommer den här måndagen ha varit starten på något nytt. Eller jag kommer åtminstone försöka att övertala mig själv om det. Nu vill jag ha måndag hela veckan!

4 Comments:

Blogger Emanuel Karlsten said...

Jag håller med! Och jag tror hela Sverige känner samma sak.
Själv beskriver jag det som årets knäck-dag!
http://karlsten.blogspot.com/2007/03/vlkommen-som-jag-har-saknat-dig.html
Underbart!

2007-03-27 10:55  
Anonymous Anonym said...

El Damono!
På fredag ska jag å Elin styra en grillning hos mig. Du e hjärtligt välkommen - om du orkar åka ut ti Huddinge, haha!
Min mobil fungerar inte..det e därför jag e lite nördig åóch bjuder in dig här, på din seriösa blogg.

Ta me dig kuliga Zaaaziiie och Ponnyn!

Pussåkram

2007-03-27 11:59  
Anonymous Anonym said...

Dagar som denna, då solen skiner och man går längs Årstaviken och ser njutande människor gör att man får hoppet tillbaka...sen börjar man tänka på klimatförändringarna och det tar udden av glädjen...men i smyg njuter man i alla fall av solen och försöker glömma allt om nåt klimathot. Det är väl självbevarelsedriften som gör det.

Förlåt att jag sotade ner ditt inlägg, radera kommentaren om du känner för det, och glöm att du nånsin såg den.

Appropå pälsfilmen i förra inlägget så kände jag inte ens för att kolla på den, jag är emot pälsanvändning även om det skulle ske under "bättre" former, tycker det är förkastligt att utnyttja någon för modets skull. Egentligen ska man väl kolla på sånna filmer för att bli lite arg och göra nåt åt saken, men det är redan för många politiker i min släkt ;)

2007-03-27 20:58  
Blogger Damon Rasti said...

Emanuel: Tänk att vi alla var lyckliga den där dagen. Ska tänka på det lite då och då, när saker och ting känns dystra.
Thea: Vem är du? ;)
Elsa: Varför skulle jag ta bort en härlig spontan kommentar :)

2007-03-27 21:49  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se