onsdag, mars 28, 2007

Tjuvlyssnat fyller ett år!

Det har alltså gått ett år nu sedan vi startade det som kom att förändra mitt liv. Vi har blivit Sveriges största blogg, varit med i ett 50-tal tidningar, flera radioprogram och TV-kanaler. Som en liten present fick jag nyligen reda på att vi för andra månaden i rad ligger etta på svenska boktoppen. Vi har skrattat, gråtit och spridit glädje till svenskar i hela världen.

Jag är därför glad att kunna göra något vettigt med pengarna från Tjuvlyssnatboken. Jag har nu kontaktat SOS-barnbyar, och skaffat oss en egen fadderby genom att skänka 5.000 kr. Allas vår egen by. Jag hoppas att det också leder till att fler skänker pengar. Jag valde alltså en by i Sudan, och hoppas på så sätt kväva mitt samvete för västvärldens flathet i Darfur.

I framtiden ska alltid en del av intäkterna gå till välgörenhet som jag låter läsarna bestämma om genom omröstning. Det blir också ett sätt att premiera de som skickar in bidragen, då vissa gåvor sker i deras namn.

Nu jobbar vi vidare med nya projekt och redan nästa vecka tror jag att jag och Andreas kan presentera en systersajt till Tjuvlyssnat, och redan veckan där på ännu en systersajt. Känns som att jag väntar tvillingar. Den som lever får se.

Parallelt pågår även ett arbete med att utveckla Tjuvlyssnat i annan form än vad som har presenterats. Jag hoppas kunna avslöja de planerna på Stockholm Media Week i maj, om allt går enligt planerna. Knock on woods...
Bloggtoppen.se